TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

D&B ישראל: ירידה בהיקף המכירות בענף הסיגריות ב-2011


דן אנד ברדסטריט
כחמישית מאוכלוסיית ישראל מעל גיל 20 מעשנים, 28% מהגברים ו-13% מהנשים. ככל שרמת ההשכלה עולה, כך יורד שיעור המעשנים. כ-90% מהמעשנים מתחילים לעשן לפני גיל 18 וכ-8% מהם מעשנים לפחות פעם בשבוע
קבוצת D&B ישראל מציינת כי בשנת 2011 חלה ירידה בהיקף המכירות בענף הסיגריות לסכום של כ-7 מיליארד שקלים. בקבוצת ניהול הסיכונים מציינים כי במהלך השנה החולפת, שהייתה שנת המחאה החברתית, ניכרת ירידה מסוימת בהיקף המכירות, בשל זליגה שולית מצריכת מותגי סיגריות פרימיום למותגים זולים יותר.

השוק הישראלי נשלט ע"י מותגיהן של 3 שחקניות מובילות: פיליפ מוריס החולשת על כמחצית מהשוק, דובק שהינה היצרנית היחידה בארץ וגלוברנדס המחזיקות כל אחת בין 15%-20% מהשוק. בנוסף יש עוד מספר שחקנים קטנים שהמשמעותי ביניהם הוא חברת דוידס סיגריות המפיצה את המותג דוידוף.

פיליפ מוריס משווקת בין היתר את המותגים מרלבורו, LM, פרלמנט, דובק המשווקת בין היתר את המותגים טיים, גולף ונובלס וגלוברנדס המשווקת בין היתר את המותגים קאמל וווינסטון.

בקבוצת ניהול הסיכונים D&B מעריכים כי כ-80% מהסיגריות הנמכרות בישראל הינן מיבוא. עוד מעריכים ב-D&B כי היות ומדובר בענף בו הביקוש הינו קשיח לכאורה, אין השפעה מהותית לאירועים כלכליים דוגמת מיסוי ומיתון.

מותגים דוגמת פרלמנט, מרלבורו, פרלמנט ווג ודוידוף נחשבים יחסית יקרים ומחיריהם נעים בין 24-30 שקלים, בטווח המחירים הבינוני ישנם מותגים דוגמת LM, ווינסטון וקאמל ובטווח המחירים הזול (16-20 שקלים) מותגים כמו נקסט ונובלס.

רמת המיסוי על סיגריות הינה כ-78%. בשנים האחרונות המס עלה מרמה של כ-70% לרמה הנוכחית. כמו כן, הרגולציה בתחום הסיגריות מקטינה את מרחב הפעולה השיווקי, עקב הגבלות על פרסום כמו גם מקומות העישון.

כחמישית מאוכלוסיית ישראל מעל גיל 20 מעשנים, 28% מהגברים ו-13% מהנשים. ככל שרמת ההשכלה עולה, כך יורד שיעור המעשנים. כ-90% מהמעשנים מתחילים לעשן לפני גיל 18 וכ-8% מהם מעשנים לפחות פעם בשבוע. בנוסף, לפי נתוני הלמ"ס בשנת 2009 כ-3% מההוצאה החודשית הממוצעת של משקי הבית בישראל הייתה על סיגריות. אחוז המעשנים בישראל נמצא בירידה והוא נמוך בהשוואה לממוצע מדינות ה-OECD.

בקבוצת D&B טוענים כי "הסיכונים בענף כוללים את מהלכי הגברת הרגולציה המשמעותיים של השנים האחרונות ביניהם הגברת המיסוי על ייבוא הסיגריות לישראל, הפיחות בשקל וכן הגבלות עישון והעלאת המודעות לנזקי העישון".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il