TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שוק שורי: מה זה אומר ואיך משפיע?


קרדיט תמונה: pixabay
השקעות בשוק ההון אמנם מתאימות גם למשקיעים מתחילים ובלתי מנוסים, אך הן כוללות לא מעט מושגים שונים, חלקם ייחודיים לשוק ההון וחלקם לקוחים מעולמות הכלכלה והפיננסים, אותם בהחלט מומלץ להכיר. אחד מהמושגים הללו הוא שוק שורי ובמאמר זה נבחן מה זה אומר בדיוק וכיצד נוכל להשקיע בצורה חכמה במהלך שוק שורי
מה זה שוק שורי ושוק דובי?
עולם ההשקעות בשוק ההון הוא עולם נרחב ומגוון, אשר כולל תחתיו מספר מושגים ומונחים שונים - חלקם ייחודיים לשוק ההון וחלקם לקוחים מעולמות הכלכלה והפיננסים. אחד מהביטויים הנפוצים ביותר בעולם שוק ההון הוא שוק שורי. מונח זה מתאר מגמה מתמשכת של עלייה בשווקים, ומקורו נעוץ בדימוי לקרני השור המופנות כלפי מעלה. מנגד, המונח שוק דובי מתאר את המגמה ההפוכה, בה השווקים נמצאים במגמה מתמשכת של ירידה, וזאת בדומה לכפות הדוב, המופנות כלפי מטה.

האם כל עלייה בשוק ההון מבטאת שוק שורי?
השקעות בכלל והשקעות בשוק ההון בפרט, מתאפיינות לרוב בתנודתיות רבה, בשל השפעות של מגוון גורמים – מצבים פוליטיים, אינפלציה, שינוי ריבית, שינוי מגמות וטעמים, מחסור בסחורה וגורמים רבים נוספים. תנודתיות זו מביאה למצבים של עליות וכן למצבים של ירידות, שיכולים להימשך פרקי זמן קצרים כמו גם ארוכים. מתי אם כן מצב של עלייה מתמשכת ייחשב כשוק שורי?
כפי שניתן להבין מהשאלה, לא כל מצב של עלייה בשוק ההון מתאר מצב של שוק שורי. שוק שורי ייחשב ככזה במידה וחלה עלייה מתמשכת בשווקים, עלייה בשיעור של לפחות 20% מנקודת השפל של מדדי המניות המובילים. בניגוד לשוק דובי, המבטא את חששם של המשקיעים מהאטה כלכלית, מצב של שוק שורי מבטא את האופטימיות של המשקיעים, ומעיד על צמיחה של הכלכלה.


כיצד משקיעים בחכמה בשוק שורי?
במצב של עליות מתמשכות משקיעים רבים נמשכים לשווקים ומעוניינים לקחת חלק בחגיגה.
כיצד אם כן משקיעים בחוכמה בשוק שורי? הנה כמה טיפים מועילים בנושא:

הימנעות מקבלת החלטות רגשיות
מטבע הדברים, כשכל המסכים בבורסה ירוקים והמדדים נמצאים במגמת עלייה מתמדת, הרגש שלנו פועל להשפיע עלינו להזרים עוד ועוד כספים לתיק ההשקעות ולנצל עד תום את תקופת העלייה. דווקא בנקודה זו חשוב להימנע מקבלת החלטות רגשיות, ולוודא כי אנחנו דבקים בתכנית הכלכלית ובמטרות שהצבנו לעצמנו, שכן הזרמת כספים ללא בקרה, יכולה לפגוש בעתיד הקרוב שוק דובי ולגרום לנו להפסדים מהותיים.

גיוון תיק ההשקעות
כיצד אם כן ניתן בכל זאת לנצל כראוי את תקופת העליות? אחת האפשרויות המומלצות היא, לגוון את תיק ההשקעות שלכם, ולהיחשף יותר למכשירים פיננסיים ברמת סיכון שיכולה להעלות את פוטנציאל שיעור התשואה.

הצבת ציפיות ריאלית
שוק שורי אמנם טומן בחובו פוטנציאל רב להשגת תשואות נאות, אך אין זה אומר כי עלינו לקחת סיכונים מיותרים ולנסות להכות את המדדים. הצבת ציפיות ריאלית תסייע לכם להתנהל היטב ובאופן מחושב גם בתקופה של עליות, כך שתוכלו להפיק את המיטב מתקופה זו.

תיק השקעות מנוהל – מתנהלים חכם גם בשוק שורי
מהי רמת הסיכון המתאימה ביותר עבורנו? ואילו מכשירי השקעה מומלצים ביותר לתיק ההשקעות שלנו בתקופה שורית? על מנת לענות על שאלות אלו באופן מיטבי ובצורה מקצועית, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיה של חברת השקעות מקצועית ומנוסה. חברה כזו, המצוידת בידע המקצועי והניסיון רב השנים בתחום, תוכל להתאים עבורכם את אסטרטגיית ההשקעה המומלצת ביותר, גם במצבים בהם שוק ההון נמצא במגמת עלייה מתמשכת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il