TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

סקירת שוק מאתרינת אשכנזי כלכלנית ראשית הפניקס בית השקעות


המידע מסופק ע”י קבוצת הפניקס בית השקעות בע״מ (להלן: "הפניקס") כשירות למטרות מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות
בוקר טוב,

פיץ' בתפקיד של party pooper: הורדת דירוג האשראי של ארה"ב על ידי חברת הדירוג פיץ' השבוע עוררה גל של מכירות בשוק האג"ח ובשוק המניות. המהלך המפתיע בלבל את המשקיעים משום שערער את הנרטיב האופטימי שהשתרש לאחרונה ושנבנה אחרי כל כך הרבה לבטים. רק לפני שבוע היה נראה שכלכלת ארה"ב התברכה ב"כוחות על" - היא תצליח להתגבר על האינפלציה וגם להתחמק ממיתון והינה, כעת, מתברר שהראלי במניות איננו חסין מפני חדשות רעות וכן, שתשואות האג"ח יכולות לזנק בין רגע.

הירידה במחירי האג"ח לאחר הורדת דירוג האשראי הותירה את תשואות ה-Treasuries לטווח ארוך קרוב לרמות הגבוהות ביותר מאז נובמבר האחרון (איגרת ל-10 שנים סיימה את השבוע על 4.04%, ולשנתיים - על 4.77%). עליית התשואות הטילה ספק באטרקטיביות של אחזקת המניות.

רוב הענפים ב- S&P500 רשמו ירידות, כאשר ענף התשתית, שבדרך כלל נתפס כיציב ומתגמל מבחינת הדיבידנדים, בלט בעוצמת הירידות. אחת מנקודות האור הבודדות בשוק היתה ענף האנרגיה שנהנה מהתייקרות מחיר הנפט. לפי FactSet, החברות ב-S&P 500 צפויות לרשום ירידה שנתי של כ-7% ברווחיהן. שיעור זה יסמן את הירידה הרבעונית הגדולה ביותר ברווחים של המדד מאז הרבעון השני של 2020 וכן, זה ברבעון השלישי ברציפות של ירידה ברווחים.גם ציפיות הרווח לרבעון השלישי והרביעי ירדו. בתחילת השנה, צפו האנליסטים בוול סטריט שהרווחים יצמחו בכמעט 5% ברבעון השלישי וכמעט 10% ברבעון הרביעי. כעת, הם רואים עליות של כ-0.2% ו-7.4% בהתאמה.

חברות ב-S&P 500 נסחרות במכפיל רווח עתידי של 19.7 (על בסיס רווחים חזויים במהלך 12 החודשים הבאים), זוהי עלייה ממכפיל של בערך 17 בתחילת השנה ומעל לממוצע של חמש שנים של 18.6.


ביום שישי,
אמזון עלתה בחדות לאחר שדיווחה על מכירות מקוונות חזקות במהלך הרבעון השני. מניית אפל רשמה את הירידה הגדולה ביותר שלה מאז סוף ספטמבר לאחר שדיווחה על מכירות חלשות של מכשירי אייפון וחומרה אחרת. שתי החברות מהוות כמעט 20% משווי השוק של נאסד"ק 100.

בשורה התחתונה: עד עכשיו השווקים התמקדו ב"רכה" של "הנחיתה הרכה". השבוע הדגש הושם על "נחיתה" (נחיתה רכה היא עדיין נחיתה). הרוב לא לגמרי וויתרו על נימה אופטימית לגבי כיוון השוק, אך השבוע "החיובי" התחלף ב"תנודתי".

הירידה בקצב האינפלציה תומכת בעליית השכר הריאלי במשק. בענף ההייטק, עליית השכר הייתה חלשה יחסית ונרשמה שחיקה קלה בשכר הריאלי.

ישראל. על פי נתוני הלמ"ס העדכניים, השכר הממוצע לעובדים ישראלים ממשיך לגדול בקצב הגבוה מהאינפלציה, ועמד בחודש מאי 2023 על 12.3 אלף ש"ח - 5.1% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. לאחר ניכוי מדד המחירים לצרכן, השכר גדל בכ-0.5%. באופן דומה, גם מספר משרות השכיר במגמת עלייה ועמד על מעט יותר מ-4 מיליון, עלייה של 1.5% לעומת מאי 2022.

בענף ההייטק חל גידול מהיר יותר במספר המשרות (1.9%) בהשוואה למשק, אך השכר בניכוי מדד המחירים לצרכן ירד מעט - בכ-0.4%. נראה כי הייתה כניסה משמעותית של עובדים זוטרים להייטק, שמצד אחד תמכה בגידול מהיר במספר המועסקים, אך מנגד הורידה את השכר הממוצע בענף.


הלמ"ס פרסם נתונים ראשוניים לחודש יוני וגם בהם ניתן לראות מגמה ברורה - מספר משרות השכיר ממשיך לגדול והשכר גדל בקצב מהיר מהאינפלציה. מספר משרות השכיר צפוי להמשיך במגמת הגידול גם בחודש יוני, וצפוי לעמוד על 1.5% לעומת אשתקד. השכר הממוצע ביוני צפוי להיות גדול בכ-6.3% לעומת יוני 2022. כלומר, עלייה משמעותית בשכר הריאלי - 2.1% לעומת אשתקד. הירידה בקצב האינפלציה השנתי מתורגמת במהירות לעלייה משמעותית בשכר הריאלי. על רקע הירידה הצפויה בקצב האינפלציה השנתי בשנה הקרובה, מגמת גידול בשכר הריאלי צפויה להימשך גם בחודשים הקרובים.


רינת אשכנזי,
כלכלנית ראשית הפניקס בית השקעות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il