TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי


דויטשה בנק
מדד ה S&P500 בשיאים חדשים ותשואת האג"ח ל10 שנים 1.56%: האם הגיע הזמן לצמצום המאזן?
כריסטיאן נולטינג | 2/11/21, 14:06
בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון
תמונת המצב בשווקים:
תשומת הלב של התקשורת ממוקדת באירוע COP26 אך ישנם אירועים נוספים שמתרחשים במקומות אחרים. נתון מעודד מסין של מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור של CAIXIN שהתפרסם הבוקר (50.6) לא מסיר את החששות סביב הצמיחה הכלכלית בסין והלחץ בסקטור הנדלן הסיני. אירוע המפתח של השבוע בגזרה המוניטרית השבוע יהיה מפגש הפד שיסתיים ביום רביעי כאשר ביום שלישי ייפגש הבנק המרכזי האוסטרלי והבנק המרכזי הבריטי (חמישי). נתוני מאקרו בארצות הברית כולל מדד מנהלי הרכש של ISM לסקטור הייצור יתפרסם מאוחר יותר היום כאשר דוח התעסוקה ינעל את השבוע (שישי). באירופה נקבל את נתון הזמנות מפעלים בגרמניה ביום חמישי ונתון הייצור התעשייתי ביום שישי כאשר באותו יום נקבל גם את נתון המכירות הקמעונאיות. נתונים מיבשת אסיה כוללים השבוע בין היתר את התוצר לרבעון ה-3 של אינדונזיה (חמישי), מאזן סחר חוץ בהודו (שלישי) ונתון גידול בהלוואת הבנקים (שישי) ובשישי את נתון סחר החוץ בסין. עונת הדוחות ממשיכה כאשר הכאת התחזיות ממשיכה בארצות הברית ואירופה.

יומן אירועים כלכליים:
שלישי:
דרום קוריאה- מדד המחירים לצרכן (אוקטובר).
אוסטרליה- החלטת ריבית הבנק המרכזי האוסטרלי.
הודו- מאזן סחר חוץ (אוקטובר).
רביעי:
סין- מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של CAIXIN(אוקטובר).
ארצות הברית- החלטת ריבית של הפד, סקר התעסוקה של ADP, מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של ISM (אוקטובר).
חמישי:
פגישת ארגון אופ"ק.
בריטניה- החלטת ריבית של הבנק המרכזי הבריטי.
שישי:
אינדונזיה- תוצר לרבעון ה-3.
ארצות הברית- דוח תעסוקה חודשי (אוקטובר).
גרמניה- ייצור תעשייתי (ספטמבר).

עדכון שווקים: התשואות בתזוזה שוב
תשואות האגח הממשלתיות של ארצות הברית חזרו לעלות בסוף השבוע שעבר אך נסחרות בירידה קלה הבוקר: תשואת האגח ל-10 שנים נסחרת ברמה של 1.56% כאשר תשואת האגח של ממשלת גרמניה ל-10 שנים נסחרת בתשואה של מינוס 0.11%. חששות בנוגע לאינפלציה ולצמיחה קיימות כאשר עקום התשואות משתטח ותשואת האגח ל-20 שנה נסחרה לזמן קצר מעל תשואת האגח ל-30 שנה. תשואות האגח האוסטרליות קפצו ביום שישי (מפגש הבנק המרכזי האוסטרלי ביום שלישי) לאחר שהבנק סירב להגן על יעד מדיניות מרכזי. מדד האס אנד פי 500 הגיע לשיא חדש ביום שישי (4605) והשווקים באירופה עלו גם כן. השווקים ביפן הגיבו בצורה חיובית לניצחון הבחירות של ה-LDP בסוף השבוע האחרון. חששות בנוגע לצמיחה הגלובלית עשויים להביא לעצירת העלייה האחרונה של מחירי הנפט: מחיר חבית מסוג WTI נסחר ברמה של 83.2 דולר לחבית הבוקר. מחיר אונקיית זהב ממשיך להיסחר קרוב ל-1800 דולר. מדד הדולר DXY נסחר מעט נמוך יותר מרמתו בתחילת אוקטובר כאשר אין תזוזות גדולות בצמדי המטבעות הגדולים. מטבע ה-CNY נחלש בימים האחרונים אל מול הדולר ונסחר ברמה של 6.4 CNY לדולר אחד.
שורה תחתונה: תשואות האגח הממשלתיות של ארצות הברית זזות והעקומה מתהפכת מה שמתנגש עם העליות האחרונות בשווקי המניות.

COP26: שאיפות גלובליות אבל יש לחצים לאומיים.
ועידת האקלים COP26 התחילה בגלזגו אתמול ותימשך עד ליום שישי, ה-12 לנובמבר. מגוון רחב של אינטרסים יוצג אך תשומת הלב תהיה על הצהרת הסיום הבין ממשלתית המשותפת והאם היא יכולה לקדם משמעותית את היעדים להפחתת פליטת גזי החממה. תגובת השווקים בטווח הקצר תהיה מוגבלת אך ההשלכות לטווח הארוך עשויות להיות גדולות. זה מצער שהיעדים בנושאי אקלים נמצאים באופן גובר בהתנגשות אל מול העלייה בביקוש לאנרגיה עם פתיחתם של הכלכלות מחדש שמובילה לעלייה בשימוש בפחם בסין והקריאה לארגון אופ"ק להעלאת תפוקת הנפט שלו לאור עליית המחיר של הנפט. תוכניות פרטניות של מדינות שיוצגו בוועידה עשויות לא לעלות בקנה אחד עם המטרות הנרחבות של הועידה. סין הודיעה בשבוע שעבר כי היא תשאיר את יעדי פליטת גזי החממה ללא שינוי והודו עשויה לא לחשוף תוכנית חדשה בוועידה.
שורה תחתונה: הסכם בין מדינתי בוועידת COP26 עשוי להיות קשה יותר להשגה בעקבות אתגרים של מדינות בנושאי האנרגיה.


