TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

KLA משתפת פעולה עם משרד החינוך ותומכת בקידום לימודי מדע וטכנולוגיה


צילום: Funia – Digital & Beyond
ב- 11.4 יתקיים בטכניון אירוע למורים מטעם משרד החינוך, KLA והטכניון: "מחנכים מהנדסות לעתיד"

החינוך ל- STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) תופס יותר ויותר מקום בבתי הספר בעולם וגם בישראל. לימודי STEM מהווים זרז בהכשרת דור ההייטק הבא ומסייעים בצמצום פערים חברתיים והענקת בסיס משותף לתלמידים על מנת שיוכלו לתפקד כאזרחי העתיד בהצלחה, בעולם שממשיך להתפתח טכנולוגית.

ממחקר שערכה KLA בשיתוף עם חברת המחקר הגלובלית IPSOS עולה כי 65% מהמשתתפים, בהם מהנדסים וסטודנטים להנדסה, למדו הנדסה מתוך שאיפה לעסוק בתחום שיכול לשנות חיים של אנשים. על רקע מימצאים אלה ורבים אחרים, יזמו במשרד החינוך את התכנית הלאומית למצוינות – STEM בפריפריה – אשר נועדה לעודד את התלמידים לבחור במקצועות ה- STEM במסגרת לימודיהם. "התכנית הלאומית למצוינות - STEM בפריפריה - מבקשת לקדם את המצוינות בחינוך המדעי טכנולוגי כמנוע לפיתוח תרבות כללית של מצוינות. אנחנו עושים זאת תוך צמצום פערים ומתן הזדמנויות שוות לכלל האוכלוסיה על כל גווניה" אומרת יפית כהן, מנהלת התכנית הלאומית למצוינות - STEM בפריפריה, מרחב צפון, משרד החינוך.

KLA עומדת בקשר צמוד עם התוכנית STEM בפריפריה ויחד הן יוזמות פעילויות חינוכיות מעוררות השראה. לדוגמא, עובדי KLA מהחברה הערבית מתנדבים בחטיבת ביניים ובתיכון בישובים שפרעם ומשהד ונפגשים עם קבוצה של כ- 20 תלמידים אחת לחודש. "המפגשים עוסקים בתכנים מתחום העיסוק של KLA כמו אלקטרואופטיקה וכוללים פעילויות חווייתיות כגון הרכבה של מיקרוסקופ אופטי מדף נייר ועדשה" אומר ראמי סאלח, מהנדס תוכנה ואוטומציה, ומוביל פעילות המתנדבים של פורום החברה הערבית ב- KLA.


"בהמשך אנחנו מתכוונים לארח עמיתים שלנו – עובדי ועובדות KLA מהחברה הערבית – שיבואו לספר לתלמידים את הסיפורים האישיים שלהם, איך הגיעו להייטק, ובמיוחד ל- KLA, במטרה לספק לנערים ולנערות מודלים להזדהות ולחיקוי."

KLA גם תומכת כלכלית בקבוצת הרובוטיקה בבית הספר בכפר אכסאל. מהנדס אלקטרוניקה בכיר בחברה – וואסים נמרי – משמש כמנטור של הקבוצה, אשר זכתה במקום השני בארץ וצפויה לנסוע לתחרות בארה"ב בחודש מאי.

מחנכים מהנדסות לעתיד

עוד עולה מן המחקר של KLA כי 54% מן הנשים אמרו שהמוטיבציה לבחירת מקצוע ההנדסה נבעה מן השאיפה לשבור את תקרת הזכוכית, במיוחד בהעדר מודלים של נשים מהנדסות בילדות, אשר הובילה לחשיפה למקצוע, בגיל מאוחר יחסית. רק 9% מהסטודנטיות שהשתתפו במחקר דיווחו כי ההורים חשפו אותן למקצוע לעומת 17% מהסטודנטים ורק 35% מהסטודנטיות אמרו שבחרו במקצוע בעקבות קרוב משפחה מהנדס, זאת לעומת 50% מקרב הסטודנטים הגברים. 59% מהנשים אמרו שלימודי STEM לא נתפסו כלימודים ראויים לנשים כאשר בחרו במסלול, אף על פי כן, המחקר הראה כי נשים המשיכו להתלהב מתחום ההנדסה למרות החסמים שחוו.

המחקר אף הראה כי בישראל צעירים נחשפים למקצוע ההנדסה בגיל צעיר יחסית. כך, 48% מן המהנדסים הישראלים שהשתתפו במחקר, שקלו לראשונה קריירה של הנדסה כבר בתיכון ו- 30% קבלו החלטה סופית בעניין הקריירה. בנוסף, בישראל יותר צעירים נחשפים למקצוע ההנדסה באמצעות קרובי משפחה (16%), הורים של חברים (15%) ומורים (13%).

"על רקע מימצאים אלה ויחד עם השותפים שלנו במשרד החינוך, הגענו למסקנה שאם אנחנו רוצים לעודד אוכלוסיות שונות להגיע לעולמות המדע והטכנולוגיה, חשוב לתמוך גם במורים, לתת להם כלים כיצד לגשת לתלמידים ובעיקר לתלמידות בחטיבת הביניים. המטרה שלנו לטפח אצלן חלום להשתלב בקריירה טכנולוגית, לעודד תחושה של מסוגלות וכן הלאה" אומרת ויקי פלטניק, מנהלת גיוון והכלה בארץ ובאירופה, KLA.


"לשם כך יזמנו, עם משרד החינוך ועם הטכניון, אירוע "מחנכים מהנדסות לעתיד" אליו צפויים להגיע כ- 100 מורים מרחבי הארץ ובמשך יום שלם לשמוע הרצאות ודיונים בהשתתפות מרצות מהטכניון ועובדות KLA. בנוסף צפויים המורים להשתתף בשולחנות עגולים שם יוזמנו להביע דעה ולהעלות רעיונות כיצד לעודד בנות לבחור בלימודים טכנולוגים. כולנו צופים ליום הזה הצלחה גדולה."

היום עובדת התכנית הלאומית של משרד החינוך עם 26 רשויות, 16 בצפון ו- 10 בדרום, כאשר מחצית הרשויות בצפון משתייכות לחברה הערבית. "KLA, כמו גם חברות הייטק נוספות, עוזרת לנו לצייר לתלמידים תמונת עתיד, לפתח חוסן נפשי ותחושת מסוגלות עצמית כדי לבחור במקצועות הלימוד המדעיים ולהתמיד עימם. מבחינתנו זוהי רק ההתחלה ואנחנו מעוניינים להגדיל את מעגל השותפים שלנו מתעשיית ההייטק" מסכמת כהן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il