TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

טראלייט רוכשת מאלקטרה פאוור פעילות סולארית בישראל תמורת 25 מיליון שקל


רני ליפשיץ, מנכל טראלייט. צילום: אולפני פרג
הפרויקטים הנרכשים, שהינם פרוייקטי גגות הזכאים לתעריף ממשלתי ל-25 שנים, בהיקף כולל של 16.5 מגה וואט, צפויים להניב לטראלייט פוטנציאל הכנסות מצטבר של כ-320 מיליון שקל במהלך תקופת הפעלתם
רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט: "טראלייט ממשיכה לפתח ולהרחיב את פעילותה בכל הגזרות, ובהקשר זה אנו מעדכנים היום על הסכם לרכישת פרויקטים פוטו-וולטאים שבבעלות חברת אלקטרה פאוור בישראל. היקף ההכנסות המצטבר הצפוי מהפרויקטים שכבר מחוברים הוא 125 מיליון שקל למשך 25 שנה, עם פוטנציאל גידול ל-320 מיליון שקל בתוספת הפרויקטים שבתהליכי ייזום. פרויקטים אלו מעמיקים את פעילותנו בישראל, ויהוו מנוע צמיחה נוסף של טראלייט, לצד הפעילות המשמעותית מאוד בארץ – הכוללת מספר פרויקטי ענק שנמצאים בהקמה או לקראת הקמה, בהם פרויקטי התענך והבקעה וכן פרוייקטים בתחום הדו-שימוש בהיקפים של מאות מגה וואטים".

מנכ״ל אלקטרה פאוור, חן מלמד: ״אנו מברכים על העסקה המוצלחת עם חברת טראלייט ומודים לה על ניהול מו״מ ענייני והגון. מכירת הפעילות הסולארית של אלקטרה פאוור היא המשך יישום התוכנית האסטרטגית של החברה שעיקרה יציאה מתחום פעילות הייצור הסולארי בארץ ובחו״ל והתמקדות בהפיכתה של אלקטרה פאוור למובילה באספקת פתרונות אנרגיה ללקוחותיה בתחומי הגפ״מ, החשמל והגז הטבעי, תוך יצירת סינרגיה בין תחומי פעילות אלה - אסטרטגיה שאותה מיישמת החברה בהצלחה מרובה זה מכבר״.


חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט חתמה עם אלקטרה פאוור על הסכם לרכישת פרויקטים סולאריים בישראל של אלקטרה פאוור, תמורת סכום של כ-25 מיליון שקל. הפרויקטים, בהיקף כולל של 16.5 מגה וואט, צפויים להניב פוטנציאל הכנסות מצטבר של 320 מיליון על פני 25 שנה. היקף ההכנסה השנתית הצפויה בגין הפרויקטים המחוברים ואלה שנמצאים על סף חיבור לרשת החשמל הינו כ-5 מיליון שקל, המהווים כ-6.5 מגה וואט. מעבר לכך היקף הפרויקטים שנמצאים בשלב הייזום הינו כ-10 מגה וואט.

במסגרת העסקה, שנחתמה באמצעות חברת הבת של טראלייט סולארטק (61%), תהפוך טראלייט לבעלת מלוא זכויות הבעלות בפרויקטים אלו של אלקטרה פאוור שהינם פרויקטים תעריפיים לכ-25 שנים ופרוסים על פני מקומות רבים בישראל. ההסכם כולל בעלות על כלל הנכסים, זכויות במתקנים סולאריים לייצור חשמל המשמשים את אלקטרה פאוור בפרויקטים הנמצאים בשלבי ביצוע שונים, לרבות פרויקטים שכבר מחוברים לרשת החשמל, כולל בעלות בציוד הנלווה למתקנים אלו, זכויות בהסכמים בהם התקשרה אלקטרה פאוור, לרבות הסכמים עם לקוחות וצרכנים והסכמים עם בעלי הזכויות במקרקעי הפרויקטים ועוד.

בהתאם להסכם, טראלייט סולארטק עשויה לשלם לאלקטרה פאוור תמורה נוספת, וזאת במועד השלמת החיבור של כל הפרויקטים הממתינים לחיבור, כמו גם, עם השלמת פרויקטים הממתינים לחיבור, וזאת בהתאם לקצב מימוש הפרויקטים בעתיד.

בחודש ספטמבר עדכנה טראלייט כי חתמה על מזכר הבנות, הכפוף להסכם מחייב, למכירת חשמל בהיקף של כ-800 מיליון שקל מהפרויקט הסולארי דאנמור (Dunmore) בקנדה אשר בבעלות טראלייט, לתקופה של 15 שנה. הסכם הרכישה (PPA) מתייחס ל-70% מסך החשמל של הפרויקט, כאשר את 30% הנותרים מהיקף ייצור החשמל שומרת טראלייט למכירה בשוק החופשי בקנדה, שבו רמות המחירים צפויות להניב תמורה גבוהה יותר. הפרויקט, שנמצא לקראת הקמה וצפוי להפעלה מסחרית ברבעון השני של 2025, מתוכנן לעבוד בהספק של כ-172.8 מגה-וואט (AC). בתחילת ספטמבר עדכנה טראלייט על עסקת ענק למכירת חשמל לחברת דליה אנרגיה, שפועלת כמספק חשמל, בהיקף מוערך מצטבר של כ-2.3-2.2 מיליארד שקל, לתקופה של 23 שנה. במסגרת ההסכם, טראלייט תמכור את מלוא החשמל המיוצר במסגרת פרויקט תענך 2 שצפוי להתחיל בהפעלה מסחרית החל מהמחצית הראשונה של 2025.

חברת טראלייט, פועלת בתחום פיתוח וייזום פרויקטי אנרגיה סולארית בארץ ובעולם. לטראלייט שותפות בלעדית עם תנועת המושבים, המאגדת 254 מושבים ברחבי הארץ. בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות טכנולוגיה בתחומי האנרגיה הירוקה ותהליכי הייעול אנרגטי. לחברה צבר פרויקטים סולאריים, בשלבי פיתוח שונים, בהיקף של מעל 1.5 ג'יגה-וואט ו-2.4 ג'יגה-וואט שעה אגירה. מנכ"ל החברה הוא רני ליפשיץ ויו"ר החברה הוא יונל כהן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il