TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

מידרוג משנה את אופק הדירוג של דסק"ש מחיובי ליציב


על רקע ירידה בשווי השוק של חלק מהמוחזקות ומחוסר הוודאות המתמשך בקשר עם בעלי המניות ומצבה העסקי של החברה האם אידיבי פתוח.
שינוי אופק הדירוג מחיובי ליציב נובע מהפחתת הערכותינו לקבלת דיבידנדים שוטפים מהחברות הבנות, מירידה בשווי השוק של חלק מהמוחזקות ומחוסר הוודאות המתמשך בקשר עם בעלי המניות ומצבה העסקי של החברה האם אידיבי פתוח. סה"כ אנו צופים סבירות נמוכה להעלאת דירוג בטווח אופק הדירוג.

דירוג החברה מוסיף להיתמך בשלוש אחזקות שליטה בולטות בתחומן ואיתנות, אם כי שתי אחזקות מהותיות - שופרסל וכן גם סלקום, מאופיינות כיום בחולשה עסקית ומתמודדות עם אתגרים משמעותיים בענף פעילותן. דירוג החברה נתמך גם בפיזור של החזקות סחירות ובלתי משעובדות, המהווה תרומה חיובית לגמישותה הפיננסית.

צמצום תחזית הדיבידנדים משופרסל, לצד הירידה החדה בשווי השוק של המוחזקת המהותית, משפיעים לשלילה על גמישותה הפיננסית של דסק"ש. אנו לא רואים חזרה למתווה חלוקת דיבידנד מהותי משופרסל לפני שנת 2016. לצד זאת, גם נראות החלוקה מסלקום אינה חזקה, על אף התאוששות מסויימת ברווחיה, בין השאר, בשל צורכי השקעה והימשכות התחרות העזה בשוק הסלולר, שאנו מעריכים כי טרם הגיע לשיווק משקל. לאור זאת אנו מעריכים יחסי כיסוי ריבית חלשים בשנה הקרובה.

יחס המינוף של דסק"ש עלה בצורה חדה בחודשים האחרונים, בעיקר בעקבות הירידה בשווי השוק של המוחזקות שופרסל וסלקום. בנוסף, ביטול הנפקת אדמה הוביל לירידה משמעותית בשווי האופציה בגין אדמה והסכום בו רשומה הלוואת הנון ריקורס בספרי דסק"ש, וזאת לצד רישום ירידת ערך של כ-700 מיליון ₪ בגין האחזקה במניות אדמה. כמו בעבר, גם כיום אנו מביאים בחשבון בדירוג כי לחברה קיימת הזכות לשמוט את הלוואת כמצ'יינה העומדת כנגד האחזקה במניות אדמה, אולם אין ביכולתנו להעריך את המהלכים העתידיים של דסק"ש בהקשר זה, אשר, בין השאר, יהיו תלויים בתוצאות פעילותה של אדמה, בסביבתה העסקית, בשוויה הכלכלי וביכולת להנפיק את מניותיה. עם זאת, אנו רואים בכישלון ההנפקה פגיעה נוספת בגמישות הפיננסית של החברה..

פירוט השיקולים העיקריים לדירוג
החלשות של תיק האחזקות אשר באה לידי ביטוי, בין היתר, בהקטנת הדיבידנדים השוטפים המתקבלים ממוחזקות
האחזקה המהותית שופרסל מתמודדת בתחרות קשה בענף הקמעונאות, ברקע האטה בצריכה בשוק המזון בישראל מתחילת שנת 2014. במהלך השנה דיווחה שופרסל על תכנית עסקית עדכנית, הכוללת מספר צעדי התייעלות, אשר הביאה אותה לרישום של הוצאות חד פעמיות גבוהות והפסד נקי של כ-149 מיליון ₪ בתשעת החודשים הראשונים של 2014, זאת לצד צמיחה שלילית של כ-2.6% במכירות חנויות זהות וברקע המשך המגמה של התחזקות הרשתות הקטנות על חשבון שתי הגדולות. להערכתנו, שופרסל תידרש להתמודד עם אתגרים נוספים ובהם העלאת שכר המינימום ורגולציה מתגברת. שופרסל מבצעת מהלכי התייעלות משמעותיים ולהערכתנו צפויה לשוב לרווחיות בטווח הבינוני, אולם נמוכה מהרמה שאפיינה אותה בשנים האחרונות, נוכח השינויים המבניים בשוק ורמת התחרות בו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il