TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יפן היא המדינה הראשונה לחוקק את חוק המטבעות היציבים

בעקבות קריסת המטבע היציב TerraUSD בחודש שעבר, ביום שיש האחרון עברה בפרמלנט היפני הצעת חוק המבהירה את הסטטוס החוקי של מטבעות יציבים.


קריסת המטבע היציב TerraUSD בחודש שעבר שלחה אקוסיסטם בעל שווי שוק של 40 מיליארד דולר לכמעט אפס תוך מספר ימים. הסערה סביב המטבע והנזק שנגרם למשקיעים ממטבע בטוח ויציב לכאורה עורר רגולטורים ברחבי העולם לפעול על מנת למנוע מקרים כאלו בעתיד.

בעוד במדינות מסוימות מבקשים לצעוד בצעדים משפטיים כלפי יוזמי המטבע שקרס, יפן הופכת לכלכלה הגדולה הראשונה שהציגה חוק העוטף סביב המטבעות יציבות.

הפרלמנט היפני העביר ביום שישי הצעת חוק שהבהירה את הסטטוס החוקי של מטבעות יציבים, והגדירה אותם בעצם ככסף דיגיטלי. מטבעות יציבים חייבים להיות מקושרים למטבע היפני יין (JPY) או מטבע מדיני חוקי אחר ולהבטיח למחזיקים את הזכות לפדות אותם בערכם הנקוב, כך קובע החוק.

לדברי אסף אלמליח, אנליסט קריפטו-פיננסי בכיר בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים Proxibit, "הזכות לפדות את המטבעות היציבים למטבעות פיאט אמיתיים אינה ברורה מאליה בעולם הקריפטו. מנפיק המטבע היציב הגדול בעולם - Tether מאפשר פדיון מטבעות פיאט רק ל "חשבונות מאושרים" משמע רק לגופים מוסדיים. הזכות לפידיון המטבעות כנגד הנכס האמיתי לכל משקיע באשר הוא היא בראש ובראשונה ההגנה הבסיסית והיעילה ביותר על המשקיע הפרטיים".

אלמליח מסביר כי עפ"י ההגדרה המשפטית המטבעות היציבים יכולים להיות מונפקים אך ורק על ידי בנקים מורשים, סוכני העברת כספים רשומים וחברות נאמנות. עם זאת, החקיקה אינה מתייחסת למטבעות יציבים מגובים בנכסים קיימים ממנפיקים בחו"ל כמו Tether, או המטבעות האלגוריתמים. בבורסות קריפטו ביפן לא מופיעים מטבעות יציבים.

הלקח לא נלמד

לדברי אלמליח, "עצם חיוב הרגולטור היפני להצמיד את המטבע היציב למטבעות שהם הילך חוקי בלבד מייצר את ההגנה הדרושה מקריסות קטסטרופליות כמו שקרה ב TerraUSD שאינו מגובה במטבעות יציבים ובנכסים בעולם האמיתי אלא היה מגובה במטבע LUNA ובביטקוין – מטבעות אלו נקראים מטבעות יציבים בשיטה האלגוריטמית".

לדבריו, מטבעות הפועלים בשיטה מסוכנת זו, לא חדלו מלהתקיים. יש מספר פרויקטים כמו TRON ו WAVES שעדיין עומדים עיקשים ומפעילים מטבעות יציבים אלגוריתמים ומציעים תשואה דו ספרתית על נעילת המטבע בחוזה חכם במערכת.

למעשה, TRON אחד מפרוקיטי הבלוקציין המוערכים, הפך לפרויקט ה- DeFi השלישי בגודלו במונחים של TVL (כמות כסף הנעולה בפרוטוקולים של הפרויקט) , בזמן שברוב פרויקטי ה-DeFi המשקיעים משכו כספים בצורה מסיבית.

כמות הכספים שזורמת לפרויקט מונעת בעיקר בשל המטבע-יציב אלגוריתמי החדש שלו שמבטיח תשואה דו-ספרתית, נשמע מוכר?

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995.


אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי.


השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשוייה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il