TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובות על דוח מחירי הדיור של דנוס


יעקב ערבליך
תגובת גורמים בשוק הנדל"ן על דוח מחירי הדיור שהוציא שמאי המקרקעין אוהד דנוס היום
ניר אמזל, בעלי יזמית הנדל"ן HAP: "לפי הדוח מגמת בלימת עליית מחירי הדירות בארץ נמשכת. אין ספק שכמה גורמים תרמו למגמה זאת, בראשם הבשלה טבעית של השוק, סיום מחזוריות הצמיחה, ותחילתו של מחזור של התמתנות מחירים. בנדל"ן המחזוריות הינה לרוב של 7 עד 12 שנים תלוי במצב השוק וסיום המחזור הקודם. בנוסף, הממשלה השקיעה וממשיכה להשקיע מאמצים להוצאת המשקיעים משוק הנדל"ן. מאמצים אלה נותנים אותותיהם בירידת הכדאיות של ההשקעות. לאור זאת, ישנו ביקוש גוברת במציאת אלטרנטיבות חלופיות להשקעה. כתוצאה, ניתן לזהות עלייה מאסיבית בביקושים להשקעות נדל"ן בחו"ל הן באופן ישיר והן דרך חשיפה למוצרים בשוק ההון. לאור הנתונים הללו נראה כי מגמה זו תימשך ואף ביתר שאת".

עמית נשרי, בעלים ומנכ"ל של חברת היזמות א.נ.י המתמחה בפרויקטים של פינוי בינוי: "מגמת הקיפאון בשוק הנדל"ן שנשקפת מהדוח נובעת מחוסר הוודאות בשוק הנדל"ן בשנים האחרונות ובדגש על השנה האחרונה. ככל שהזמן יעבור והקיפאון ימשיך, אנו נראה קפיצה משמעותית במחירי הדיור, לאחר שעננת חוסר הוודאות תעלם. כל פעם שהממשלה קידמה רפורמה בדיור יכולנו לראות קיפאון בשוק, שלאחריו עלו המחירים בצורה דרמטית, המצב לא שונה גם הפעם".

יעקב ערבליך, מנהל קבוצת שיווק הנדל"ן סן חן: "לפי הדוח אנו רואים ששוק הדיור ממשיך להיות במגמת הקיפאון מבחינת הביקושים לדירות. המגמה הזו תמשיך ללוות אותנו גם לתוך שנת 2018 והיא מראה שמלחמת הממשלה במחירי הדיור –מחיר למשתכן, מס דירה שלישית ועוד, מתחילה סוף סוף לתת את אותותיה. במקביל, ניתן לראות שהמחירים עולים אבל בצורה מתונה יותר ובעיקר בהשוואה לשנה שעברה שזה בעצם אומר ירידה ברבעון הנוכחי".

שי פולונסקי, מנכ"ל יזמית הנדל"ן בולווארד טרה: "צעדי הממשלה אמנם בלמו את עליית מחירי הדיור, אך מתוך כך, גרמו לקיפאון עמוק בשוק הנדל"ן שישפיעו לרעה על התחלת הבנייה. בראייה לטווח הארוך, הדבר יביא לחידוש העליות במחירי הדיור".

איתן לוי, בעלי יזמית הנדל"ן אילה אגם: "התמשכות ה'ישיבה על הגדר' של הרוכשים לא מלמדת על ירידה בצורך, שרק הולך וגדל. אם המדינה תשכיל לפעול נכון ולהביא לגידול משמעותי בהיצע לצד ריסון עלויות הביצוע, אזי נוכל לראות בהמשך ריסון ואפילו ירידה במחירי הדיור, אם לא אז נראה שוב את אפקט "הקפיץ המשתחרר" ובעקבותיו שוב עליות במחירי הדיור כפי שהיה כאן ב 10 השנים האחרונות. ההאט שאנו רואים בשטח והבלימה של עליית מחירי הדירות הן תולדה של טיפול הממשלה בצד הביקושים לדיור. כאשר מביטים על תמונת ההיצע, רואים כי ההיצע כולו מופנה למקום אחד בלבד 'מחיר למשתכן'. בפועל לא רואים גידול בהתחלות הבניה והצורך לדיור עבור צעירים ומשפרי דירות אינו מקבל מענה הולם בטווח הזמן הקצר והבינוני".

גיל דולגין, מנהל פרויקטים ומכירות ביחד נדל"ן: "על סמך הנתונים לא ניתן לומר בוודאות כי המגמה השתנתה, השינוי הוא מינורי יחסית. רמות המחירים עדיין גבוהות ואנו מעריכים שככל הנראה לא יהיה שינוי דרמטי. לצד ירידה במספר העסקאות ישנו גם שפל גדול במספר התחלות הבנייה כך שההיצע לא גדל ואינו נותן מענה הולם לביקושים, לאור הגידול באוכלוסיה. רוב הדירות שנמכרות היום הינן כתוצאה מפרויקטים של התחדשות עירונית, פינוי בינוי או תמ"א 38, אך התממשות של תוכניות אלו לוקחת זמן. בנוסף לכך, המדינה משווקת קרקעות רק במסגרת 'מחיר למשתכן', ולכן הצפי הוא שמשפרי הדיור ימשיכו וירכשו דירות במחירים גבוהים. מנסיונינו, אין קושי מיוחד לשווק את הדירות, אולם יתכן כי הדבר נובע מכך שאנו פועלים באזורי הביקוש בעיר, אשר פחות מושפעים בזמן שפל או מיתון"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il