TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

דויטשה בנק: חוסר יציבות בפתיחת השנה החדשה


דויטשה בנק
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג
לפני הכל:
בשנת 2023 בשווקים היה הכל מהכל, ושנת 2024 צפויה להיות מרגשת גם כן. השווקים בילו את הימים הראשונים של השנה באיזון ומיצוב מחדש, כאשר מחזורי המסחר היו נמוכים למדי. מימוש רווחים היה בהחלט מורגש, כאשר סקטור השבבים ומדד הנאסד"ק רושמים ירידות שערים של 3%- ו-5%-. שבע המניות המופלאות ספגו מכה גם כן אם כי רשמו ריבאונד משמעותי ביום שני בשבוע שעבר. תחזית אופטימית מצד חברות שמובילות את מהפכת הבינה המלאכותית סיפקה דלק נוסף לתזה המרכזית שדחפה את השווקים בשנת 2023 ועוד צפוי לקרות בשנת 2024. גם שוק החוב בתחילת השנה סבל גם הוא ממימוש רווחים ואיזון של הפוזיציות.
המצב מתייצב עם זאת כאשר אגרת החוב הממשלתית לעשר שנים של ארצות הברית מסתובבת סביב 4%. אנו גם צופים באירועים הפוליטיים הראשונים של 2024, כאשר המנהיגים בקונגרס האמריקאי הצליחו להגיע לפשרה תקציבית, לצד בחירת נשיא חדש בצרפת. ביום שבת האחרון נערכו גם בחירות כלליות בטיוואן, יכולתו של הנשיא הנבחר לנהל את היחסים המתוחים בין סין וטיוואן תזכה למעקב צמוד מצד המשקיעים. במקביל המצב במזרח התיכון נותר מתוח מאוד ומשפיע כבר כעת על שרשראות האספקה, אם כי שוק הנפט נותר ללא השפעה עד כה. אנו צופים כי ההתחלה התנודתית לשנת 2024 תימשך לאורך רוב השנה, כאשר תשומת הלב שלנו ממשיכה להיות בחיפוש אחר צמיחה ללקוחות שלנו.
בעוד שאנו מאמינים שסביבת המאקרו בהחלט חשובה, נושאי מיקרו יהיו במוקד תשומת הלב השבוע לאור העובדה שעונת הדוחות לרבעון הרביעי מתחילה. הרווח המצרפי ברבעון הרביעי צפוי לרשום גידול של 5% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה למרות כל הדיבורים על מיתון והתכווצות בשולי הרווח עד לא מזמן. ישנו פוטנציאל משמעותי להכאת תחזיות בשל העובדה שהגידול ברווחיות מהרבעון השלישי לרבעון הרביעי צפויה להיות שלילית בשיעור של 7%. אנו סבורים שהאנליסטים שמרנים מידי לאור העובדה שהכלכלה סך הכל מחזיקה היטב. עם זאת השווקים כבר מתמחרים במידה מסוימת את סביבת המאקרו ככה שאין ארוחות חינם!

יומן אירועים:
שלישי:
גוש היורו- סקר הציפיות הכלכליות של מכון ZEW (ינואר)
גרמניה- מדד המחירים לצרכן (גרמניה), סקר הציפיות הכלכליות של ZEW (ינואר).
סין- התוצר לרבעון הרביעי.
רביעי:
ארצות הברית- בקשות למשכנתאות, מכירות קמעונאיות (דצמבר), מלאים עסקיים (נובמבר), מדד מחירי הייצוא והייבוא (דצמבר).
בריטניה- מדד המחירים לצרכן וליצרן (דצמבר).
חמישי:
ארצות הברית- תביעות מתמשכות לדמי אבטלה, התחלות בנייה (דצמבר), ייצור תעשייתי (דצמבר), היתרי בניה (דצמבר), מכירות בתים חדשים (דצמבר).
יפן- ייצור תעשייתי (נובמבר סופי).
שישי:
יפן- מדד המחירים לצרכן (דצמבר).
גרמניה- מדד המחירים ליצרן (דצמבר).

