TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

מדד חודש אוקטובר 2023: סקירה כלכלית מאת בנק דיסקונט


נירה שמיר. צלם: רמי זרנגר
מספר סעיפים הפתיעו מעלה, הבולט שבהם סעיף המזון שעלה ב-0.9%, וכן - תחבורה ותקשורת. מנגד, סעיף הדיור ירד ב-0.4% לעומת צפי לעליה
מאת נירה שמיר, כלכלנית ראשית, בנק דיסקונט

מדד אוקטובר עלה ב-0.5%, בהתאם לתחזית המוקדמת שלנו, האינפלציה מוסיפה להאט וכך גם אינפלציית הליבה. להערכתנו, עולה הסיכוי להורדת ריבית בנק ישראל, אם לא בהחלטה הקרובה (ב-27/11), אזי ב-1/1/24.

בהתאם לתחזית שלנו, מדד אוקטובר עלה ב-0.5%. האינפלציה ואינפלציית הליבה מאטות ל-3.7% (מ-3.8%).
עם זאת, מספר סעיפים הפתיעו מעלה, הבולט שבהם סעיף המזון שעלה ב-0.9%, וכן - תחבורה ותקשורת. מנגד, סעיף הדיור ירד ב-0.4% (לעומת צפי לעליה). כאשר מדד שירותי דירות בבעלות הדיירים ירד ב-0.3%, והקצב השנתי מוסיף ומתמתן – ל-4.9%, לעומת 5.5% בספטמבר, וסעיף חינוך, תרבות ובידור, גם הוא הפתיע מטה.
נזכיר, כי מדד אוקטובר הציב בפני הלמ"ס לא מעט אתגרים באשר למספר סעיפים, בהם נמדדה פעילות נמוכה מאד, ובהם: טיסות לחו"ל, מסיבות ונופש.
מדד אוקטובר, בשילוב עם ההתחזקות המרשימה של השקל בתקופה האחרונה, מעלים את הסיכוי להורדת ריבית בנק ישראל, אם לא בהחלטה הקרובה (ב-27/11), אזי ב-1/1/24.
נזכיר, כי לפי שוק החוזים, קיימת הסתברות של 100% להורדת ריבית במהלך 3 החודשים הקרובים ב-25 נ"ב, והורדה נוספת של 25 נ"ב עד ההודעה של ראשית אפריל.
עם זאת, עד הודעת הריבית, יפורסמו בשבוע הבא נתונים על שוק העבודה באוקטובר (משרות פנויות וסקר כוח אדם), שהינם בעלי חשיבות גבוהה, והמדד המשולב למצב המשק (ב-26/11). זאת, בנוסף, כמובן, למגמות בשווקים, עם דגש על שוק המט"ח.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il