TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

מחלקת מחקר ERN: השפעות המלחמה בדרום כבר מחלחלות לכיס של הצרכן הישראלי


שי פרמינגר צילום אילן שפירא
וחלק ממגזרי הפעילות משותקים
בעוד שבענף המזון נרשם זינוק של למעלה מ-40% בהיקף העסקות בשיקים, מגזר האופנה והתיירות בקיפאון עם קריסה של 90% בהיקף הרכישות.
בחלוקה לאזורים, בחזית הדרומית נרשמה, כמצופה, ירידה של כמחצית בהיקף העסקות בשיקים, אלא שהמגמה השתקפה גם באזור המרכז, שם נרשמה ירידה של כמעט 40% במספר העסקות בשיקים– המעידה על ההשפעות הכלכליות שמחלחלות לכלל הציבור בישראל. לעומת זאת באזור הצפון נרשמה עליה של 13 אחוז בהיקף העסקאות שבוצעו בשיקים

הציבור בישראל מתחיל לעכל שהעתיד הכלכלי צפוי להיות מורכב ומאתגר הרבה יותר מזה שהכיר. במחלקת המחקר שלERN , חברה לסליקת תשלומים מבית מנורה מבטחים, בחנו את ההשפעות מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל' וכשבוע בתוך הלחימה, כבר צצים הסימנים לשינוי בהתנהגות הצריכה של הציבור בישראל. כך בשבוע הראשון למערכה נרשמה ירידה חדה של כשליש (28%) בהיקף העסקות שבוצעו באמצעות צ'קים, לעומת השבוע המקביל בחודש ספטמבר 2023 (8-14.9).

בפילוח אזורי ניתן לראות כי בעוד באזור הדרום, כמצופה, חלה צניחה של 46% בהיקף העסקות, באזור הצפון נרשמה מגמה הפוכה עם עלייה של 13%. מנתוני ERN עולה עוד כי גם במרכז חלה ירידה של 40% בהיקף העסקאות.

מחלקת המחקר של ERN בחנה גם את היקפי הצריכה בשני מגזרים ספציפיים: החרדי והערבי. בשני מגזרים אלו התברר כי השימוש בצ'קים, כאמצעי תשלום, נותר הגבוה ביותר. עם זאת, בשני המגזרים נרשמה מגמה הפוכה כאשר במגזר הערבי חלה עלייה של 38% בכמות העסקות שבוצעו באמצעות בצ'קים, בעוד במגזר הדתי ישנה ירידה של 37% בהיקף העסקות.

בבחינת חלוקה לענפים, נרשמה קפיצה של 44% בהיקף העסקות בענף הסיטונאות והמזון, שחלק בלתי נפרד מכך מגיע מתרומות וסיוע לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל, שהזניקו את היקף הרכישות. עוד ניתן לראות קריסה של 90% בכמות העסקאות בענף הביגוד. ההנחה שגם סגירת החנויות וגם מצב רוח הם אלו שדחפו לירידה זו. נתון נוסף משמעותי נעוץ בתחום התיירות, שמציג ירידה של 88% בהיקף העסקות.

שי פרמינגר, מנכ"ל חברת ERN: "אנחנו מזהים שינויים דרמטיים באופן הצריכה של הציבור בישראל, המעידים כבר בשלב זה על חומרת הפגיעה הכלכלית שהסבה המלחמה בדרום, שעלולה להתלקח לגזרות נוספות ולהחריף את המצב. עם זאת, ככל ונראה חזרה הדרגתית לשגרה, ייתכן וזה יתורגם לשיפור בפעילות הכלכלית ובהוצאות הצרכנים וכמובן בביקוש לאשראי מעבר למסגרת שיש לצרכנים בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי אותו מעניקה החברה במגוון שירותים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il