TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל ביטוח ופיננסים: שינוי הכיוון בארה"ב ואירופה דוחף בנקים מרכזיים נוספים בעולם, וצפוי לזרז גם את בנק ישראל


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
לאחר שבשבועות האחרונים הבנק המרכזי בארה"ב אותת באופן ברור שהריבית תעלה השנה מהר ממה שהעריכו עד לפני כמה חודשים, בשבוע האחרון 2 הבנקים המרכזיים הגדולים באירופה אותתו על שינוי כיוון
עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

הבנק המרכזי בבריטניה העלה כצפוי את הריבית ל-0.5 אחוז, (לאחר עלייה ל-0.25% בהחלטה הקודמת). עם זאת 4 חברים בוועדה המוניטרית, מתוך 9, הצביעו בעד העלאת הריבית בשיעור גבוה יותר ל-0.75 אחוז, איתות לכך שבהחלטה הבאה (17 במרץ) הריבית תעלה שוב. ההערכות הן שהאינפלציה בבריטניה תעלה בחדות עד ל-7 אחוזים באפריל במקביל להתגברות הלחצים לעליית שכר, גם כתוצאה של מחסור בעובדים מפאת האומיקרון וגם בשל הברקזיט (ויציאה של מהגרים).

גם הכיוון בבנק המרכזי בגוש האירו השתנה כאשר הודגש שהכיוון הוא לצמצום ההרחבה והנגידה כבר לא התחייבה שהריבית לא תעלה השנה. הנגידה ציינה שהבנק יגיב לעדכון תחזיות האינפלציה שיתפרסם במקביל להחלטה הבאה (10-במרץ), איתות לכך שבמידה והאינפלציה תמשיך להפתיע כלפי מעלה הבנק יקדים את צמצום הרכישות והעלאת הריבית.

ההודעות תרמו להתחזקות הפאונד ובמיוחד להתחזקות האירו בעולם (גם מול השקל), כאשר הצפי לעליות הריבית בארה"ב ובגוש האירו ממשיך להפעיל לחצים לפיחות על שאר המטבעות המקומיים בעולם. כתגובה לכך נראה השבוע עוד עליות ריבית גם ברוסיה, בפולין ובמקסיקו, שם האינפלציה הרבה מעבר לגבול היעד העליון. זאת לאחר שבשבוע האחרון הגורמים הללו גרמו לבנק המרכזי בברזיל להעלות את הריבית בפעם השלישית ברציפות ב-1.5 נקודת אחוז ל-10.25 אחוזים!!!, וגם הבנק המרכזי בצ'כיה העלה את הריבית ב-0.75 נקודת אחוז ל-4.25 אחוזים.

שינוי הכיוון של הבנקים המרכזיים בעולם מעלה את ההסתברות שגם בישראל נראה עליית ריבית מוקדמת. יחד עם זאת, בישראל בניגוד לכל המשקים שצפויים להעלות את הריבית, האינפלציה עדיין בתוך גבולות היעד (צמוד לגבול העליון), דבר שמאפשר לבנק ישראל סבלנות. המפתח לשינוי במדיניות בנק ישראל יכול להיות בקצב עליית השכר, בעליית מדד הדיור או אם נראה שינוי משמעותי בשער החליפין.

המקום הבולט (וכנראה היחיד) שבו הריבית נעה בכיוון הפוך הוא בסין, לאור ההאטה כתוצאה ממדיניות התגובה לקורונה והיחלשות בשוק הנדל"ן. סנטימנט החברות ירד בינואר ל‑50.1 נקודות, נתון שתומך בהמשך הפחתות ריבית. ההאטה בנדל"ן תרמה לירידה בביקושים לחומרי גלם, כפי שעולה ממדדי מנהלי הרכש הגלובליים של יצרני האלומיניום, הנחושת והברזל.


נקודות מרכזיות

דוח התעסוקה בארה"ב הפגין את חוזקו של שוק העבודה האמריקאי ותומך בהעלאת ריבית מוקדמת. קצב עליית הריבית יהיה תלוי באינפלציה כשהנתון לינואר יתפרסם בחמישי הקרוב וצפוי להמשיך לעלות מעבר ל-7 אחוזים.
הבנק המרכזי בבריטניה העלה כצפוי את הריבית, אך אותת שהתוואי העתידי יהיה גבוה יותר מהערכות המוקדמות לאור הלחצים לעליית השכר והצפי להמשך העלייה באינפלציה בחודשיים הקרובים.
הבנק המרכזי בגוש האירו אמנם הותיר את הריבית ללא שינוי, אך הנגידה רמזה שהכיוון בעתיד יהיה להקטנת ההרחבה. הקצב יקבע בהתאם להתפתחות האינפלציה שהמשיכה להפתיע כלפי מעלה גם בינואר.
הצפי לעליות ריבית מהירה יותר של 3 מהבנקים המרכזיים הגדולים בעולם (ארה"ב, גוש האירו ובריטניה) גרמו להמשך עליות ריבית בשאר העולם, בדגש על השווקים המתעוררים; בשבוע האחרון ראינו עליות ריבית חדות בברזיל ובצ'כיה. השבוע נראה תגובה דומה גם ברוסיה ובפולין.
שינוי הכיוון של הבנקים המרכזיים בעולם מעלה את ההסתברות שגם בישראל נראה עליית ריבית מוקדמת. יחד עם זאת, בישראל בניגוד לכל המשקים שצפויים להעלות את הריבית, האינפלציה עדיין בתוך גבולות היעד (צמוד לגבול העליון), דבר שמאפשר לבנק ישראל סבלנות.
בסין הריבית נעה בכיוון הפוך. ההיחלשות בשוק הנדל"ן תרמה להמשך הירידה בביקושים לחומרי גלם, על פי מדדי מנהלי הרכש הגלובליים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il