TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תעודות הוקרה הוענקו לסטארטאפים המובילים במאמצי הגיוון וההכללה


קרדיט: יוליה קוזביט
האירוע נערך בצל חשש שהאטת גיוסי העובדים תפגע באוכלוסיות הגיוון ושילובן בהייטק.


נציגי 40 סטארטאפים המובילים בישראל בתעסוקת נשים קיבלו תעודות הוקרה במסגרת אירוע שערכה יוזמת Power In Diversity המאגדת מעל 20 קרנות הון סיכון הפועלות להעמקת גיוון ההון האנושי בהייטק הישראלי ובהן Vintage, Qumra, Glilot Capital, NFX, Viola, Pitango, Maor investments, Elah Fund, DTCP, Grove ventures, Hearst Vetures, BRM, SVB, New Era, Red Dot.

הסטארטאפים שזכו בתעודות מובילים בקידום מאמצי גיוון פנימיים בחברה, ומציגים נתונים גבוהים על ייצוג נשי בחברה מתוך 425 חברות שנבחנו במסגרת הדו“ח Women in Startups אותו פרסמה היוזמה. הנתונים הוצגו בדו“ח שפורסם במסגרת היוזמה ומהווה סנונית ראשונה, כאשר המהדורות הבאות, יכללו אוכלוסיות נוספות הנמצאות בתת ייצוג בהייטק כדוגמת חרדים, ערבים ואנשים עם מוגבלויות. הנתונים הנוכחיים מציגים תמונת מצב שטעונה עוד שיפור רב, עם 33% נשים, 27% בלבד מתוכן בתפקידים טכנולוגיים ו24% בתפקידי ניהול.

האירוע נערך לרגל יום הגיוון הבינלאומי, בימים בהם קיים החשש שהאטת גיוסי העובדים תפגע בראש ובראשונה, באוכלוסיות הגיוון ושילובן בהייטק. תום ליבנה, מנכ"ל וממייסדי חברת היוניקורן ורביט, שמובילה בשיעור הנשים המועסקות בחברה: "אנחנו נכנסים לתקופה שרואים בה המון חברות הייטק גדולות שמאטות גיוסי עובדים. ברגע שמרבית הענף יורד במקביל בבת אחת מגיוס של 200-300 עובדים שהיו מאפיינים את השנתיים האחרונות, לגיוס של 40-30 עובדים.


מי שיתקשו להתקבל לעבודה בהייטק הם העובדים שארגונים היו קולטים רק בהקיפי גיוס רחבים. כמו מתן הזדמנות לעובדים מהפריפריה החברתית וקהלים שיש להם נוכחות קטנה יותר בהייטק באופן טבעי. אסור שמעסיקים בהייטק יהיו שאננים ויאפשרו למצב להתגלגל, בתקופה זאת צריך לשאוף לגיוון יותר מתמיד ולבדוק שההייטק לא ייחסם לחלקים בחברה הישראלית."

"עכשיו, עם תחילת המגמה של האטה בגיוס עובדים, אוכלוסיות הגיוון הן הראשונות להיפגע", אומרת שחר סיליס מנכ“לית יוזמת Power in Diversity. "אנחנו חיים במציאות השונה לגמרי מכל מה שהכרנו עד היום, קופצים מתקופת שיא שלא נראתה בעבר, כסף בשפע, תנאים מנופחים וגיוסים בהיקפים גדולים - לצמצום עלויות וארגון מחדש בתוך מספר חודשים. חברה שרוצה להצליח לאורך זמן ולהישאר שחקנית מרכזית באקוסיסטם גם בשנים הבאות חייבת לייצר בסיס חזק עם תרבות ארגונית יציבה שלא משתנה בהתאם לטרנדים מתחלפים ומושתתת על ערכים של גמישות מחשבתית, יצירתיות והסתגלות לשינויים.


אנחנו מסייעים לחברות המשתפות פעולה עם היוזמה לייצר שיטת גיוס עובדים שפונה ומאתרת את כלל האוכלוסיות כדבר שבשגרה. כך שגיוס עובדים מגוונים הופך לדרך חיים, ולא למאמץ מיוחד. לכן גם בתקופות של שינוי הפוקוס על גיוון והכללה באותן החברות נשאר."

”אחת המטרות של יוזמת PID היא לחבר בין השחקנים המרכזיים באקוסיסטם ולייצר שינוי שיוביל לאימפקט משמעותי," אומרת שחר סיליס. ”בשנה האחרונה ראינו את האימפקט הזה קורה בשטח. עבדנו עם חברות שהוכיחו הצלחות כבירות בגיוס עובדים מגוונים ויצירת תרבות מכלילה, חווינו עלייה של 40% בכמות הסטארטאפים והקרנות שהצטרפו למאמץ, וראינו עניין גדול ביוזמה הן בשוק המקומי והן בשוק הגלובלי.


כל אלו ועוד מעידים על רוחות המביאות איתן שינוי בכיוון הנכון. יחד עם זאת, יש לנו עוד דרך ארוכה במסע לשינוי של ממש. ישראל נמצאת מאחור בנושא של שילוב אוכלוסיות מודרות וההירתמות של הקרנות והחברות למאמץ, מתוך הבנה שהמאמץ הזה, הוא הדרך הנכונה להצלחה, מעניקה תנופה משמעותית להמשך הפעילות שלנו ושיתוף הפעולה בדרך לשינוי.”

במסגרת האירוע המרכזי, הוענקו תעודות הוקרה ל-40 סטארטאפים, תחת ארבע קטגוריות, ביניהם חברות כמו ורביט, זנסיטי, דרו והלו הארט, שגם גרפו את המקומות הראשונים ברשימה וחברות נוספות כמו סייבריזן, מינט מדיה, טיילור ברנדס, טיפלתי, everC, סנאפי, אופטימוב, PayEM, Talenya, Dot Complaince, aidoc, Immunai, Medisafe, MDCLONE, Planck, PlainID ועוד.

”זה מסע מאד אישי עבורי ואני ממש נרגשת להיות במעמד הזה ולראות שיש קהילה שכולה מוכוונת לאותה מטרה. כשיצאנו לדרך חיפשתי אנשים כמוני, נשים, טכנולוגיות, אלו שאני מכירה. זה מאוד מרגש שיש משקיעות ומייסדים שמקדמים את התחום. בשלב ההתחלתי קל מאוד להתייאש כשעולה הקושי בגיוס האנשים הראשונים וטוב לראות שרבים צלחו את האתגר בהצלחה.“ אומרת גילה חייט, מייסדת משותפת ו-CTO ב-Darrow אשר זכתה במקום הראשון בקטגוריה של חברות מתחת ל-100 עובדים, וגם בקטגוריה של נשים בתפקידי ניהול.

יוזמת PID הוקמה ע“י אלן פלד במטרה לקדם גיוון והכללה באקוסיסטם הישראלי. היוזמה מאגדת מעל 200 סטארטאפים ו-72 קרנות הון סיכון שחתומות על המאמץ לפעול לקידום שינוי אמיתי בהייטק הישראלי ויצירת תעשייה מתקדמת ומגוונת שמעסיקה את כלל קבוצות האוכלוסיה בחברה הישראלית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il