TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"למרות עליית התשואות, מוקדם מידי להאריך מח"מ"

מה עושים השבוע?

מניות – צפי לעונת דוחות חזקה ממשיך לתמוך בשוק המקומי ובחשיפה סלקטיבית יותר לשוק האמריקאי

מבנה תיק המניות

החששות להמשך עליית התשואות והריבית הדולרית הובילו למימושים בשוקי האג"ח והמניות ברוב העולם בשבוע החולף. הנאסד"ק רשם את השבוע הגרוע ביותר שלו מזה כחצי שנה ו-S&P 500 ירד ב-1%. מדד המניות הכלל אירופי, סטוקס 600, צנח ב-1.8%.

עם זאת, המדדים עדיין משייטים קרוב לרמות השיא שלהם וסביבת המקרו הנוכחית ממשיכה לתמוך בהמשך צמיחת החברות, כל עוד עליית התשואות תהיה מוגבלת. עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי תיפתח בקרוב בארה"ב ולפחות לפי שעה היא צפויה להיות חזקה, בדומה לעונה הקודמת. לפי התחזית הנוכחית, החברות ידווחו על עלייה של קרוב ל-10% בהכנסות ומעל 20% ברווח לעומת עונת הדוחות המקבילה אשתקד. החברות האמריקאיות צפויות להראות עוד רבעון חזק, אך מעל זה מרחפת שאלת התמחור ולכן נראה כי לתחזיות 2019 יהיה משקל משמעותי. שוק המניות האמריקאי נראה אמנם מהמעניינים ביותר, אך גם רמות המחירים בו הן מהגבוהות ביותר.

מנגד, רמות התמחור במקומות אחרים בעולם, כולל אירופה ושווקים מתעוררים, נראות אטרקטיביות יותר, אך גם הבעיות שם מורכבות ביותר. חשיפה מסוימת למניות באירופה בעיתוי הנוכחי נראית כהחלטת השקעה לא רעה, אך ייתכן שייקח זמן עד שהמשקיע יקצור את פירותיה.

גם השוק המקומי נכלל במסגרת של השווקים שנהנים מרמות תמחור נוחות יותר. יחד עם הצפי לשיפור ברווחיות של מרבית החברות ברבעון השלישי, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה משמעותית לשוק זה.

אג"ח – זה לא הזמן להאריך מח"מ


עליית התשואות בישראל הייתה אמנם נמוכה מעליית התשואות העולמית שנרשמה בימים האחרונים, אך לפי שעה נראה כי רוב הגורמים עדיין לא תומכים בהארכת מח"מ. עלייה בגירעונות ובהיקפי החובות של המדינות, המשך לחצי שכר, המשך עליית מכסים במסגרת מאבקי הסחר ועליית מחירי הנפט – כל אלה אינם מעודדים השקעה במח"מ ארוך. העקום השטוח בארה"ב אינו מספק פיצוי הולם על הארכת המח"מ ולהערכתנו כל אלה אינם תומכים גם במח"מ ארוך בשוק המקומי.

לאור זאת, אנו ממשיכים להמליץ על תיק אג"ח המוגבל במח"מ ובמקרים מסוימים העדפה של אג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים על פני אג"ח ממשלתי. המרווחים על איגרות חוב קונצרניות לא נפתחים בכל רמות הדירוג, מה שמצביע על כך שהשוק לא צופה כרגע הרעה משמעותית ביכולת ההחזר של החברות ורואה בתשואה השוטפת – שנהפכת אטרקטיבית מאוד - פיצוי הולם לסיכון. עם זאת, חשוב לציין כי עליית הריבית בכל העולם המפותח (ארה"ב וגם ישראל) עדיין לא צפויה להיות אגרסיבית, כך שקצב עליית התשואות לא צפוי להערכתנו להימשך בקצב שראינו בימים האחרונים – אלא להיות מתון בצורה משמעותית, כך שהתשואה השוטפת אמורה לפצות במקרים רבים על זחילת התשואה.

תיק השקעות – חשיפה לדולר מהווה הגנה לתיק ההשקעות
עליית התשואות של הימים האחרונים לא תפסה אותנו בהפתעה. בהתחשב בחוסנה של הכלכלה האמריקאית, שבא לידי ביטוי גם בהעלאת מחירים ובהיערכות לדוחות כספיים חזקים ברבעון החולף, היו אמורים להוביל לעליית תשואות. זו הסיבה המרכזית להמלצה שלנו בחודשים האחרונים לשמור על מח"מ קצר – לא רק משיקולי עליית תשואות אלא גם במטרה להקטין את התנודתיות של תיק ההשקעות. המלצה אחרת מהתקופה האחרונה הייתה להגדיל חשיפה מט"חית, בעיקר לדולר, הן באמצעות קרנות כספיות דולריות והן באמצעות מכשירים אחרים כמו מדד התל בונד דולר, וזאת כדי ליהנות מהריבית הדולרית השוטפת הגבוהה ובנוסף ליהנות מהגנה על התיק במקרה של זעזועים בשוק ההון העולמי. נתוני החשבון השוטף האחרונים מצביעים על מעבר מעודף במאזן המסחרי לגירעון – מה שעשוי להחליש את עוצמתו של השקל ולפיכך תומך בהמשך החשיפה לדולר.

אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית קרובה למלאה ומפוזרת, לנוכח חוסר היכולת לתזמן את השוק. במיוחד לקראת עונת הדו"חות ממשיכים להמליץ על חשיפה גבוהה לישראל וחשיפה מפוזרת למניות בארה"ב, עם הטיה לסקטורים מוטי צמיחה עתידית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il