TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אספן גרופ: גידול של כ-26% ברווח הנקי לכ-8.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010


גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן
הכנסות החברה מדמי שכירות - פעילות הליבה של החברה צמחו בכ-11% לכ- 18.4 מיליון שקל; היום אישר דירקטוריון החברה, לראשונה, חלוקת דיווידנד רבעוני בהיקף של כ- 2 מיליון שקל
אספן גרופ, שבשליטת רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2010 עם המשך הגידול בפעילות הליבה שלה וברווחיה. במקביל, מכריזה החברה לראשונה על חלוקת דיווידנד, בהתאם למדיניות החלוקה עליה הודיעה במרץ האחרון.

מהדו"חות הכספיים של אספן עולה, כי הכנסות החברה ממדמי שכירות - פעילות הליבה של החברה, צמחו ברבעון הראשון של שנה לכ- 18.4 מיליון שקל, גידול של כ- 11% בהשוואה לכ- 16.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. עיקר הגידול נבע מגידול בהיקפי הפעילות כתוצאה מרכישת נכסים מניבים, בארץ ובחו"ל.

סך כל הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2010 בכ- 21.7 מיליון שקל לעומת כ- 23.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין, כי הכנסות החברה ברבעון המקביל כללו הכנסה כתוצאה מהשלמת מכירת דירות בפרויקט בכפר הים שבחדרה.

בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון הראשון של שנת 2010 עם רווח נקי בסך של כ-8.7 מיליון שקל, גידול של כ- 26% בהשוואה לכ- 6.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009.

השיפור בתוצאות, כאמור, ניכר גם בשורת הרווח הגולמי והרווח התפעולי של החברה. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2010 הסתכם בכ-17.2 מיליון שקל, גידול של כ- 14.5% בהשוואה לכ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הראשון של השנה צמח בלמעלה מפי -2 לכ- 24 מיליון שקל, לעומת כ- 10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע מגידול בהכנסות שכר דירה וממימוש נכסים במחירים הגבוהים ממחירם בספרי החברה ומשערוך חיובי של נכסים.

הונה העצמי של אספן גרופ נכון ליום ה-31 במרץ 2010 הסתכם בכ-269 מיליון שקל, והיווה כ-21% מסך המאזן. כמו כן, בקופתה של החברה היו מזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר בהיקף של כ- 192 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-5.8 מיליון שקל. יצוין, כי בחודש נובמבר 2009 השלימה הקבוצה בהצלחה הנפקה לציבור של איגרות חוב וגייסה כ-50 מיליון שקל. אגרות החוב דורגו על-ידי מידרוג בדירוג A3/Stable.

במקביל לאישור הדוחות הכספיים, אישר היום דירקטוריון החברה, לראשונה, חלוקת דיווידנד רבעוני בהיקף של כ- 2 מיליון שקל המהווה יישום ראשון של מדיניות החלוקה עליה הכריזה החברה בחודש מרץ 2010. על פי המדיניות, תחלק אספן מדי רבעון דיווידנד בשיעור של עד 50% מהרווח הנקי או מתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, הנמוך מבין השניים.

גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ, אמר היום: "אנו שמחים לדווח על המשך מגמת הגידול ברווח הנקי של החברה ובהכנסותיה מדמי שכירות, שהינו תחום הפעילות המרכזי שלנו.

"במהלך השנה החולפת ביצענו שורת רכישות של נכסים חדשים, בארץ ובחו"ל, לצד מימוש של אחזקות שעל פי הערכתנו מיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם. אני מאמין כי השבחת פורטפוליו הנכסים שלנו בשילוב עם הפעולות הפיננסיות שביצענו במהלך התקופה האחרונה יסייעו לנו להמשיך ולהגביר את היקפי הפעילות של החברה תוך שמירה על מגמת שיפור ברווחיות. אנו שמחים להגביר את שיתוף הפעולה עם בעלי המניות שלנו, ולהכריז היום על חלוקת דיווידנד ראשונה במסגרת מדיניות הדיווידנדים החדשה עליה הצהרנו לפני כחודשיים".

בנוסף, בתחילת השבוע דיווחה אספן, כי חברת הבת, אספן נדל"ן, מכרה את זכויותיה בקרקע, עליה פועלת תחנת דלק, הממוקמת באזור התעשייה בכפר סבא המשתרעת על שטח של כ- 5,540 מ"ר, וזאת בתמורה לכ- 14.5 מיליון שקל.

בשבוע שעבר השלימה החברה בהצלחה הנפקה של שתי סדרות כתבי אופציה של החברה אשר במסגרתה נרשמו ביקושי יתר למעלה מפי-3.6 מהכמות שהוצעה לציבור. במסגרת ההנפקה הציעה אספן עד 4.5 מיליון כתבי אופציה (סדרה 1) הניתנים למימוש עד ליום ה-16 ביוני 2010 בתמורה למחיר מימוש של כ- 5.35 שקלים. בנוסף, הציעה החברה עד 3.3 מיליון כתבי אופציה (סדרה 2) הניתנים למימוש במועד רחוק יותר - עד ליום ה- 16 במאי 2011 בתמורה למחיר מימוש של כ- 7.5 שקלים לאופציה.

בנוסף, שבוע קודם לכן עדכנה מעלות את הדירוג של חברת הבת אספן נדל"ן ל- ‘ilA-‘ עם תחזית יציבה. במעלות מציינים כי גידול בהיקף פעילותה של החברה והפיזור הגיאוגרפי שלה תורמים לדירוג ומשפרים את הפרופיל העסקי שלה. בין הסיבות לעדכון התחזית, נכתב כי תחזית דירוג יציבה משקפת את פעילות הליבה היציבה ואת הגידול הסלקטיבי של הנכסים, אשר נעשה בצורה מושכלת התואמת את יכולות החברה.

אספן גרופ עוסקת בעיקר בנדל"ן מניב בארץ, בגרמניה ובשוויץ, בייזום ובהקמת מבנים לתעשייה, מלאכה ומסחר המיועדים להשכרה ולמכירה, בארץ ובחו"ל. החל משנת 2007 החלה החברה בהעברת מנוע הצמיחה שלה לחו"ל ועוסקת באמצעות חברות בנות זרות, בעיקר ברכישת נכסים מניבים, מרכזים מסחריים ומבנים המשמשים למטרות לוגיסטיקה, קליניקות רפואיות, משרדים, מלונאות, נופש ומסחר, המיועדים להשכרה בגרמניה ובשווייץ. בבעלות החברה מבנים להשכרה בישראל ובחו"ל בשטח כולל של כ – 260 אלף מ"ר המושכרים לכ-300 שוכרים ביעוד מסחר, משרדים, תעשייה ולוגיסטיקה ובתפוסה של כ-97%.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il