TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

ליאור יוחפז מנהל השקעות ibi גמל והשתלמות


איביאי
כמה פעמים אפשר להפתיע ועדיין נקרא לזה הפתעה?
...אז שוב, כרגיל כבר, מדד המחירים לצרכן הפתיע, צפי השוק למדד חודש יולי היה לעליה של 0.1% וההפתעה הייתה ירידה של 0.1%, אחרי שגם חודש שעבר קיבלנו ירידה של 0.7% בהפתעה כשהצפי היה לירידה של 0.2% עד 0.3%. 12 חודשים אחורה אנחנו עם מדד של 0.7%-, עמוק מתחת ליעד של בנק ישראל (1%-3%). גם לעצם זה שהמדד שלילי יש משמעות.

ב- "הפתעה" של מדד חודש יולי בלטו במשיכה למטה מחירי ההלבשה וההנעלה, שירדו ב- 8% והורידו כ- 0.3% מהמדד, ומחירי השכירויות.
אחרי הירידה במחירי ההלבשה שווה להמשיך לעקוב, הן מתחברות לדו"חות חברות הקניונים שהצביעו על התמתנות בקצב גידול הפדיונות, וכן לדו"חות של חברות ההלבשה, בדו"ח של פוקס ראינו שחיקה ברווחיות התפעולית.

לא הייתי מתחלף עם בנק ישראל, הם נכנסו לקרב בלי נשק, סביבת אינפלציה שלילית והכלי היחיד שלהם, הריבית, מנוטרל. המצב בו בנק ישראל נמצא זה בדיוק מה שסטנלי פישר, סגן הנגידה האמריקאית מסביר לשוק ההון שלו, חזרה לנורמאליות או צבירה של ריביות חיוביות כדי שיהיה מה להוריד כשנצטרך. המהלך של בנק ישראל לתוך מלחמת המטבעות, מלחמה בה למספר הנומינאלי של הריבית אין משמעות, אלא רק להפרש הריביות בין הריבית המקומית לאלו של העולם כדי להחליש את המטבע שלך, היה מהלך בו בנק ישראל ביודעין ויתר על יכולת התגובה שלו לאינפלציה. כך בנק ישראל הגיע למצבו היום, אינפלציה שלישית והוא יושב ומסתכל בלי תגובה. אגב, מי שנכנס לזה היה סטנלי פישר, כשהיה נגיד בנק ישראל.

קשה ולא פייר לבקר את בנק ישראל, היות ואף אחד מאתנו לא יודע איפה הכלכלה הישראלית הייתה ללא הורדות הריבית האלו, כמה חזק היה השקל וכמה משרות המשק היה מאבד. בסופו של יום, הכלכלה הישראלית רק הלכה והתחזקה בכל התקופה הזו, וגם האינפלציה השלילית שאנו חווים לא מגיעה ממקום של האטה, אלא שינוי מבני בריא של המשק.

ולפרקטיקה, ברמות השקל הנוכחיות, שאולי נחלש קצת בשבועיים האחרונים, אך עדיין נמצא ברמות חזקות, לא נראה שבנק ישראל יכול לדבר על העלאה בקרוב. כל משפט שישמע כמו "חזרה לנורמאליות" יגרור התחזקות של השקל. לכן סביר שמה שנראה בחודשים הקרובים זה את בנק ישראל מדבר על כך שהוא לא יעלה ריבית כל עוד האינפלציה לא תרים ראש, גם אם בעולם יתחילו / ימשיכו לדבר על העלאות כאלו, כפי שבנק ישראל כבר ציין בהודעה האחרונה. אני אכן מאמין להם, קשה לי לראות אותם מספקים לשוק העלאת ריבית במהלך 2018 כולה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il