TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, בוועדת הכספים


איגוד הבנקים
"מהלכי הממשלה בתחום האשראי הצרכני עלולים לגרום נזק לציבור הלקוחות"
"הממשלה מובילה תהליך מאוד אגרסיבי של הנגשת האשראי למשקי הבית, אבל עושה את זה באופן לקוי שיגדיל את הסיכונים והוא זה שעלול לגרום נזק לציבור הלקוחות". כך אמר מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, בדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים של הכנסת על הגידול באשראי למשק בית בישראל.
פרל הסביר כי הממשלה מובילה מהפכה בשוק האשראי הצרכני שכוללת צעדים כגון עידוד כניסתם של גופי אשראי חוץ בנקאיים חדשים לשוק הצרכני; מתן אפשרות גיוס כספים משוק ההון לחברות חוץ בנקאיות; הפרדת חלק מחברות כרטיסי האשראי מהבנקים; וסדרת חוקים שיסייעו להפיץ מידע על הלקוחות ועל מוצרי השוק באמצעות מנגנונים דיגטליים.
"את התהליך הזה מבצעת הממשלה עם שתי לקויות משמעותיות ביותר: הראשונה היא הקמת מאגר נתוני אשראי על אזרחי ישראל שלא יכלול מידע על ההלוואות שהם לוקחים וייקחו מגופים חוץ בנקאיים. "התוצאה", אמר פרל, "לא תאפשר לדעת באמת מה סך החובות של לקוח שמבקש הלוואה, מה יכולת הפירעון שלו, וכמובן – תגדיל את הסיכון שלו משמעותית".
"הבעיה השנייה היא האופן שבו בחרה הממשלה לעודד את חברות האשראי החוץ-בנקאיות להגדיל את היקף ההלוואות שלהן למשקי בית". פרל הסביר כי משרד האוצר מוביל רגולציה שמבטיחה מענק של 15 מיליון שקל לגוף חוץ-בנקאי שיצליח לחצות את רף של מיליארד שקל של הלוואות צרכניות. "מנגנון כזה שמעודד להגדיל נתח שוק", אמר פרל, "הוא תמריץ קלאסי להגדיל סיכון, ולמעשה יממן את כשלי האשראי של המלווים באמצעות המענק הממשלתי".
פרל ציין כי ניתוח עליית היקפי האשראי הצרכני לבנקים, בהשוואה עולמית, מלמד כי התמונה הכוללת של איכות תיק האשראי הבנקאי בישראל מצוינת. שיעור החובות הפגומים ביחס לכל האשראי בישראל מגיע ל-1.9%, בעוד שהממוצע בעולם עומד על 6.1% (נכון לשנת 2015). "גם כשמשווים את היחס בין היקף האשראי הצרכני לתוצר, ישראל נמצאת במקום נמוך לעומת רוב מדינות המערב", אמר פרל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il