TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

פסגות: בבנק ישראל השתכנעו כי האינפלציה מאחורינו‎


אורי גרינפלד. צילום רמי זרנגר
כעת, כשמגמת הריבית היא כלפי מטה, מצבו של הצרכן צפוי להשתפר
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות:

ההחלטה של בנק ישראל להוריד את הריבית מאותת על מידת האמונה של בנק ישראל בכך שהאינפלציה שעדיין נמצאת מעל הטווח העליון של היעד אכן בדרך למרכזו במהלך החודשים הקרובים.

על פניו, מדובר בהערכות שנראות סבירות לחלוטין שכן עוד לפני המלחמה וההאטה במשק בעקבותיה האינפלציה היתה במגמת ירידה והצפי היה שבנק ישראל יוריד בכל מקרה את הריבית באמצע השנה.

עם זאת, עולה השאלה מדוע למהר ולהפחית את הריבית כבר עכשיו? אמנם המלחמה גרמה להאטה במשק אבל עיקר ההאטה אינה בצד הביקוש שכן לפי נתוני בנק ישראל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי כבר חזר לרמתו ערב המלחמה.


הורדת הריבית לא תשפר את מצב ענף התיירות או תגדיל את כח האדם שנפגע בגלל מחסור בפועלים זרים, בפועלים מיו"ש או פשוט כי מאות אלפי עובדים נמצאים במילואים. אנו עדיין בתקופת מלחמה שמייצרת אי ודאות גבוהה לגבי המגמות הכלכליות ובתקופה כזו בנק מרכזי יעדיף בדרך כלל להמתין ולבחון כיצד הדברים מתפתחים. לכן, אם בבנק ישראל החליטו שאפשר להתחיל להוריד ריבית, על אף שמצב המשק לא כזה שהופך החלטה כזו להכרחית, ניתן ללמוד מכך בעיקר שבעיני הבנק האינפלציה בדרך חזרה למרכז היעד בוודאות גבוהה מאוד.


כעת, כשמגמת הריבית היא כלפי מטה, מצבו של הצרכן צפוי להשתפר מכיוון שהעלות החודשית של הלוואות כמו משכנתא או הלוואות לרכב תלך ותרד, מה שיותיר יותר כסף בכיס של משקי הבית.

בנוסף, הירידה בעלויות המשכנתא מחד ועצירת הבניה מנגד, תביא כנראה לגל מחודש של עליות מחירים בשוק הנדל"ן בטווח הבינוני.

נציין כי אם בשנה האחרונה הציבור הגדיל את היקף הפיקדונות בבנקים או בקרנות הכספיות, הרי שאלו יהפכו עם הזמן לפחות אטרקטיביים, מה שצפוי להמשיך לתת רוח גבית לשוקי ההון.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il