TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

לאומי: בנק ישראל מעריך שהאנפלציה תחזור לתחומי היעד ב-09


בנק לאומי
מפרסם סקירה בעקבות העלאת ריבית בנק ישראל שהייתה מדודה
כצפוי, בנק ישראל העלה את שיעור הריבית ב-25 נקודות בסיס לרמה של 3.75 אחוזים. בדומה לחודש הקודם, העלאת הריבית נומקה בעלייה המתמשכת בסביבת האינפלציה. הודעת הריבית כללה גם הערכות הרבה פחות פסימיות באשר למצב המשק הישראלי ומצב הכלכלה העולמית מאשר אלו שנכללו בהודעות הריבית לחודשים מרץ ואפריל השנה. נציין שבעוד ששתי העלאות הריבית שבוצעו לאחרונה היו בהיקף של 25 נקודות בסיס כל אחת, הרי שהפחתות הריבית שבוצעו מוקדם יותר השנה היו בהיקף כפול, של 50 נקודות בסיס בכל פעם. נראה שאסימטריה זו משקפת הערכה של בנק ישראל שהאינפלציה תחזור לתחומי יעד יציבות המחירים (1-3 אחוזים) במהלך 2009 ושאין טעם להכביד מדי את נטל המדיניות המוניטרית בניסיון נואש לעמוד ביעד במהלך 2008.

אנו מסכימים עם ההערכה שישנו סיכוי משמעותי לירידה בסביבת האינפלציה חזרה לתחום היעד בשנה הבאה, זאת בין היתר כתוצאה מן ההאטה הצפויה בצמיחת המשק הישראלי. להערכתנו, במהלך החודשים הקרובים בנק ישראל ימשיך ויעלה את הריבית בצורה מתונה ומוגבלת עד אשר זו תחזור לרמה ריאלית של כ-2-2.5 אחוזים (ריבית זו, המוצגת בגרף דלעיל, היא ריבית בנק ישראל בניכוי ציפיות האינפלציה לשנה הקרובה). חשוב לזכור שעליית רמת הריבית הריאלית יכולה להיות תוצאה הן של העלאת הריבית הנומינלית על ידי בנק ישראל והן של ירידה של האינפלציה הצפויה. להערכתנו, מהלך עליית הריבית הריאלית יתבסס על שני רכיבים אלו ולכן לא מן הנמנע שהיקף העלאת הריבית הנומינלית על ידי בנק ישראל יהיה נמוך מזה הגלום כיום בשוק איגרות החוב השקלי.

תנועות ההון לישראל: האם מסתמנת ראשיתה של התמתנות?
במהלך חמשת החודשים הראשונים של 2008 ניכרת ירידה משמעותית בהשקעות תושבי ישראל בחו"ל. במקביל, גדלו השקעות תושבי חוץ בישראל, הן בדרך של השקעות אסטרטגיות של בעלי עניין והן בדרך של השקעות פיננסיות. מגמה מתמשכת זו של תנועות הון נכנסות על ידי תושבי חוץ, העולות במידה ניכרת על היקף הוצאת הכספים על ידי ישראליים, באה לידי ביטוי בתיסוף הניכר של השקל. עם זאת, ניתוח הנתונים החודשיים מעיד על לפחות רכיב מרכזי אחד בתנועות ההון הנכנסות בו ישנה התמתנות מסוימת לאחרונה: השקעות במקרקעין בישראל (בקו המגמה בגרף דלעיל מסתמן היפוך כיוון מעלייה לירידה). נראה שהתפתחות זו משקפת מצב שבו זרם הכספים מחו"ל לשוק הנדל"ן הישראלי מתאפיין במשקל גדול יחסית של תשלומים בגין עסקאות קודמות, זאת ללא יצירה של עסקאות חדשות בהיקף משמעותי. במידה ומגמה זו תמשך, הרי שמדובר בתהליך אשר עשוי יהיה להביא למיתון מסוים של הכוחות המשמעותיים לתיסוף השקל. גורמים נוספים העשויים למתן את עוצמתם של הכוחות לתיסוף השקל כוללים: ההאטה בצמיחת המשק הישראלי שתהיה מובלת על ידי היחלשות היצוא וצמצום נוסף של העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים; והגברת היקף ההשקעות בחו"ל על ידי משקיעים מוסדיים ישראליים לשם השגת מידת פיזור רבה יותר בתיק ההשקעות.

המדד המשולב למצב המשק נותר ללא שינוי בחודש מאי
המדד המשולב למצב המשק, המשקף את השינויים בהיקף הפעילות של הסקטור העסקי, נותר ללא שינוי בחודש מאי. מדובר בבלימה חדה של קצב העלייה החודשי של מדד זה שעלה במהלך השנה האחרונה בקצב של כ-0.7 אחוז ויותר לחודש. בלימה זו החלה להסתמן כבר בחודש אפריל והיא נובעת מחולשה משמעותית ברכיבי סחר החוץ הכלולים במדד ובפרט: יצוא שירותים, יצוא סחורות ויבוא. להערכתנו, אף שיתכן בהמשך תיקון לטובה של הנתונים לחודש מאי, הרי שלא יהיה בכך בכדי לשנות את הכיוון הכללי הצפוי והוא של התמתנות בקצב הצמיחה של הסקטור העסקי בישראל. הגרף המצורף מציג את שיעורי השינוי השנתיים של המדד המשולב למצב המשק הישראלי ושל מדד מנהלי הרכש בארה"ב (המוצג בפיגור של 6 חודשים ובך מהווה אינדיקאטור מוביל). כפי שניתן לראות, בעבר המדד המשולב של ישראל הובל בהתפתחותו על ידי מדד מנהלי הרכש האמריקאי. עם זאת, בשנים האחרונות המדד המשולב של ישראל הצליח להתנתק, לפחות עד כה, מן המגמות השליליות המאפיינות את ארה"ב. התנתקות זו עשויה ללמד על קיומם של מנועי צמיחה מקומיים בישראל שיוכלו לסייע בהגבלת מידת ההאטה בצמיחה של ישראל במהלך השנה הקרובה.

התיירות לישראל פורחת ותפוסת חדרי המלונות גבוהה יחסית
מספר הלינות בבתי מלון בישראל הגיע במהלך חמשת החודשים הראשונים של 2008 לכ-8.1 מיליון, כ-12 אחוזים יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה זו משקפת גידול ניכר, בשיעור של כ-36 אחוזים, בלינות של תיירים, בעוד שבלינות של ישראליים נרשמה ירידה בשיעור של כ-7 אחוזים. במקביל לכך, שיעור תפוסת החדרים עלה מ-63 אחוזים במאי 2007 ל-74 אחוזים במאי 2008. שיעורי תפוסה גבוהים במיוחד נרשמו במחוזות תל-אביב וירושלים. המשך המגמה של עלייה בתיירות לישראל עשויה לתרום לצמיחת המשק הישראלי ובכך לעזור למתן את מידת ההשפעה השלילית של ההאטה הכלכלית בארה"ב. בנוסף, מדובר בתחום פעילות המשפיע על היצע המט"ח בישראל ועל הביקושים לשקלים ולכן לא מפתיע שתיסוף השקל התרחש בתקופה שבה התיירות לישראל מגיעה לשיא.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il