TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

פסגות: מתחזקות הערכות כי בנק ישראל יפעל בקרוב להפחתת ריבית‎


גיא בית אור. צילום מושיק ברין
ההפתעה במדד הגיעה כמעט כולה, שוב, מסעיף נסיעות לחו"ל
גיא בית אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות:

מדד המחירים לצרכן הפתיע בחודש ספטמבר כאשר ירד ב-0.1% (צפי 0.3%+) וקצב האינפלציה השנתי ירד מ-4.1% ל-3.8%. מדד הליבה ירד בחודש ספטמבר ב-0.2% והקצב השנתי התמתן ל-3.58% לעומת 3.91% בחודש שעבר.

הפתעה זו רק מחזקת את ההערכה שלנו כי הסיכוי להפחתת ריבית על ידי בנק ישראל עלה משמעותית – בין אם בהחלטת הריבית, או בהחלטה שלא מן המניין.

ההפתעה במדד הגיעה כמעט כולה, שוב, מסעיף נסיעות לחו"ל אשר ירד בספטמבר בחדות ב-11.5% וזאת בניגוד לתחזית שלנו שעמדה על עליה של 0.2%.

עוד סעיף שהפתיע במעט כלפי מטה היה הדיור אשר עלה בחודש ספטמבר ב-0.2% בלבד ומאותת על התקררות הדרגתית בשוק השכירות. מדובר כאן על ירידת מדרגה שתתעצם בחודשים הבאים ותסייע להוריד משמעותית את האינפלציה הכללית.

עוד נתון מפתיע במדד זה היה מחירי הדירות (שאינן במדד) – כאשר נתוני החודשים הקודמים עודכנו כלפי מטה. בחוזים אשר נחתמו בין החודשים יולי-אוגוסט, מחירי הדירות ירדו ב-0.4% ובמבט על 12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-0.8% לעומת קצב שנתי של 3.0% בחודש שעבר.

ישראל נכנסה למלחמה כאשר מומנטום הצמיחה נחלש בחודשים האחרונים ונטל הריבית החל לגבות מחיר ממשקי הבית. במקביל, מגמות האינפלציה בישראל מתמתנות. המלחמה אליה ישראל נכנסה צפויה להיות ארוכה ותגבה מחיר משמעותי מהביקוש המצרפי במשק.

בנוסף, צרכי המימון של הממשלה צפויים לזנק באופן משמעותי ולכן, על מנת לשמור על היציבות הפיננסית ולספק תמיכה למשקי הבית בעת זו, אנו מעריכים כי בנק ישראל צפוי לפעול להפחתת ריבית ואף ייתכן כי בשלב כלשהו יכריז על תוכנית מוגבלת של הרחבה כמותית – כתלות בהתפתחויות בגזרה המלחמתית בשעות ובימים הקרובים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il