TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

כלל פיננסים: הורדת המלצה לסקטור הבנקים למשקל שוק, פרט לדיסקונט


יובל בן זאב, מנהל מח מחקר כלל פיננסים ברוקראז
יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות: להערכתנו מניות הבנקים מתומחרות בטווח שווי הוגן ומחירי היעד שלנו לסקטור מגלמות פער של פחות מ 10% ומכאן המלצתנו לסקטור
"ומה אם זה הכי טוב שיש? " שואלת הלן האנט בסופו של הסרט ... מוזר איך עובד לו עולם האסוציאציות.

האמת, זו המחשבה שלנו על הבנקים הישראליים. זה מה שהם יודעים לעשות. זה לא רע, בכלל לא רע, אבל זה גם לא כזה טוב.

עכשיו תוסיפו למשוואה סיכונים – תחרות, שחיקת מרווחים, חובות מסופקים שנמוכים מהרמה המייצגת, הטיפול בחובות הפגומים, חששות מתיק אגחים ועוד.

המסקנה שלנו – במחירים הנוכחיים לרדת למשקל שוק בסקטור.

אתמול פרסם בנק לאומי את דו"חות רבעון 3/10 וחתם בכך את דו"חות הבנקים לרבעון זה עם רווח מצרפי של 1.77 מיליארד ₪ ותשואה להון של כ- 10.6% בממוצע. עם סיכום הדו"חות העלנו מספר נקודות למחשבה ומסקנה אחת עיקרית בסופן:

1) תשואה מנוטרלת להון 10%-11%. זו להערכתנו התוצאה בפועלים ולאומי המייצגים את מערכת הבנקאות הישראלית, כאשר מזרחי מעט מעל ודיסקונט והבינלאומי הרחק מאחור.

2) בחינת הרווח הכולל כגישה חליפית. במקביל אנו ממליצים לבחון את השינויים בהון העצמי בכדי לנטרל "העברת רווח" מקרנות ההון אל דו"ח רווח והפסד. בחינה זו מבליטה לטובה את לאומי ומזרחי.

3) הלימות הון מספקת בארבעה מתוך חמשת הבנקים, כאשר ללאומי יתרון מובהק בסעיף זה המאפשר לו חלוקת דיבידנדים עודפים, או צמיחה מואצת.

4) חשש משחיקת מרווחים. הירידה בפקדונות הציבור עשויה להעיד על החרפת התחרות הצפויה בגזרה זו תוך שחיקת המרווח על הפקדונות.

5) חשש לעליה בהפרשות לחובות מסופקים. שיעור ההפרשות הנמוך (0.41% בממוצע) תרם לרווחיות בתקופה הנוכחית. שיעור זה מבטא אמנם את מצב המשק, אבל הוא נמוך משמעותיות מהממוצע בעשור האחרון (0.7% מתיק האשראי). אנו חוששים כי שיעור ההפרשות הנוכחי אינו בר קיימא.

6) אתגר היעילות חי ובועט. היעילות התפעולית במערכת הבנקאית בישראל עדיין נמוכה עם יחס הוצאות/הכנסות של 60% ומעלה. מזרחי ופועלים בולטים לטובה ביחס זה בעוד שדיסקונט והבינלאומי מציגים חסרון משמעותי ביחס למערכת עם אתגר מרכזי של התייעלות.

7) סיכון גלום בחשיפה למוסדות פיננסים בחו"ל. חששות ממשבר פיננסי באירופה הביא לפתיחת מרווחים באג"ח של מוסדות פיננסים באירופה ובפרט בכתבי התחייבות נחותים. התוצאה – עליה בסיכון להפסדים בקרב בנקים בישראל.

8) תמחור ותמחור יחסי - להערכתנו מניות הבנקים מתומחרות בטווח שווי הוגן ומחירי היעד שלנו לסקטור מגלמות פער של פחות מ 10% ומכאן המלצתנו לסקטור – משקל שוק.

יוצא דופן הוא להערכתנו בנק דיסקונט אשר במחיר הנוכחי מגלם משוואת סיכון-סיכוי אטרקטיבית ואנו ממליצים עליו בתשואת יתר ובמחיר יעד של 9.2 ₪. מבין הבנקים האחרים אנו מעדיפים את ההחזקה בבנק לאומי.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il