ארצות הברית: מדיניות הפד היא רק נדבך אחד מתוך כמה
האירוע המרכזי של השבוע יהיה מפגש הפד שיסתיים ביום רביעי. השווקים מצפים להצהרה כלשהי בנוגע להתחלת צמצום מאזן הפד עם האפשרות שהוא עשוי להתחיל באמצע חודש נובמבר. מדיניות הפד היא רק נדבך אחד מיני רבים. תוכנית התשתיות תקועה בקונגרס והעלייה האחרונה במחירי האנרגיה הופכת לסוגיה פוליטית בעלת חשיבות גוברת. הלחץ של הנשיא ביידן על ערב הסעודית (ואופ"ק) להגדיל את התפוקה לא הניב תוצאות עד כה למרות האפשרות הקיימת של שחרור נפט ממאגר המלאים הלאומי. הביקורת של המפלגה הרפובליקנית בנוגע למדיניות של ממשל ביידן תימשך. נתון ראשוני נמוך מהצפי של התוצר לרבעון ה-3 (צמיחה שנתית מתואמת של רק 2%, עקב ירידה בצריכה הפרטית) מובילה לכך שתשומת לב רבה תוקדש לדוח התעסוקה החודשי ביום שישי הקרוב ולאחר הנתון החלש בחודש ספטמבר (194 אלף משרות חדשות).השווקים ישימו לב גם לנתונים שיבואו לפני-סקר התעסוקה של ADP ומדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של מכון ISM (שניהם ביום רביעי).
שורה תחתונה: נתוני שוק התעסוקה עשויים להגביר את החששות על התפוגגות הצמיחה הכלכלית כאשר במקביל הפד נערך לצמצום המאזן.

בריטניה-הדילמה של הבנק המרכזי הבריטי והסיבוב בתקציב
קובעי המדיניות בבריטניה עומדים בפני דילמה סביב הפתיחה מחדש. התציב בשבוע שעבר כלל העלאה גם של המיסים ושל ההוצאה כאשר הגירעון החזוי (וכתוצאה מכך הנפקות אגרות חוב ממשלתיות) נשען על צמיחה חזקה מהצפי בתוצר על ידי המשרד העצמאי לאחריות תקציבית (OBR). תחזיות אלו עשויות לא להתממש. הבנק המרכזי הבריטי צפוי להיפגש ביום חמישי כאשר השווקים כבר מתמחרים אפשרות של העלאת ריבית. נגיד הבנק ביילי אמר כי הבנק יהיה חייב לפעול נגד האינפלציה וחברי הועדה של הבנק עשויים להחליט לפעול כבר עכשיו והצפי שכל החלטה שתתקבל תהיה בהצבעה צמודה. העלאות ריבית נוספות אפשריות בשנת 2022 כמו גם ההתחלה של צמצום המאזן. הפרטים שיש לחפש בפרוטוקולים של המפגש יהיו שינויים אפשריים בתחזיות עבור הצמיחה והאינפלציה לטווח הבינוני. התחזית עבור המדיניות קדימה בנוגע לצמצום המאזן עשויה להשתנות גם כן. האפשרות לשגיאה בצעדי המדיניות של הבנק אפשרית גם כן. הקנצלר סונק נתן סיבוב חיובי בתקציב עם העלאת ההוצאה אך התחזיות של ה-OBR צופות ירידה בהכנסה הפנויה פר אזרח במחצית השנייה של 2021 ותחזיות אחרות צופות תקופה קשה עבור משקי הבית בשנת 2022 והלאה.
שורה תחתונה: הבנק המרכזי הבריטי חצוי באופן שווה בנוגע להעלאת הריבית. הצמיחה לא צפויה להיות מתורגמת לעלייה בהכנסה הפנויה של האזרחים.

עונת הדוחות לרבעון ה-3: טוב יותר מן המקובל
279 חברות במדד האס אנד פי 500 דיווחו עד כה על תוצאותיהם: 82% מהם הכו את תחזיות הרווח של האנליסטים לעומת ממוצע ב-5 שנים האחרונות של 76%. סקטור הפיננסים והאנרגיה הראו את הפתעות הרווח הגדולות ביותר. גידול הרווח המצרפי לרבעון ה-3 עומד כעת על 36.6% לצד עלייה של 15.8% בהכנסות. הצפי עבור שנת 2021 כולה עומד על גידול של 44.4% ברווח לצד גידול של 15.2% בהכנסות. הטרנד עבור הדוחות באירופה דומה. עבור 241 החברות שפרסמו את דוחותיהם עד כה, 60% מהן הכו את התחזיות (ממוצע 10 שנים אחורה של 56%). הגידול המצרפי עומד עד כה על גידול של 52% לצד עלייה של 11.6% בהכנסות. עבור שנת 2021 כולה הצפי הוא לגידול של 58.8% ברווח ו11.6% בהכנסות בהתאמה. כמו בארצות הברית הסקטורים המחזוריים צפויים לעבור את הסקטורים הדפנסיביים במונחי צמיחה לרבעון ה-3. יש לשים לב גם כן כי שולי הרווח הנקיים עבור מדד האס אנד פי 500 עומדים עד כה על 12.8%, ירידה קלה לעומת הרבעון ה-3 (13.1%) אך עדיין נחשבים לגבוהים מאוד במונחים היסטוריים.
שורה תחתונה: עונת הדוחות לרבעון ה-3 בארצות הברית ואירופה ממשיכה להכות את התחזיות כאשר שיעור שולי הרווח של החברות במדד האס אנד פי 500 נותרים חזקים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il