TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

מטריקס מפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי 2023


מוטי גוטמן -צילום-עידן גרוס
המציגים צמיחה בכל המדדים ברבעון וב- 9 החודשים; הדוח כולל התייחסות להשלכות מלחמת חרבות ברזל שפרצה באוקטובר, לאחר תום התקופה
הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הגיעו ללמעלה מ- 3.9 מיליארד ₪, גידול של כ-13.2%. הרווח התפעולי צמח בכ- 14% לכ- 292.4 מיליון ₪ והרווח הנקי בתקופה הסתכם בכ- 185 מיליון ₪, גידול של כ- 3%
ההכנסות ברבעון צמחו בכ- 18% לכ- 1.33 מיליארד ₪, הרווח התפעולי עלה בכ- 16.4% לכ-93.3 מיליון ₪ והרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 56.7 מיליון ₪, צמיחה של כ- 12.5%
חברת מטריקס מפרסמת הבוקר את תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2023 לצד תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה, כשהיא ממשיכה להציג תוצאות שיא ועליה דו ספרתית בכל המדדים המרכזיים מול הרבעון והתקופה המקבילים: הכנסות, רווח הגולמי, רווח התפעולי, רווח נקי ו- EBITDA. בהסתכלות קדימה, לקראת הרבעונים הבאים, החברה ממשיכה לפעול באופן מלא וערוכה פיננסית ועסקית להשפעות שליליות אפשריות של מלחמת חרבות ברזל.

הרבעון השלישי
הכנסות מטריקס ברבעון השלישי של 2023 עמדו על כ- 1.33 מיליארד ₪, בהשוואה לכ- 1.13 מיליארד ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 18%. הגידול במכירות ברבעון נבע בעיקרו מצמיחה אורגנית בשיעור כ- 17.2%, ובנוסף – מאיחוד לראשונה של תוצאות פעילות חברת זברה. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הגיע לכ- 187.1 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 161.4 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ- 16%. הרווח התפעולי ברבעון רשם גידול של כ- 16.4% ומגיע לכ- 93.3 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 80.1 מיליון ₪ אשתקד. הרווח הנקי הרבעוני הגיע לכ- 56.76 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 50.4 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 12.5%. ה- EBITDA הגיעה לכ- 145.4 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 127.7 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 13.8%.


תשעת החודשים הראשונים
הכנסות מטריקס ב- 9 החודשים הראשונים של 2023 ("התקופה") הגיעו לסך של כ- 3.9 מיליארד ₪, בהשוואה לכ- 3.4 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, צמיחה של כ- 13.2%. הגידול במכירות בתקופה הושפע מצמיחה אורגנית של כ- 11.9%, מאיחוד של תוצאות פעילות חברת זברה וחברת רדט והפסקת האיחוד של החברה הבת שנמכרה ב- 2022 - אינפיניטי. הרווח הגולמי הגיע לסך כ- 560.7 מיליון ₪ בתקופה, בהשוואה לכ- 488.8 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 14.7%. הרווח התפעולי הגיע לכ- 292.4 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 256.4 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד (בנטרול השפעת הרווח ממכירת אינפיניטי לאבס בשנת 2022), עליה של כ- 14%. הרווח הנקי בתקופה הגיע לכ- 184.9 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 179.6 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד (בנטרול רווח ההון ממכירת אינפיניטי), עליה של כ- 2.9%. ה- EBITDA הסתכמה בכ- 442 מיליון ש"ח בתקופה, בהשוואה לכ- 375.5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ- 17.7%.

בניתוח מגזרי רשמו כל מגזרי הפעילות, מלבד מגזר הדרכה והטמעה גידול במכירות וברווח.

התייחסות להשלכות מלחמת "חרבות ברזל"
בדוח הדירקטוריון, הנלווה לדוחות הכספיים ל- 30.9.2023, מתייחסת מטריקס להשלכות מלחמת חרבות ברזל, שהחלה ב- 7 באוקטובר (לאחר תקופת הדוח), על החברה: "מיד עם פרוץ המלחמה המשיכה החברה בעבודה במתכונת של עבודה מהבית ולאחר תקופה קצרה חזרה לעבודה ב"שגרת מלחמה" במתכונת היברידית. למועד זה מתקיימת העבודה כסדרה והחברה ממשיכה לספק שירותים ומוצרים באופן סדיר ללקוחותיה". בנוסף נכתב כי "סמוך למועד פרסום הדוח, כ- 700 מכ- 12,000 עובדי החברה גויסו למילואים, דבר שעלול להשפיע על הרווחיות עקב שיפוי חלקי בלבד של המדינה". עם זאת, נאמר בדוח כי "ישנם מספר גורמים בפעילות החברה אשר עשויים למתן את ההשפעות, דוגמת פיזור גדול של לקוחות, בחלקם הארי חברות גדולות ויציבות; פיזור רחב של תחומי הפעילות ובהם תחומי פעילות "חסינים" יחסית, כדוגמת זרוע הסייבר, פעילות הזרוע הביטחונית, פעילות זרוע ההנדסה ועוד; פעילות החברה בחו"ל, התורמת כ- 20% מהרווח התפעולי של החברה, שאינה צפויה להיות מושפעת מהמלחמה, ועוד.

לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אני רוצה לפתוח בהתייחסות לאירועי השעה, שפרצו אחרי תום תקופת הדוח. מדינת ישראל חוותה בחודש אוקטובר מתקפה קשה ואכזרית מאין כמוה על אזרחיה וחייליה. חווינו טרגדיות קשות ביותר. מטריקס מתייחדת בהרכנת ראש ובכאב עמוק עם זכרם של אביב קוץ, סמנכ"ל בחברה בת שלנו, ומשפחתו שנרצחו באכזריות, משתתפת בצער כל משפחות הנופלים והנרצחים, מאחלת רפואה שלמה והחלמה מהירה לפצועים, מתפללת ומייחלת להשבת כל החטופים בהקדם ומחזקת את ידי כוחות הביטחון במשימתם שאין חשובה ממנה".

כאמור, נתוני הדוח מתייחסים לתקופה שהסתיימה לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל. תוצאותיו משקפות שוב, רבעון אחר רבעון, שנה אחר שנה, את היציבות הפיננסית והצמיחה המתמדת של החברה, על רקע ועל אף הטלטלות השונות שפקדו את המשק הישראלי בשנים האחרונות. מטריקס ממשיכה להציג ברבעון השלישי של 2023 תוצאות שיא והמשך גידול מרשים בכל מדדי ההכנסות והרווח. אנו משרתים אלפי לקוחות גדולים ומובילים בישראל ובארה"ב, בכל תחומי הטכנולוגיה, ובעיקר באלו הנמצאים בביקוש גבוה, גם בימים אלו, דוגמת דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות. ראוי לציין במיוחד את המשך הצמיחה של הזרוע הביטחונית שלנו בתחומי הסייבר וה-AI, שמפתחת פתרונות מתקדמים בתחום הביטחוני, ואת המשך הצמיחה בפעילויות בארה"ב ובקנדה, עם גידול של כ- 14.4% בהכנסות וכ- 23.1% ברווח התפעולי, שנובעים מעליה בהיקפי הפעילות בדגש על ענף פתרונות GRC למגזר הפיננסי, וכן מהשפעת העלייה בשע"ח הדולר ביחס לשקל. מטריקס נכנסת לתקופה המאתגרת של מלחמת חרבות ברזל, כאשר היא במצב פיננסי מצוין ואיתן מאין כמוהו. אנו מעריכים שהפגיעה בעסקי החברה בתקופה הקרובה לא תהיה קשה. אנו גאים להשתלב בפרוייקטי חדשנות, המסייעים למדינת ישראל בימים אלו – הן במגזר הציבורי והביטחוני והן במגזר הפרטי, באמצעות מומחי הסייבר, הדיגיטל, הענן, הדאטה וחטיבת הבטחון שלנו".

לדברי גוטמן: "עם פרוץ המלחמה, מטריקס נערכה במהירות לקיום שגרת-מלחמה. אנו ממשיכים בעבודה במתכונת היברידית, והקמנו מערך הנמצא בקשר ומסייע לכל אחד מ- 700 עובדי ועובדות מטריקס, המשרתים במילואים, ולבני משפחותיהם. אנו ממשיכים לספק שירותים ומוצרים באופן סדיר ללקוחותינו, מרביתם ממשיכים בפעילות במתכונת רגילה. לא הוצאנו עובדים לחל"ת ולא נזקקנו לשמחתי לפטר עובדים. מבחינה זו ההתנהלות שלנו היא כבימים רגילים.
עם זאת - כחלק מנקיטת אמצעי זהירות על רקע חוסר הודאות באשר להתפתחות המלחמה והשפעותיה בשלביה הבאים, החלטנו להדק את החגורה ולבצע קיצוץ של 30% בשכר ההנהלה ונושאי המשרה בחברה בלבד. ישנה פה מהות אבל לא פחות חשובה – הנראות. סכום הקיצוץ בשכר מצטרף לקרן מיוחדת שהקמנו שתאפשר לנו לנהוג ביתר חמלה ולתמוך במי מעובדינו המצויים במצוקה ומתקשים במהלך המלחמה לתפקד. כך נכון לנהוג בעת הזו. כמו כן החלטנו לדחות את ההחלטה על חלוקת דיבידנד בגין הרבעון השלישי למועד אישור הדוחות השנתיים 2023, מבלי לשנות את מדיניות הדיבידנד."

אני גאה לומר כי מטריקס ועובדיה, המגיעים מכל המגזרים וקבוצות האוכלוסייה – חילונים, דתיים ושומרי מסורת, יהודים וערבים, חרדים לצד בדואים, תושבי המרכז והפריפריה, וגם מרחבי העולם, ארה"ב ואירופה – כולם מגלים חוסן ורוח התגייסות מדהימה. בחודש האחרון נרתמנו ליוזמות רבות: מטריקס ועובדיה גייסו כ- 800,000 שקל למען תושבי עוטף עזה, תרמנו מחשבים לטובת כיתות לימוד לתושבי העוטף, אנו תומכים במערכות שו"ב של רשויות מקומיות מופגזות והעמדנו את משרדינו לטובת עמותות האוספות ומשנעות ציוד. מטריקס מתקינה מערכות ייעודיות בגופים ביטחוניים ויחידות צה״ל לתגבור וסיוע במשימות רלוונטיות בעולמות הסייבר, Data, AI ופיתוח, והקימה מרכז שליטה לרחפנים עבור פיקוד העורף והמשטרה. כמו-כן, החברה ועובדיה לוקחים חלק פעיל במלחמת התודעה ברשתות יחד עם חברים רבים בקהילת ההייטק".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il