TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תל אביב 35 – מה זה ומה אנחנו צריכים לדעת על זה?


קרדיט תמונה: freepik

אחד מהמוצרים החשובים ביותר בשוק ההון, כידוע, הן מניות. חברות מנפיקות מניות לציבור במטרה לגייס כספים ממשקיעים על ידי מכירתן. ככל ששווי המנייה עולה, כך ערך החברה עולה ומשתלם יותר להשקיע בה לאורך זמן. המניות נסחרות בבורסה על ידי ברוקרים וסוחרים אשר עושים זאת עבור המשקיעים או עבורם באופן אישי.

בורסות רבות בעולם נוהגות לייצר מדדים מסוימים הכוללים מניות בערכים שונים, בדרך כלל הכוונה היא למניות בעלות הערכים הגבוהים ביותר. הרעיון הוא גם לייחד ולאפיין אותן בצורה מיוחדת, וגם לאפשר למשקיעים לדעת אילו מניות הן בעלות ערך גבוה יותר מאשר מניות אחרות. מדי יום מוצגים הנתונים של המדד, אם הוא עלה או ירד, וכן אפשר למצוא נתונים על המניות שנמצאות במדד, באופן ספציפי.

דוגמא לכך הוא מדד תל אביב 35 הכולל בתוכו 35 מניות בעלות הערך הגבוה ביותר הנסחרות בבורסה בתל אביב. בעבר היה זה מדד תל אביב 25, אך בשנת 2017 הוא הוחלף במדד תל אביב 35, מתוך כוונה להגדיל אותו.

מה הרעיון שעומד מאחורי מדד תל אביב 35?
כאמור, הרעיון של מדד 35 הוא לבחון את המניות בעלות שווי הערך הגבוה ביותר בבורסה בתל אביב. המדד בוחן פרמטרים שונים, בשביל שיהיה לבחון את המניות זאת על מול ערכים מסוימים, כאשר הערך המשמעותי הוא 100 נקודות כפי שנקבע ביום השקת המדד, בראשון לינואר 1992.
חשוב לציין, המדד מתעדכן מעת לעת על ידי הבורסה ובאופן טבעי ייתכן מאוד שהרכבו ישתנה אם מניות מסוימות איבדו מערכן ואינן יכולות להיכלל בו. מה שכן, צריך לומר שלעיתים יש בו יותר מאשר 35 מניות, זה תלוי בפרמטרים שונים.
הרעיון ביצירת מדד מסוג זה, הוא לאפשר לציבור המשקיעים, בין אם מדובר במשקיעים מנוסים וחכמים ובין אם מדובר במשקיעים שאינם מכירים את הבורסה לעומק ולא מתמחים בתחום ההשקעות, לדעת איפה נמצאות המניות הגדולות ומה ערכן. מדד תל אביב 35 כולל חברות ובנקים מוכרים, שמות שכל אחד מכיר, גם אם הוא לא השקיע מעולם בבורסה.

מה הם הפרמטרים בשביל להיכנס למדד?
ישנם פרמטרים שונים שקשורים לשווי השוק של המניות, לצידם אנחנו יכולים למצוא פרמטרים נוספים, דוגמא, מינימום 25 אחוז החזקות הציבור, וכן מניות שנכללות במאגר המניות למדדים, כלי בו משתמשת הבורסה למדידה. מעבר לכך, מתייחסים ליחס שבין שווקי שוק לשווק שוק מצרפי ולהיבטים אחרים שקשורים לעולם ההשקעות.
פעמים בשנה המדד מתעדכן, זה קורה בפברואר ובאוגוסט, ביום החמישי הראשון בשני החודשים. אז משתמשים בנוסחה מסוימת שבוחנת את המדדים על פי ממוצעים כשלושה שבועות לפני העדכון ואז מבצעים אותו. לאחר מכן, כל המשקיעים נחשפים למדד ויכולים לעבור איתו ולהחליט על ההשקעות שלהם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il