TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הסטארטאפ AnyBook גייס 7 מיליון שקל להקמת ה"נטפליקס" של עולם הספרים


קרדיט: AnyBook
הטכנולוגיה של אניבוק לומדת הרגלי קריאה ויוצרת "קיוסק ספרים" פיזי מותאם אישית באמצעות AI
חברת הסטארטאפ AnyBook, שמפתחת ספריה אוטונומית מותאמת אישית מבוססת AI, השלימה סבב גיוס PRE SEED בהיקף של 7 מיליון שקל, בהשתתפות בכירים לשעבר באמדוקס ומשקיעים פרטיים נוספים.

אניבוק מבקשת לרתום את טכנולוגיות ה-AI כדי להרחיב את מודל השאלת הספרים מספריות עמוסות באלפי כותרים, שבחלקם הגדול לא רלוונטיים לקהלי המטרה, למדף קומפקטי, מדויק ומותאם לקהילה. האלגוריתם של החברה מנתח את הרגלי הקריאה והעדפות של חובבי ספרים ומאפשר לחברות וארגונים להציב "קיוסק ספרים" שכולל מדף או פינת ספריה שכל אחד מהספרים שנמצאים שבהם מותאם אישית לפרופיל של קהל הקוראים. האפליקציה של אניבוק יוצרת לכל קהילה פלטפורמה חברתית שבה החברים יכולים לשתף אחד את השני בביקורות המלצות ותוכן על ספרים. המערכת האוטונומית לומדת כל העת את הרגלי הקריאה והפופולריות של הספרים ומנתחת משוב של הקוראים. אחת לחודש אניבוק מרעננת את מדף הספרים בכל ארגון בהתאם להמלצות הספציפיות של אלגוריתם ה-AI.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לארגונים לתת לעובדים את האפשרות להנות מאספקה שוטפת של ספרי קריאה שמעניינים אותם, וזאת באופן יעיל ובעשירית מהשטח שדורשת ספריה מסורתית שאינה מנוהלת בכלים טכנולוגיים מתקדמים. החברה פועלת במודל SaaS עם דמי מנוי חודשיים ובין לקוחותיה עיריית תל אביב ועשרות חברות הייטק בהן אלביט, אמדוקס, פלייטיקה, פנגו, Natural Intelligence, Hibob. אניבוק החלה לפעול במודל זה בתחילת 2023 והגיעה בזמן קצר להכנסות של מאות אלפי דולרים, עם שיעור צמיחה חודשי של 38% במכירות. כספי ההשקעה ישמשו לפיתוח המוצר, שיפור יכולות התאמה והנגשה והרחבת השרות בישראל מחברות הייטק, שהן עיקר לקוחות החברה כיום, לתחומים נוספים בהם בתי ספר, מרחבים עירוניים וארגונים במגוון תחומים.

AnyBook הוקמה על ידי אלירן נבון, המשמש מנכ"ל, גל דרום, CTO, רועי נחמיאס ורון מושקוביץ, המכהן כיו"ר. אלירן הוא דור שני בחברת ההוצאה לאור "דני ספרים", מהגדולות בישראל. הוא גדל לתוך עולם הספרים, עבד בהוצאה מגיל 7 ושימש בהמשך מנהל החברה. גל דרום הוא בעל ניסיון רב שנים בפיתוח מוצרי B2B2C, לרבות בתחום הספרים בעולם האקדמי כמנהל מוצר בכיר באקסליבריס וכיועץ לחברת Chegg. מאיה קלופמן מכהנת כמנהלת פיתוח עסקי בחברה. מאיה היא סופרת ("ויסקי לארוחת בוקר"), לקטורית ומאסטרנטית לספרות באוניברסיטת תל אביב, בעלת רקע בפיתוח עסקי ובייעוץ אסטרטגי.

אלירן נבון, מייסד משותף ומנכ"ל AnyBook: "כשעבדתי בתעשיית הספרים ראיתי איך תעשיות תוכן אחרות פורחות ומשתנות מקצה לקצה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, בזמן שהתעשייה שבה אני עובד לא מצליחה להתרומם. ענף הקריאה לא מצליח לעמוד בקצב של שינוי העדפות הצרכנים, והתוצאה היא איבוד של קהל שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להחזיר אותו בעתיד. בתעשיית הספרים מדברים כבר שנים רבות על הספרים הדיגיטליים, אולם בפועל כמנכ"ל של הוצאה לאור ראיתי את היקפי המכירות שלהם והבנתי שמשם לא יגיע השינוי. החלטתי עם שותפי להביא מודל שיתן גם לצרכן הספרים חוויה חדשה, שתגדיל את מדדי השימוש ותגרום לצרכן לקרוא יותר ולהנות מספר כמו שאני נהנה ממנו מגיל צעיר. אחד הגורמים שמרתיעים קוראים פוטנציאלים הוא הצורך להגיע פיזית לספריה עירונית, הזמן הרב שנדרש למצוא ספר מעניין מתוך מבחר עצום של אלפי ספרים שרובם לא רלוונטיים ומקרים רבים של אכזבות. האלגוריתם מצמצם מקרים אלו למינימום ומייצר חוויה שמותאמת למאה ה-21. החזון שלנו שבכל משרדים של חברות, בתי ספר, ארגונים ציבוריים ובמרחבים הציבוריים העירוניים יהיו ספריות קומפקטיות שמותאמות ספציפית לאותה קהילה."

על אף המהפכה הדיגיטלית והפופולריות האדירה של פלטפורמות הוידיאו, שוק הספרים העולמי עדין רחב ומגלגל בארה"ב בלבד קצת יותר מ-28 מיליארד דולר בשנה. מחקרים מראים שקריאה עוזרת להתפתחות אישית, חברתית וגם כלכלית ולכן ממשלות ורשויות מקומיות משקיעות מיליארדים בשירותי קריאה על מנת לקדם את התפתחות התושבים שלהם. בזמן שתעשיות תוכן אחרות השתנו מקצה לקצה בעקבות המעבר ממוצר פיזי למוצר דיגיטלי, כמו נטפליקס וספוטיפיי, בשוק הספרים עדין 80% מהמכירות הם של הספר המודפס. חלפו 25 שנה מהשקת הספר הדיגיטלי הראשון. תחום זה לא התרומם, אולם חברות הטכנולוגיה ממשיכות להתמקד בפלח השוק הדיגיטלי, במקום להביא חדשנות לפלח הענק של צרכני הספרים המודפסים. מצב הזה גורם לשוק הספרים להישאר מאחור אל מול תעשיות תוכן שמשגשגות ומביאות למהפכת שוק בתחומן וצרכן הספרים שהתרגל לצרוך ספריית תוכן בהתאמה אישית ובמודל תמחור על בסיס מנוי חודשי בתחומי הפנאי האחרים, עדין צורך את הספרים שלו במודלים מיושנים. סקר שערכה AnyBook בקרב משתמשיה העלה ש-81% מהם מעידים ש-AnyBook גורמת להם לקרוא יותר, ושהם רואים ב-AnyBook תרומה לפיתוח האישי והאינטלקטואלי שלהם ויצירת ערך מוסף תרבותי וקהילתי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il