TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כיל מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי והתוצאות השנתיות לשנת 2019


כיל
ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ל 1.1 מיליארד דולר, בהשוואה ל 1.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לשנת 2018, מה שהוביל לירידה בהכנסות השנתיות מ 5.6 מיליארד דולר בשנת 2018 ל 5.3 מיליארד דולר

כיל (NYSE ו-TASE: ICL), חברה גלובלית מובילה למינרלים וכימיקלים מיוחדים, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות הבלתי מבוקרות לרבעון הרביעי ולשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2019.


הושלם בהצלחה הפרויקט המתוכנן לשדרוג כושר ייצור האשלג במפעלי ים המלח אשר השפיע על הייצור במהלך הרבעון הרביעי של 2019. הירידה בייצור, העיכוב המתמשך בחתימת ההסכם לאספקת אשלג לסין והחולשה בשוקי הקומודיטי השפיעו באופן משמעותי על תוצאות הרבעון.


ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ל 1.1 מיליארד דולר, בהשוואה ל 1.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לשנת 2018, מה שהוביל לירידה בהכנסות השנתיות מ 5.6 מיליארד דולר בשנת 2018 ל 5.3 מיליארד דולר.


רווח תפעולי ורווח תפעולי מתואם בסך 88 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019, בהשוואה לרווח תפעולי ולרווח תפעולי מתואם בסך של 166 מיליון דולר ו-214 מיליון דולר, בהתאמה, ברבעון הרביעי לשנת 2018.
רווח תפעולי בסך 756 מיליון דולר לשנת 2019 לעומת רווח תפעולי של 1,519 מיליון דולר לשנת 2018, אשר כלל גם רווח הון של 841 מיליון דולר ממימוש עסקים. רווח תפעולי מתואם בסך 760 מיליון דולר לשנת 2019, עלייה של 1% בהשוואה לרווח התפעולי המתואם בסך 753 מיליון דולר לשנת 2018.


תרומת פעילויות המוצרים המיוחדים של כיל באה לידי ביטוי ביציבות הרווח התפעולי המתואם לשנת 2019, ובצמיחה של 3% ב EBITDA המתואם לכ 1.2 מיליארד דולר.


המשך ייצור תזרים מזומנים חזק ברבעון הרביעי של 2019, הביא לגידול שנתי של 60% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, לסך של 992 מיליון דולר.


הוארכה מדיניות הדיבידנד לחלוקה של עד 50% מהרווח הנקי המתואם. הדיבידנדים בגין שנת 2019 הסתכמו בכ 0.18 דולר למניה, בדומה ל 2018.


תוצאות הרבעון הרביעי של 2019 הושפעו באופן משמעותי מפרויקט השדרוג המורכב שתוכנן במתקני כיל בים המלח ("שדרוג מתקני ים המלח"). שדרוג זה צפוי להביא לגידול שנתי של כ-5% בקיבולת ייצור האשלג.


הפרוייקט, שארך כמעט חודש, היה כרוך בהפסקת ייצור שהביאה לירידה משמעותית בייצור האשלג, והשפיעה גם על פעילות הברום. תוצאות כיל הושפעו לרעה גם מהעיכוב המתמשך בחתימה על חוזה אספקת אשלג עם סין ומהחולשה בשוקי הקומודיטי. על אף השפעות אלה, בשנת 2019 חל גידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת וברווח התפעולי התזרימי (EBITDA) המתואם של החברה, עקב ההתמקדות האסטרטגית של כיל במוצרים מיוחדים בעלי ערך מוסף, הנהנים מסביבת מחירים חיובית בהשוואה למוצרי קומודיטי, כמו גם בשליטה בהוצאות וביעילות תפעולית.


נשיא ומנכ"ל כיל, רביב צולר, מסר: "כיל השיגה מספר אבני דרך חשובות בשנת 2019, האחרונה שבהן היא שדרוג המתקנים בים המלח. על אף שתוצאות כיל לרבעון הרביעי הושפעו מהפסקת הייצור לצורך השדרוג, מהחולשה בשוק הקומודיטי ומהשפעתם השלילית של שערי חליפין, אנו מאמינים כי הפעולות שנקטנו בהן במהלך 2019 חיזקו בצורה משמעותית את מעמדה של כיל ואת סיכוייה ליצור ערך עבור בעלי-המניות בשנים הבאות".

עוד הוסיף צולר: "בנוסף לשדרוג כושר הייצור שלנו בים המלח, השלמנו גם את בנייתו של המפעל החדש לייצור חומצה זרחתית באיכות מזון בסין, אשר יאפשר לנו לעבור ממוצרי פוספט-קומודיטי למוצרים מיוחדים. כמו כן, הצגנו פתרונות פורצי-דרך בתחום תחליפי הבשר על בסיס צמחי וחתמנו על הסכמים אסטרטגיים ארוכי טווח עם לקוחות בתחום תרכובות הברום.


כל אלה מהווים המחשה נוספת ליכולתנו ליישם את אסטרטגיית הצמיחה של החברה, המתמקדת במוצרים מיוחדים. תמהיל העסקים של כיל ממשיך להתחזק בעוד אנו מגבירים את התמקדותנו בפיתוח מוצרים חדשניים ותהליכים בעלי יחס עלות-תועלת גבוה, אשר יְיַצְּרוּ יתרונות תחרותיים עבור כיל."


לסיכום ציין צולר: "מכל הפעולות שנקטה כיל, אני גאה במיוחד ביוזמות של החברה המתמקדות ביעדי קיימות ובהכרה שזכינו לה על בסיס שיפור סביבת העבודה שלנו, גישתנו הממוקדת לאיכות הסביבה והמובילות שלנו בחדשנות בתעשייה. כל אלו הם עמודי תווך החיוניים להמשך צמיחתנו והצלחתנו."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il