TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים:


עפר קליין צילום יונתן בלום
"תחזית הגירעון ל-2022 מבוססת להערכתנו על תחזית שמרנית להכנסות ממסים. דבר שתומך בעליית דירוג האשראי היחסי של ישראל ובחוזקו של השקל"‎‎
בארץ

תחזית הגירעון ל-2022 מבוססת להערכתנו על תחזית שמרנית להכנסות ממסים. דבר שתומך בעליית דירוג האשראי היחסי של ישראל ובחוזקו של השקל.

תקציב המדינה ל-2022 (וגם ל-2021) עבר בחקיקה, דבר שיאפשר למשרדי הממשלה יכולת תכנון וגמישות בהשוואה לתקציב המשכי. בנוסף, יקטין את חוסר הוודאות התפעולית של חלק משירותי הממשלה ויקל על פעילות חברות הנסמכות על שולחן הממשלה. התקציב מגדיל (יחסית) את המקורות למערכת הבריאות ואת ההשקעות בתשתיות ובתחבורה ציבורית שיתמכו בצמיחה ארוכת הטווח.

הממשלה קבעה יעד גירעון של 3.9 אחוזים מהתוצר ב-2022, נמוך משמעותית מהשנתיים הקודמות (11.6% ב‑2020 ואומדן של-5% ב‑2021). זאת בהנחה לגידול של פחות מ-3 אחוזים בסך הכנסות המדינה ממסים (לאחר גידול של מעל ל-20% השנה). לכן, לאור התחזיות שלנו לצמיחה של כ-5 אחוזים ב-2022, אנו צופים שהכנסות המדינה ממסים יהיו גבוהות והגירעון בפועל יהיה נמוך מהתחזית. אישור התקציב, הירידה המהירה בגירעון השנה, והתחזית לגירעון נמוך מהיעד בשנה הבאה תומכים בשיפור דירוג האשראי היחסי של ישראל (ובחוזקו של השקל).

בנק ישראל נוגע בתקרה, להערכתנו בסופו של דבר רכישות המט"ח ימשכו.

רכישות המט"ח של בנק ישראל נמשכו באוקטובר עם עוד כ-1.8 מיליארד דולר, אך הדבר לא מנע את ייסוף השקל שנתמך גם בעליות בשווקי המניות. בכך בנק ישראל הגיע לתקרת הרכישות על סך 30 מיליארד דולר עליה הכריז בתחילת השנה. להערכתנו, למרות ההגעה לתקרה רכישות המט"ח יימשיכו בשביל למנוע תיסוף מהיר של השקל. בעקבות הייסוף המהיר בשבועיים האחרונים הפחתנו מעט את התחזית למדד נובמבר למינוס 0.1 אחוז.

התרופה לקורונה תאושש מהר יותר את התיירות

הדיווחים האחרונים על 2 תרופות לטיפול בקורונה שממתינות לאישור מנהל התרופות האמריקאי (תרופה אחת אושרה בבריטניה) לצד אישור החיסון גם לילדים, יכולים לקדם מאוד את הענפים שתלויים בהתקהלות קהל לצורך הפעילות. במיוחד התיירות הגלובלית. גם בישראל אנו צופים שיפור בתיירות במהלך 2022 שעדיין נמוכה בכ-80 אחוזים בהשוואה לרמתה מלפני המשבר.


בעולם

בארה"ב מצמצמים, לא ממהרים ולא מפתיעים

הבנק המרכזי בארה"ב הודיע שיחל לצמצם את תוכנית הרכישות שלו לאור השיפור בשוק העבודה והעלייה באינפלציה, בהתאם לצפי שלנו. קצב הצמצום יהיה איטי עם ירידה של 15 מיליארד דולר בחודש הקרוב (10 מיליארד דולר אג"ח ממשלתי ו-5 מיליארד דולר אג"ח מגובה משכנתאות), והפחתה נוספת של 15 מיליארד דולר בדצמבר. נגיד הבנק המרכזי ציין שהם צופים שתוכנית הרכישות תסתיים לקראת מחצית השנה הבאה, אך הם ישמרו על גמישות בהתאם להתפתחויות בכלכלה. הנגיד הדגיש שהכלים שבאמתחתם אינם יכולים להקל על זעזועי היצע, שהם התורמים העיקריים לאינפלציה הגבוהה (שעוד תעלה עד לסוף השנה). לכן עדיין לא התקיימו התנאים להעלאת ריבית, אך ברגע שיחליטו לשנות את עמדתם הם יאותתו לכך הרבה זמן מראש כדי שלא להפתיע את השווקים.

לאחר רבעון שלישי חלש, הרבעון הנוכחי התחיל במומנטום חיובי לאור הירידה בתחלואה. נתוני שוק העבודה האחרונים השתפרו משמעותית באוקטובר כאשר נרשם גידול של כ-531 אלף משרות חדשות ונתוני החודשיים הקודמים עודכנו בחדות כלפי מעלה (235 אלף). הפעם השיפור היה חוצה ענפים ושיעור האבטלה (שמחושב בסקר נפרד) ירד ל-4.6 אחוזים. גם סנטימנט החברות עלה משמעותית, כך על פי מדד מנהלי הרכש של מכון ISM לענפי השירותים שעלה ל-66.7 נקודות באוקטובר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il