TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

Junk-AI מישראל הוא הזוכה בגמר תחרות הסטארטאפים הבינלאומית


גיא הדס, תמיר נווה ושי בכר. צילום בזק
לצמצום פער ה-AI בחינוך בישראל בשגרה ובחירום שיזמה בזק. התחרות בינלאומית אך הפתרונות הזוכים יפותחו וימומשו בישראל
גיא הדס, סמנכ"ל תקשורת ואחריות תאגידית בבזק: "בזמן שמאות אלפי ישראלים מפונים מבתיהם, התחדד הצורך בפתרונות דיגיטליים בתחום החינוך ובחשיבות מניעת היווצרותם של פערים הנובעים מהמצב"
מסלול פער ה-AI בתחרות GESA מתקיים לראשונה בשיתוף MindCET - מרכז לחדשנות בטכנולוגיה מבית מטח

Junk-AI הוא הזוכה הגדול בגמר תחרות סטרטאפים בינלאומית – לצמצום פער ה-AI בחינוך בישראל בשגרה ובחירום של בזק, וייצג את המסלול בגמר העולמי של תחרות GESA בלונדון. הפתרון הזוכה יוטמע בישראל במימון בזק. Junk-AI פיתחה פלטפורמה ללימוד הלוגיקה של בינה מלאכותית באמצעות תכנות של רובוטים שעשויים מפסולת אלקטרונית.
הסטארט-אפ נבחר על ידי חבר השופטים, מתוך 8 סטרטאפים שעלו לשלב הגמר. שמונת הפיינליסטים עברו Qweek – אקסלרטור של שבוע בו דייקו את המוצר שלהם לאתגר של התחרות. לאור המציאות בישראל, הסטרטאפים נבחנו גם בהסתכלות על ההתאמה שלהם למצבי החירום ולאפשרות שלהם לתת מענה לאתגרי החינוך של התלמידים שפונו מבתיהם.
הפתרון הזוכה יוטמע בישראל ברשת בתי הספר השש שנתיים של מכון ברנקו וייס. בתי הספר יטמיעו את החדשנות שמחזקת את החזון המכוני לשינוי חברתי על ידי צמצום פערים וקידום להוגנות ושיוויון הזדמנויות.
בין הפתרונות שהוצעו על ידי הסטרטאפים השונים היו : (רשימה מפורטת מצ"ב מטה) פלטפורמה ללמידת נושאים בצורה חווייתית באמצעות AI, כלי לתרגול שיחה באנגלית עם בוטים, כלי שעוזר לילדים לכתוב ספר בעצמם באמצעות מדריך AI צמוד, כלי ללמוד שפה שנייה בצורה אינטראקטיבית ופלטפורמה ללימוד הלוגיקה של בינה מלאכותית באמצעות תכנות של רובוטים שעשויים מפסולת אלקטרונית. בהמשך הדרך ישולבו, מלבד הזוכה, גם חלק מהסטרטאפים במספר פיילוטים בישראל, במימון בזק, ברחבי הארץ.
התחרות מתקיימת במסגרת שיתוף פעולה של בזק עם MindCET, מרכז לחדשנות בטכנולוגיה, המתמחה בקידום מיזמים טכנולוגיים עם זיקה חינוכית וחינוך מייסודו של המרכז לטכנולוגיה חינוכית, מטח. בזק פתחה לשם כך מסלול מיוחד במסגרת תחרות GESA הבינלאומית.
לתחרות הגישו מועמדות 155 סטרטאפים מכל רחבי העולם שעוסקים בחיבור בין AI וחינוך, להציע את המתודולוגיה והפתרון שלהם לצמצום הפער ויצירת הזדמנויות.
ה- AI כבר מחולל מהפכה באינספור תחומים. יחד עם זאת הוא מייצר גם חשש מהשפעותיו וכוחו העצום. האפקט השלילי המיידי שלו עלול להיות העמקת הפער הדיגיטלי בחברה וזירוז והמצב בו יחידים, כמו גם קהילות שונות, סובלים מגישה מוגבלת לטכנולוגיות בינה מלאכותית, היעדר הכשרה והשכלה מתאימות ואפשרות חלקית בלבד למימוש הפוטנציאל של הטכנולוגיה, הופך לדרמטי יותר ככל שהטכנולוגיה משתנה במהירות, כשה-AI מאיץ מאד שינוי זה.
בזק, הפועלת לצמצום הפער הדיגיטלי במשך למעלה מ-20 שנה, מסמנת ומתמקדת בעולם ה-AI, ובאוגוסט 2023 יצאה לדרך עם תחרות סטרטאפים בינלאומית, במטרה לצמצם את פער ה-AI בחינוך בישראל ולשם כך יזמה את פתיחת המסלול החדש בתחרות היוקרתית במטרה להביא לישראל פתרונות מרחבי העולם ולסייע בהטמעתם כאן.
עם ההכרזה על המנצח בתחרות אמר גיא הדס, סמנכ"ל תקשורת ואחריות תאגידית בבזק: "בחודשים האחרונים, בזמן שמאות אלפי ישראלים מפונים מבתיהם, התחדד הצורך בפתרונות דיגיטליים בתחום החינוך ובחשיבות מניעת היווצרותם של פערים בין אוכלוסיות שונות, הנובעים מהמצב. התחרות פתחה צוהר לעולם של חדשנות ויצירתיות שאני בטוח שיביאו לתוצאות בתחום צמצום הפער הדיגיטלי בישראל, וכי הפתרון הזוכה יביא לשינוי בטווח הזמן הלא רחוק. בזק היא חלק בלתי נפרד מהציבוריות הישראלית, מחויבת ומשקיעה בקידום שוויון דיגיטלי המאפשר הזדמנויות לאוכלוסיות בפריפריה החברתית והגאוגרפית. סוגיית הפער הדיגיטלי אינה חדשה, ובזק עוסקת בהקמת מרכזים טכנולוגיים בפריפריה, בהקמת תשתיות בישובים שונים ברחבי הארץ, משתפת פעולה עם עמותות חינוכיות שעוסקות בצמצום הפער הדיגיטלי ודואגת לממן שלל פעילויות להכשרת אנשי חינוך, צעירים וצעירות ואוכלוסיות חלשות ברחבי הארץ".
מהפיכת ה-AI המואצת מאיימת להפוך את הפער הזה לתהום של ממש. צעירים עם אוריינות דיגיטלית, ניסיון וחשיפה לעולם הבינה המלאכותית יזכו למפתח רלוונטי יותר לדלתות שיעמדו מולם בעתיד. כאן בזק פועלת במטרה לצמצם את פער זה בחינוך", הוסיף הדס.
אבי ורשבסקי מנכ"ל MindCET: "קצב ההתפתחויות בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית עוצר נשימה, בכל בוקר אנחנו מתעוררים לעוד מודל שפה, ולעוד יכולות הנגישות פתאום לקהלים רחבים. קהילת הפיתוח נמצאת בחוויה מתמדת שדומה לחוויה של ילד בחנות ממתקים אין סופית, ובאווירה הזו קל מאוד להתעלם מכל מי שהעושר הזה לא נגיש לו באותה המידה, המלחמה מעמיקה את הפערים הקיימים גם בימי שלום, ומרחיבה את מעגל בני הנוער הנותרים מאחור, ולא נגישים להזדמנויות שיכולות לעצב את מסלול החיים שלהם בעתיד. תחרות הסטרטאפים של בזק ו-MindCET שואפת להנכיח את הסוגייה בשיח הציבורי בארץ ובעולם, ולסייע בתיקונו באמצעות הפתרונות שיזכו".

