TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

פסגות: בנק ישראל מאותת על הפחתות ריבית בהמשך‎


גיא בית אור. צילום מושיק ברין
בבנק ישראל הדגישו כי למלחמה השלכות כלכליות על הפעילות הריאלית ועל השווקים
גיא בית אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות:

כפי שבנק ישראל אותת בשבוע שעבר, הוועדה החליטה להותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 4.75%. בבנק ישראל הדגישו כי למלחמה השלכות כלכליות על הפעילות הריאלית ועל השווקים.

ואכן כפי שזה נראה מהתחזית המעודכנת ל-2023 הם מצפים להתכווצות משמעותית בתוצר במהלך הרבעון האחרון של השנה ואת זה ניתן להסיק מההפחתה הדרמטית של תחזית הצמיחה ל-2023 מ-3.0% ל-2.3% עבור השנה כולה – תחזית המרמזת על ציפייה של בנק ישראל להתכווצות משמעותית בפעילות במהלך הרבעון האחרון של 2023.

בבנק ישראל הדגישו את עוצמות המשק הישראלי - העודף בחשבון השוטף, יתרות מט"ח גבוהות ונטל חוב נמוך - ואכן יש לישראל מרחב פיסקאלי רחב, ולהערכתנו היא תשתמש בו באופן משמעותי במהלך החודשים הקרובים.



מבט על תחזית האינפלציה והריבית המעודכנת של בנק ישראל מלמד כי הם מצפים שהאינפלציה במהלך השנה הקרובה תעמוד על 2.9% ומעריכים כי מחירי מוצרים ושירותים צפויים לעלות בטווח הקצר לאור הפרעות לצד ההיצע ופגיעה בשרשראות האספקה. מצד שני אנו נציין כי הם לא מתייחסים מספיק להשפעות דיפלציוניות משמעותיות שעלולות לצוץ עם הפסקת מתן שירותים רבים ופגיעה של ממש בצריכת מוצרים בני קיימא ובני קיימא למחצה – בכל זאת, המשק הישראל עובר בימים אלו זעזוע בצד הביקוש והנתונים השוטפים מחברות כרטיסי האשראי כבר מראים פגיעה דרמטית בפעילות, למעט צריכת מזון. להערכתנו, בטווח הקצר האפקטים הדיפלציוניים יהיו חזקים יותר מאלו האינפלציוניים.



לאור תחזיות האינפלציה, בחטיבת המחקר מעריכים כי הריבית תעמוד על 4.0%-4.25% ברבעון השלישי של 2024 וכותבים כי רמת ריבית זו ביחד עם תוכנית מכירות המט"ח תסייע לייצוב האינפלציה מצד אחד, ותשמור על הפעילות הסדירה של השווקים מהצד השני - במלים פשוטות, בנק ישראל מסמן 50-75 נ"ב של הפחתות ריבית בשנה הקרובה ולהערכתנו, זו קריאת כיוון ברורה לשוק האג"ח.

להערכתנו, במידה והמהלך הצבאי יתעצם וילווה אותנו בזמן הקרוב, בנק ישראל ייאלץ להפחית את הריבית באופן משמעותי יותר ביחס לתחזית. בנוסף, כתלות בתפקוד של שוקי האג"ח, אי אפשר לפסול את האפשרות שבנק ישראל גם ייאלץ להשיק תוכנית מוגבלת של הרחבה כמותית (רכישות אג"ח) – אך עדיין מוקדם לדבר על כך.



בשורה התחתונה, המשק הישראלי עובר בימים אלו זעזוע ברמה הלאומית, וזעזוע זה צפוי גם לחלחל לרמה הכלכלית. האינפלציה בישראל הייתה במגמת ירידה טרום פרוץ המלחמה ומשקי הבית החלו לסבול מעול הריבית הגבוהה. עוד לפני המלחמה הערכות היו שהריבית תחל לרדת באמצע השנה הבאה, הערכות אלו התחזקו בעקבות המלחמה ובנק ישראל מביא זאת לידי ביטוי. ככל שהמלחמה תמשך יותר זמן ותתרחב לחזיתות נוספות, כך גם סביר להניח שהריבית תרד אפילו מהר יותר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il