TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"ההתמתנות בשיעור המשרות הפנויות תומכת בהתמתנות מקבילה בקצב עליית השכר בסקטור העסקי"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


בארץ
ההתמתנות בשיעור המשרות הפנויות תומכת בהתמתנות מקבילה בקצב עליית השכר בסקטור העסקי.
נתוני סקר כח האדם לתחילת הרבעון הרביעי היו מעורבים; אמנם שיעור האבטלה המשיך לרדת ל‑3.4 אחוזים, קרוב לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנות השבעים, אך הדבר לווה בירידה מקבילה ומדאיגה בשיעור ההשתתפות ל‑60.6 אחוזים. בגילאי העבודה העיקריים (25 עד 64) התמונה דומה כאשר שיעור האבטלה ירד באופן מרשים ל‑2.9 אחוזים בלבד, אך תוך כדי ירידה מקבילה בשיעור ההשתתפות ל-80.1 אחוזים.


בנוסף, סך המשרות הפנויות במשק עלה ב-2 אחוזים באוקטובר (על פי נתונים מנוכי עונתיות), אך זאת לאחר חודשיים של ירידה, כך שרמתן הנוכחית נמוכה ב-5 אחוזים בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה. הנתונים מחזקים את הערכתינו שהשיפור בשוק העבודה הגיע למיצוי כאשר ההתמתנות בשיעור המשרות הפנויות תומכת בהתמתנות מקבילה גם בקצב עליית השכר בסקטור העסקי.

למרות החלטת בנק ישראל להשאיר את הריבית ללא שינוי להערכתנו, הסיכוי להפחתת ריבית במחצית הראשונה של 2020 עדיין משמעותי ויושפע במיוחד מההתפתחויות בשוק המט"ח שם הלחצים המבניים לחיזוק השקל עדיין פועלים.


כפי שצפינו, ובניגוד לרוב ההערכות בשווקים, בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי על 0.25 אחוז וככל הנראה רכש במקביל מט"ח. שוק העבודה ההדוק, היציבות בפעילות הכלכלית וההפוגה שלקחו הבנקים המרכזיים בעולם בהפחתות הריבית היו התורמים המרכזיים להחלטה. יחד עם זאת, להערכתנו, הסיכוי להפחתת ריבית במחצית הראשונה של 2020 עדיין משמעותי ויושפע במיוחד מההתפתחויות בשוק המט"ח שם הלחצים המבניים לחיזוק השקל עדיין פועלים.


בנוסף, להערכתנו, גם העלייה בפעילות בשוק הדיור תרמה להחלטת בנק ישראל, כאשר סך המשכנתאות שנלקחו באוקטובר (כאשר מתאימים למספר לימי העסקים) ברמות השיא.

בעולם

להערכתנו החולשה באינדיקאטורים הריאליים יחד עם העלייה שנרשמה לאחרונה במחירי המזון והמשך ההפגנות בהונג קונג מעלים גם את נכונות הממשל בסין להגיע להסכם בהקדם עם ארה"ב.

הפחתת הריבית בסין לא תהיה האחרונה.
למרות הדיווחים החיוביים בנושא הסכם הסחר, החולשה באינדיקאטורים הריאליים הביאו את הבנק המרכזי בסין להפחית את הריבית הקצרה (O/N) ל-2.50 אחוזים, בהודעה מפתיעה ולראשונה מאז 2015, כאשר בשנים האחרונות הכלי העיקרי בו בחר הבנק להשתמש היה שינוי ביחס הרזרבות. יחד עם זאת ההפחתה הייתה מזערית ועמדה 0.05 אחוז בלבד, כאשר האינפלציה הגבוהה (3.8% באוקטובר) מקשה על הבנק לבצע הרחבה משמעותית יותר, אנו מצפים שהבנק ישלים את המהלך בקרוב עם הפחתה דומה של ריבית ה-Repo השנתית.


בנוסף, להערכתנו החולשה באינדיקאטורים הריאליים יחד עם העלייה שנרשמה לאחרונה במחירי המזון והמשך ההפגנות בהונג קונג מעלים גם את נכונות הממשל בסין להגיע להסכם בהקדם עם ארה"ב.

נקודות מרכזיות


ישראל
· כפי שצפינו, ובניגוד לרוב ההערכות בשווקים, בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי על 0.25 אחוז וככל הנראה רכש מט"ח. יחד עם זאת, להערכתנו, הסיכוי להפחתת ריבית במחצית הראשונה של 2020 עדיין משמעותי ויושפע במיוחד מההתפתחויות בשוק המט"ח, שם הלחצים המבניים לחיזוק השקל עדיין פועלים.
· האבטלה בישראל בשפל, אך הדבר מלווה הפעם גם בירידה במספר האנשים שמחפשים עבודה.
· סך המשרות הפנויות עלה באוקטובר, נתון שתומך בהמשך עליית השכר בסקטור העסקי.
· עלייה נרשמה במדד הייצור התעשיתי ופדיון ענפי המשק בסוף הרבעון השלישי.
· גם באוקטובר נמשכת העלייה בפעילות בשוק הדיור.
· הצטמצמות הסיכויים להקמת ממשלה בקרוב (ועליית מיסים) תרמו להמשך ירידה בציפיות לאינפלציה.

בעולם
· המשך הידיעות על התקדמות השיחות בין ארה"ב לסין מביא את השווקים לשיאים חדשים.
· הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה בארה"ב חיזקו את הערכות בשווקים שהבנק המרכזי לוקח הפוגה.
· השיאים בשווקי המניות וחוזקו של שוק העבודה לצד הירידה במתיחות הסחר הביאו לעלייה מחודשת במדד אמון הצרכנים בארה"ב.
· נתוני שוק הדיור בארה"ב ממשיכים להתחזק בעידוד האבטלה הנמוכה והשפל בתשואות.
· מדד מנהלי הרכש בגוש האירו המשיך לאכזב גם בנובמבר.
· הבנק המרכזי בסין הפתיע כאשר הוריד את הריבית בשיעור מזערי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il