TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

השוק המקומי ממשיך לבלוט בביצועים חיוביים ומחזק את המלצתנו להקצות לו את החלק הגדול ביותר בחשיפה המנייתית


נכתב על ידי הראל פיננסים
מניות – נראה שהשוק בארה"ב לא מעריך שיש כאן שינוי מגמה

הירידות של השבוע האחרון כבר הורידו את הנאסד"ק לטריטוריה שלילית מתחילת השנה. בנוסף לעובדה שחלק מהמניות השייכות למדד רשמו עליות דרמתיות בחודשים האחרונים, ייתכן כי חלק מהמימוש נובע על רקע הצפייה לדו"חות הרבעון השני. עונת הדו"חות מתחילה השבוע, כאשר הצפי הוא לגידול ברווח של 1% בלבד בחברות ה-S&P500. לשם השוואה, ברבעון 4 הרביעי הרווח עלה ב-9%. על רקע זה, אין פלא כי שוב מתעוררות שאלות בנוגע לתמחור הנוכחי של השוק. המכפיל הממוצע בנאסד"ק הוא 31, כאשר חברות הביוטכנולוגיה מושכות אותו למעלה; המכפיל בנאסד"ק 100 (שבו אין כמעט חשיפה לחברות כאלה) הוא 21. לשם השוואה, המכפיל ב-S&P500 הוא 17.

עם זאת, קשה לומר כי העצבנות בשווקים עלתה. למרות הירידות ביום שישי, סיים מדד הוויקס ברמה נמוכה יותר מזו שהחל את השבוע – מה שעשוי להעיד כי השוק לא מעריך שיש כאן שינוי מגמה, אלא יותר חשש ממניות ספציפיות. המשך ההתאוששות בשווקים מתעוררים ובמטבעות שלהם מעיד כי כסף ממשיך לחזור לשם וגם זה תומך בעובדה כי לא מצפים בשווקים לשינוי מגמה.

אנו ממשיכים להמליץ להקצות לשוק האמריקאי כ-50% מהחשיפה לחו"ל. לשוק האירופאי אנו מקצים כ-25%-30%, על רקע העובדה שהולכות וגוברות ההערכות הצופות גם שם הרחבה כמותית – מה שעשוי להטיב עם שוקי המניות ביבשת. לא פוסלים חשיפה לשווקים מתעוררים בשיעור מדוד. כמו בשבועות האחרונים, ממשיך לבלוט השוק המקומי בביצועים חיוביים ומחזק את המלצתנו להקצות לו את החלק הגדול ביותר בחשיפה המנייתית.

2. אג"ח קונצרני – האטה בהנפקות, לא בביקושים
ירידת התשואות באפיק הממשלתי בארה"ב המשיכה גם בשבוע האחרון לספק תמיכה לאפיק הקונצרני האמריקאי, הנסחר במרווחי שפל מזה תקופה ארוכה. הביקושים החזקים הניבו ברבעון הראשון תשואות של כ-3% לאג"חים בדירוגי השקעה – אחד הרבעונים הראשונים של שנה הטובים בעשור האחרון. מסיבה זו אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מסוימת בתיק הקונצרני לאג"ח בחו"ל, שמציע לא רק נזילות וסחירות בהיקפים נוחים, אלא במקרים רבים גם תשואות נאותות בהשוואה לאג"חים בשוק המקומי.

גם בשוק המקומי מרווחי הקונצרני ממשיכים לרדת, על אף שהם ברמות שפל. בתחום ההנפקות יש האטה, שחלק ממנה ניתן לייחס לדו"חות הכספיים, אבל בכל מקרה הביקוש לא קטן – מה שממשיך לתמוך באפיק ואולי אף יוביל לירידה נוספת במרווחים. אנו ממשיכים להעדיף דירוגי A- ובמקרים מסוימים לטייב את התיק (לעבור מדירוגים נמוכים מאוד לדירוגי הביניים)

לקראת סוף השבוע צפויה הבורסה לפרסם את העדכון בהרכב מדדי התל בונד. לפי הערכתנו, נכון לרגע זה , בעקבות העדכון , המח"מ של תל בונד 20 צפוי להתארך והתשואה הפנימית שלו תהיה גבוהה יותר מתל בונד 40 – כך שהתדמית של מדד ה-40 כתנודתי או מסוכן יותר כבר לא ממש נכונה. התשואה בתל בונד 20 צפויה לעלות ל-1.06% לאחר העדכון (שייכנס לתוקף ב-16 לחודש) ובתל בונד 40 היא תרד ל-0.53%.

3. תיק השקעות – להערכתנו, כל ירידה בתשואות הארוכות היא זמנית
משקיעי האג"ח הממשלתי רוו נחת בשבוע האחרון והתשואות הארוכות בארה"ב שוב ירדו על רקע נתוני המקרו – מה שצפוי לבוא לידי ביטוי במסחר המקומי היום. עם זאת, אנו שבים על הערכתנו כי מדובר בתיקון זמני ומגמת התשואות בשנה הקרובה היא כלפי מעלה ולכן אנו מעדיפים את המח"מ הקצר-בינוני.

מי שמשקיע לטווחים קצרים יכול אולי לבנות על רווחי הון, אך התנודתיות תחייב אותו לשמור על אצבע על הדופק באופן רציף. בתיקים מנוהלים עם חשיפה למניות נעדיף את המח"מ הקצר יותר יחד עם החשיפה למניות.

הסקירה הנ"ל משקפת את חוות דעתנו במועד הפרסום. חוות דעתנו יכולה להשתנות בכל עת וללא מתן הודעה נוספת בעניין. החברה לא תהיה אחראית, בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בסקירה זו., וכן אינה מתחייבת כי התבססות על המידע המופיע בעבודה זו עשוי להניב רווחים. החברה מסירה אחריות מהקבוצה, מעובדי החברה ומעובדי החברות בקבוצה ונושאי המשרה בחברה ביחס לכל תביעה ו/או טענה שתעלה בהתבסס על הכתוב. החברה ו/או חברות קשורות אליה ו/או בעלי שליטה בה ו/או בעלי עניין במי מהם עשויים להחזיק ו/או לסחור, בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסים המצוינים בסקירה הנ"ל. ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הנזכרים לעייל עלולים שלא להתאים לכל משקיע. אין לראות בסקירה זו משום שיווק השקעות או תחליף לשיווק השקעות או תחליף לייעוץ מס עצמאי. סקירה זו אינה מותאמת למטרות ההשקעה ולצרכיו האישיים והמיוחדים של כל משקיע.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il