ארצות הברית: נתוני שוק הדיור, ייצור תעשייתי ומכירות קמעונאיות
לאחר שבוע בו קיבלנו את נתוני האינפלציה, השבוע תשומת הלב תהיה על הצריכה הפרטית והפעילות הכלכלית. לצד נתוני שוק הדיור, גם מספר הבקשות למשכנתאות עשוי לרשום ירידה לאחר הזינוק האחרון בריבית המשכנתאות, אף על פי שהריבית עדיין רחוקה משיאה בחודש אוקטובר. בהמשך השבוע אנו נראה נתונים של NAHB על הסנטימנט בשוק הדיור, היתרי בניה, התחלות בניה חדשות(צפויות לרשום ירידה בשל גורמים עונתיים) ומכירות בתים קיימים שם הקונצנזוס צופה המשך קצב נמוך של מכירות. ביום רביעי יפורסם נתון המכירות הקמעונאיות והצפי הוא להאטה בקבוצת הביקורת וגם בהיקף המכירות בנטרול מכוניות ודלק, סימן נוסף להאטה בפעילות הכלכלית. באשר לייצור התעשייתי, האנליסטים מצפים לירידה של 0.1% לעומת עלייה של 0.2% בחודש נובמבר, כאשר צפויה גם ירידה של כ-20 נקודות בסיס בשיעור הניצולת
שורה תחתונה: שבוע חשוב בנוגע לצריכה הפרטית והפעילות הכלכלית בכלכלה המובילה בעולם. הקונצנזוס צופה סימנים להאטה. באשר לשוק הדיור, ההאטה צפויה להגיע בשל גורמים עונתיים.

גוש היורו: נתוני אינפלציה סופיים ועוד.
ביום רביעי נקבל את אחד מהנתונים המרכזיים בשבוע הקרוב בגוש היורו, הקריאה הסופית של מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר. הנתונים הראשוניים הצביעו על עלייה בקצב האינפלציה בעיקר בשל השפעות בסיס של מחירי האנרגיה. האינפלציה עמדה על 2.9% בחודש דצמבר בהשוואה לקצב של 2.4% בחודש נובמבר. הנתון תומך בהחלטה של הבנק המרכזי האירופי להותיר את הריבית ברמתה הגבוהה לפרק זמן ממושך. עם זאת, אינפלציית הליבה רשמה ירידה נוספת לרמה של 3.4%, הנמוכה ביותר מאז מרץ 2022. ביום שישי נראה מה עשה מדד המחירים ליצרן בגרמניה במהלך חודש דצמבר לאחר שהוא רושם חמישה חודשים רצופים של ירידה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף סקר ציפיות הצרכנים של הבנק המרכזי האירופי שיפורסם מחר, ישפוך אור על רמת האינפלציה שהצרכנים בגוש היורו חוזים עבור 12 החודשים הבאים ושלוש השנים הבאות. בנוסף, נקבל את נתוני הייצור התעשייתי לחודש נובמבר היום כמו גם את תוצאות סקר הציפיות הכלכליות של ZEW שיפורסם מחר.
שורה תחתונה: נתוני המאקרו האחרונים עשויים לספק לבנק המרכזי האירופי את הסיבות להותיר את הריבית ברמתה הגבוהה לאורך זמן רב יותר מכפי שהשוק חוזה כעת.

בריטניה: נתונים בפוקוס
בבריטניה תשומת הלב מתמקדת בכמה אינדיקטורים מרכזיים, בין היתר, שוק העבודה, מדד המחירים לצרכן ומדד המחירים ליצרן. שיעור האבטלה לחודש נובמבר צפוי להיוותר ללא שינוי ברמה של 4.2%, כאשר גם מספר המועסקים וגם מספר הבלתי מועסקים רושמים עלייה בשל גורמים עונתיים, לצד עלייה במספר העצמאיים. מדד המחירים לצרכן הבריטי צפוי להישאר ללא שינוי ברמה של 3.9%, לאור העובדה שגורמים עונתיים מתקזזים על ידי ירידה במחיר הדלק. מחירי חומרי הגלם בייצור צפוי גם הוא להתפרסם. שיעור האינפלציה השנתי עבור מדד המחירים ליצרן צפוי להישאר בטריטוריה שלילית בהשפעת הירידה במחירי הכימיקלים, מתכות, קולה ומוצרים מזוקקים.
שורה תחתונה: נתון מהלך הידוק מוניטרי אגרסיבי בבריטניה השפיע על הצמיחה בבריטניה, אשר בקושי נמנעה מכניסה למיתון. סטגפלציה נותרה סכנה ממשית לקראת הבחירות הכלליות בשנת 2024.

