TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"מחר צפוי הבנק המרכזי בארה"ב להוריד את הריבית בפעם השלישית ברציפות. להערכתנו, לאחר הורדה זו צפויה הפוגה בהפחתות הריבית"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


בעולם

מחר צפוי הבנק המרכזי בארה"ב להוריד את הריבית בפעם השלישית ברציפות. להערכתנו, לאחר הורדה זו צפויה הפוגה בהפחתות הריבית.


הירידה במתיחות הסחר, האינפלציה הגבוהה לצד הנתונים החזקים משוק העבודה לא מצדיקים להערכתנו הפחתת ריבית נוספת, שלישית ברציפות. כך גם על פי הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה שהדגישה שבבנק יש פיצול בין חברי הועדה, כאשר חלק קוראים להפחית את הריבית וחלק מעדיפים עוד להמתין. למרות זאת, לנוכח תמחור השווקים בסבירות של קרוב ל-90 אחוזים שהריבית תרד מחר ומניסיון העבר שהבנק המרכזי משתדל למנוע "הפתעה" של השווקים, סביר מאוד שהריבית אכן תרד. אנו צופים שמספר המתנגדים בהחלטה הקרובה יהיה אף גבוה יותר, ושלאחר הפחתת הריבית הנוכחית הבנק יעשה הפוגה בהפחתות הריבית לשם בחינת ההשפעה על המשק.

למרות ההתקדמות במגעים בין ארה"ב לסין - הדרך להסכם סופי (אם יש דבר כזה בכלל) עוד ארוכה.
ע"פ הדיווחים, ארה"ב וסין קרובות לחתימת הסכם סחר חלקי, שיכלול (ע"פ הפרסומים) התייחסות בעיקר לנושאי סחר הסחורות תוך כדי התחייבות לרכישות הדדיות בין הצדדים. בעקבות זאת העלאת המכסים המתוכננת לאמצע אוקטובר בוטלה (מ-25% ל-30%), ובמידה והצדדים יחתמו בפועל על הסכם או בכנס בצ'ילה (ב-16/17 בנובמבר) או בפסגת ה-G20 ביפן (28/29 בנובמבר), המכסים המתוכננים ל-15 בדצמבר יבוטלו אף הם.


החתימה על הסכם צפויה לשפר את המומנטום בסחר הגלובלי. יחד עם זאת, עד להסכם הסופי ישנה דרך ארוכה. חלק מנושאי המחלוקת העיקריים בנוגע לקניין הרוחני והטכנולוגיה עוד לא נפתרו, ולהערכתנו הם כמעט ולא פתירים בשל הבדלים מהותיים בין המעצמות.

להערכתנו, החולשה בסין מתמרצת את סין להגיע להסדר סחר מול ארה"ב.
נתוני הצמיחה בסין לרבעון השלישי היו חלשים מהצפי כאשר הצמיחה התמתנה ב-4 הרבעונים האחרונים ל-6.0 אחוזים, אמנם קצב נאה לכלכלה השנייה בגודלה בעולם אך נמוך מהצפי. כך נראה שמתיחות הסחר בינה לבין ארה"ב, העלאת המכסים ואי-הוודאות ממשיכים להשפיע לשלילה על הצמיחה עם חולשה ביצוא ובהשקעות. זאת למרות המדיניות המרחיבה (פיסקאלית ומוניטרית) של הממשל שנראה שיתקשה לעמוד ביעד הצמיחה השנה ויצטרך להפחית את היעד לשנה הבאה.


במקביל, האינפלציה בסין זינקה ל-3 אחוזים בספטמבר, רמתה הגבוהה ביותר מאז 2013, בעיקר בשל המשך עלייה חריגה במחירי המזון (שפעת החזירים והמכסים על ארה"ב). עלייה זו מקשה על הבנק המרכזי להעצים את המדיניות המרחיבה ומתמרצת את סין להגיע להסדר סחר מול ארה"ב שהיא בין יצואניות המזון הגדולות בעולם.


קרן המטבע הבינלאומית עדכנה את תחזית הצמיחה העולמית כלפי מטה. התחזית לישראל (3 אחוזים ב-2020) תואמת את הערכותינו.