AIKreate
ארה"ב
פלטפורמה ללמידת נושאים בצורה חווייתית באמצעות AI. הפלטפורמה מאפשרת ללמוד על אתיקה, מתמטיקה, פיתוח AI וכתיבת קוד. המורים יקבלו דו"ח על פעילות התלמידים. בוצע פיילוט של 1,500 תלמידים.

Beyond Virtual
ישראל
כלי לתרגול שיחה באנגלית עם בוטים. האפליקציה מאפשרת למורים לבחור תחום ספציפי שהבוט ידבר בו עם התלמיד. למשל: גאוגרפיה, היסטוריה וכו'. בעתיד יוטמעו שפות נוספות כמו עברית - ואז יוכלו ללמד לשון והבנת הנקרא.

BriBooks
סינגפור
מכיוון שילדים לא קוראים בשעות הפנאי, הם פיתחו כלי שעוזר לילדים לכתוב ספר בעצמם באמצעות מדריך AI צמוד. למורים יש בקרה שבודקת את ההתקדמות. בוצע פיילוט בישראל.

eKidz.eu
גרמניה
כלי ללמוד שפה שנייה בצורה אינטראקטיבית שמאפשר לילדים התאמה אישית של הלמידה באמצעות AI.

ai.junk
ישראל
פלטפורמה ללימוד הלוגיקה של בינה מלאכותית באמצעות תכנות של רובוטים שעשויים מפסולת אלקטרונית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il