יפן: מד הדופק ב-APAC (אזור אסיה והאוקיינוס השקט)
השבוע נקבל נתוני מאקרו משמעותיים ביפן ובסין. סין תפרסם את נתוני התוצר לרבעון הרביעי , אשר צפויים להיות מסקרנים ולהצביע על גידול של 4.9% בתוצר בהשוואה לרבעון המקביל בהשוואה לרבעון השלישי של 2023 וקרוב ליעד שסין קבעה של 5%. באופן שונה למדי, יפן צפויה לפרסם את נתוני הייצור התעשייתי ומדד המחירים לצרכן. מדד הייצור התעשייתי בחודש נובמבר צפוי לרשום ירידה, בין היתר, באמצעות ירידה בהיקף ייצור המכוניות. מדד המחירים לצרכן ביפן צפוי לרשום ירידה של 0.2% בחודש דצמבר לרמה של 2.6%, בעיקר בשל הירידה במחירי המזון, בעוד נתון אינפלציית הליבה צפוי לעמוד על כ-2.3%, ירידה של 0.2% מחודש נובמבר, בעיקר בשל ירידה במחירי הדלק.
שורה תחתונה: יפן ממשיכה להיתקל באתגרים כלכליים עם המעבר למדיניות מוניטרית ופיסקלית נורמלית יותר. עבור סין, תשומת הלב נותרה על ההתאוששות הכלכלית, כאשר ועידת הכלכלה המרכזית הבליטה את הבעיות בשוק הנדל"ן כאזורים שיש לתת עליהם את הדעת.

תחזית: בזהב אנו בוטחים (שוב)
רוב חומרי הגלם לא נתנו למשקיעים סיבות רבות מידי לשמוח במהלך שנת 2023. מחיריהם של חלק מן הסחורות כמו ניקל, גז טבעי ופלדיום פשוט צנחו. אחרים כגון נחושת וכסף נאלצו להילחם על מנת לא לסיים את שנת 2023 בתשואה שלילית. בנוסף לעופרת הברזל, מחיר הזהב ראוי למדליה בשל הביצועים החזקים שלו.
רכישות של זהב על ידי גופים רשמיים תמכו במחיר הזהב במהלך השנתיים האחרונות. בשנת 2023, ייתכן וביקושים עודפים מצד הבנקים המרכזיים תרמו כ-10% או יותר לתשואת הזהב. ובנקים מרכזיים צפויים להמשיך ולרכוש זהב. גם אם שנת 2024 לא תגיע לאותו רף של השנתיים האחרונות, כל רכישה מעל קו המגמה צפויה לספק רוח גבית למחירו של הזהב. בנוסף, האפשרות למיתון איננה נמוכה כל כך. לכן גם בהיבט של ניהול סיכונים, ישנו צידוק חזק להמשך אחזקה אסטרטגית של זהב בתיק ההשקעות. ההתפתחויות הגיאופוליטיות כבר תרמו מספר אחוזים למחירו של הזהב בשנת 2023. לכן בשנה בה יתקיימו מערכות בחירות מרכזיות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, אירופה והודו, הביקוש של המשקיעים לגידור תיק ההשקעות יהיה גבוה מהרגיל.
לסיכום, ניתן להגיד בביטחון גבוה כי תומכי הזהב יהיו שבעי רצון גם בשנת 2024. זאת בשל העובדה שהמתכת הצהובה נתפסת כמרכיב ביטוח טבעי כנגד מצוקות ואי סדרים בשווקים אחרים. לכן נכון זה שמשקיעים ישקלו להקצות אחוז קטן מתיק ההשקעות שלהם לזהב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il