קרן המטבע הבינלאומית מצביעה על האטה עולמית בהובלת הסחר הגלובלי וענף התעשייה שנפגעו גם ממתיחות הסחר בעולם ועליית המכסים (בהובלת ארה"ב וסין) ובעיקר מהירידה בהשקעות בשל אי-הוודאות המתעצמת. עיקר החולשה לא נובעת מארה"ב, לה היא צופה צמיחה נאה, אלא, בעיקר מאירופה ומהשווקים המתעוררים (בעיקר באסיה בדגש על הודו). לכן, הקרן צופה שהצמיחה השנה תעמוד על 3.0 אחוזים, הקצב האיטי ביותר מאז המשבר הפיננסי לפני כעשור. הקרן צופה האצה בצמיחה בשנה הבאה ל-3.4 אחוזים, אך הסיכונים לתחזית נוטים כלפי מטה. במבט מקומי הקרן צופה שבישראל הצמיחה תעמוד על 3.1 אחוזים השנה ו-3.0 אחוזים בשנה הבאה, ירידה בהשוואה לתחזיות הקודמות אך עדיין צמיחה נאה וקרובה להערכתנו ולהערכות בנק ישראל.

ובארץ

למרות שבנק ישראל מאותת שהמהלך הבא של הריבית יהיה כלפי מטה - כאשר חלק מחברי הועדה המוניטרית קראו כבר להפחיתה. אנו מאמינים שבהחלטה הקרובה הסיכוי שהריבית תישאר ללא שינוי עולה על הסיכוי שהריבית תרד.


סיכומי הדיונים לקראת החלטת הריבית הראו ש-2 חברים (מתוך 5) תמכו בהורדת הריבית ל-0.1 אחוז באותה החלטה בשל הייסוף בשקל והחשש להתמתנות בפעילות העולמית. להערכתנו, למרות שאנו צופים שהאינפלציה לא תחזור ותעלה לכיוון הגבול התחתון של יעדה עוד זמן ממושך, אנו מאמינים שבהחלטה הקרובה הסיכוי שהריבית תישאר ללא שינוי עולה על הסיכוי שהריבית תרד. זאת לנוכח נתוני מאקרו חיוביים, העלייה בפעילות בשוק הדיור וההתפתחויות הגיאו-פוליטיות החיוביות בשבועיים האחרונים בין ארה"ב לסין ובין בריטניה לאיחוד.

נקודות מרכזיות


ישראל
· מדד המחירים לצרכן בספטמבר ירד ב-0.2 אחוז והאינפלציה ירדה ל-0.3 אחוז, עמוק מתחת ליעד בנק ישראל.
· בנק ישראל מאותת שהמהלך הבא של הריבית הוא למטה כאשר חלק מחברי הועדה קראו כבר להפחיתה. אנו מאמינים שבהחלטה הקרובה הסיכוי שהריבית תישאר ללא שינוי עולה על הסיכוי שהריבית תרד.
· סנטימנט החברות ומשקי הבית המשיך לעלות גם בספטמבר.
· הירידה בתשואות הארוכות ובריבית למשכנתאות תומכים בעלייה בפעילות בשוק הדיור.
· הציפיות לאינפלציה עלו בשבועיים האחרונים.

ארה"ב
· ארה"ב וסין קרובות לחתימת הסכם סחר חלקי, דבר המפיג מעט ממתיחות הסחר. במידה והצדדים יחתמו בפועל המכסים המתוכננים לדצמבר יבוטלו. הסכם מלא עדיין רחוק.
· אינפלציית הליבה בספטמבר נותרה קרובה לרמתה הגבוהה ביותר מזה כעשור.
· החולשה בתעשייה נמשכת לצד יציבות מרשימה של הצריכה הפרטית.
· מחר הבנק המרכזי יוריד את הריבית בפעם השלישית ברציפות. להערכתנו, לאחר הורדה זו צפויה הפוגה בהפחתות הריבית.

אירופה
· הפעילות העסקית בגוש האירו ממשיכה להצביע על קיפאון גם בתחילת הרבעון הרביעי.
· הייסוף בפאונד האיץ במהלך חופשת סוכות כאשר הסיכון ביציאת בריטניה מהאיחוד ללא הסכם ירד משמעותית.

עוד בעולם
· קרן המטבע הבינלאומית מצביעה על האטה עולמית בהובלת הסחר הגלובלי וענף התעשייה שנפגעו גם מעליית המכסים ובעיקר מהירידה בהשקעות בשל אי-הוודאות המתעצמת.
· בסין, האטה מהירה מהצפי בצמיחה ברבעון השלישי. בעקבות שפעת החזירים ועליית המכסים האינפלציה זינקה לרמתה הגבוהה ביותר מזה כ-6 שנים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il