TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אחרי הבחירות כבר כאן: מה הולך לקרות בתחום המיסוי


אופיר אנגל
ממשלה עדיין אין – אך רעיונות על מיסוי יש

ממשלה בישראל אין עדיין אך ניתן להניח שבמשרד האוצר וברשות המיסים כבר חושבים מאין ניתן לכסות את הבור התקציבי הקיים וכמובן שאחת האפשרויות הנבחנות היא מיסוי – אבל את מי למסות? ובכמה? אופיר אנג'ל, שותף ויו"ר auren ישראל מנתח את המצב:


מס חברות
כבר במהלך מערכת הבחירות החלו לעלות שמועות ראשונות על העלאה אפשרית של מס החברות. כיום, מס החברות עומד על 23% ובעבר הרחוק הגיע אף ל 36%. אחד הדרכים לצמצום הגירעון הוא הגדלת המיסוי, ופוליטית קל יותר להעלות את מס החברות מאשר להעלות את המס על היחידים. יחד עם זאת, יש חשש שבהעלאת מס החברות ישראל תהפוך לפחות תחרותית למשקיעים וליצרנים, דבר שעשוי לבסוף להשפיע הפוך.


המס על יחידים
כאמור, להעלות את המס על היחידים תמיד נשמע מאתגר יותר מבחינת הפוליטיקאים. לכן, אחד הטריקים שהם משתמשים בו, על מנת לא לזעזע את הציבור, הוא לא לשנות את שיעורי המס המדורגים לעוסקים יחידים ולשכירים, אלא פשוט לבצע עדכון של המדרגה עצמה, קרי לצמצם את המדרגות כך ששיעור מס גבוה יותר יחול כבר מסכום כסף נמוך יותר שמרווחים השכירים והעצמאיים.


מיסוי ירושות ומתנות
גם סוג מס זה הוא לא חדש ושרי אוצר רבים ניסו במהלך השנים לממש את החוק המטיל מס על ירושות ועל מתנות בין קרובי משפחה. פוליטית זה נשמע כמו צעד שנועד למסות את העשירים ולעודד את צמצום הפערים בחברה, מעשית אף שר אוצר לא הצליח מעולם לצלוח את שלב הדיבורים ולהיכנס לחקיקה רצינית בנושא.


מיסוי נדל"ן
מיסוי הנדל"ן בישראל צפוי בהחלט להשתנות וההשפעה תהיה משמעותית מאוד על השוק שממילא משווע לאיזושהי הכוונה. השאלה הגדולה היא האם השינוי יהיה גדול ומקיף או מצומצם ולא מהותי. בכל מקרה מצב אי הוודאות של החודשים הקרובים בהחלט ישפיע על השוק ויגרום למשקיעים או משפרי דיוור רבים להמתין על מנת לבחון את המצב. כבר היום ישנם מספר לא מבוטל של תיקוני חקיקה בתחום שעומדים בפני וועדות הכנסת והוועדות המקצועיות בשלבי טיוטה מתקדמים. לכן, רצוי לגלות ערנות והכרות עם הטיוטות החקיקה האלו על מנת לתכנן מראש.


מע"מ
כשבוחנים את השינויים הצפויים במישור חוק מע"מ, לרוב מדברים על שני שינוים מרכזיים. הראשון והברור הוא שינוי שיעור המע"מ לכלל המשק. שינוי שכזה נעשה בישראל לעיתים דחופות, עד כי נראה כי "היד קלה על ההדק", וכל שר אוצר שחסר לו קצת כסף בקופה מעלה את שיעור המע"מ מבלי לראות את ההשפעות על המשק לטוח ארוך. בנוסף השינויים הדחופים של שיעור המע"מ בישראל מוסיפים לחוסר היציבות שחש הציבור גם הפרטי וגם ציבור המשקיעים.


אפשרות נוספת שכבר בפתח היא שינויי סעיפים שונים בחוק מע"מ על מנת לאפשר יותר גבייה על עסקאות שעד היום לא נכללו ברשת המס, וזאת מבלי לגעת בשיעור המע"מ הכללי. כבר היום יש מספר טיוטת לשינויי חקיקה שנמצאים בתהליך חקיקה וישפיעו בעיקר בתחומי הנדל"ן, עסקאות אקראיות והמסחר האלקטרוני.
הייטק, טכנולוגיות ויצוא


בתחום הטכנולוגיה והחדשנות ישראל היא שחקן בינ"ל משמעותי וככזאת מעודדת את התחרות העולמית ולכן בתחומים אלו אנו מניחים כי המחוקק ימשיך במדיניות של הטבות והקלות מס בתנאים כאלו ואחרים, על מנת לעודד יצור באזורים מועדפים, פיתוח היצוא והתחרות בתחומים המתפתחים והטכנולוגים.


לסיכום, איך ומתי לתכנן מראש? עסקים חדשים או עסקים מתפתחים, רצוי שיכינו מראש אסטרטגית מיסוי לעסק ויעדכנו את האסטרטגיה הזאת כבר ברגע שיש טיוטת חוק בתחום המיסוי שעשויה להשפיע עליהם. מי העסקים הנמצאים בקבוצת סיכון? בעיקר עסקים מתפתחים בתחומי ההייטק, הטכנולוגיה, חברות שמייצאות, חברות בעלות פעילות רבה מול חו"ל, חברות העוסקות בתשתיות ולבעלי הון בארץ ובעולם. לעסקים ולבעלי הון אלו אנו ממליצים להיות עם האצבע על הדופק ולנסות להתכונן מראש.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il