TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: הירידה החדה במדד יוני הקרינה את בעיית ההשפעה הממתנת שיש לחוזקתו של השקל בעולם על רמת המחירים המקומית


אקסלנס
רמת הריבית בישראל תישאר ללא שינוי עוד תקופה מאוד ארוכה ללא התבססות האינפלציה ביעד

אביתר בן-דוד, אנליסט מאקרו במחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס, מגיב לפרסום הירידה ב-0.7% של מדד חודש יוני. "אם מישהו כאן העריך שהשיפור בסביבה האינפלציונית בעולם מבשרת על בואה הקרב של עליית המחירים המקומית הוא חייב לחשוב שוב!!! מדד המחירים לצרכן לחודש יוני הציג תמונה בעייתית מאוד מבחינת בנק ישראל לפיה לא רק שסביבת המחירים לא עולה אלא שהמטבע, אשר סומן כאחד הסיכונים הדפלציוניים המרכזיים למשק, מתחיל לתפוס נפח משמעותי בהרבה בהשפעתו על רמת המחירים המקומית".


לדברי בן-דוד, "ירידת מחירים חודשית כה חדה לא נראתה בישראל מאז פברואר 2015, אז הושפע המדד מהפחתת המחירים הממשלתית היזומה של מחירי החשמל ומירידה במחירי הדלק. עם זאת, הפתעה כה חדה כלפי מטה לא זכורה לנו מזה זמן רב עוד יותר! גם הפעם הושפע המדד לשלילה מהפחתת מחירים יזומה מצדה של הממשלה (מחירי המים, 10.4%-). עם זאת, הפעם היא לא זו שהיוותה את המשקולת המרכזית על השורה העליונה (מחירי הלבשה והנעלה ירדו ב-5.4% ובניכוי השפעת העונתיות ירד ב-7.7%), מה שהשיל מהשורה העליונה קצת פחות מ-0.2%, ומחירי הירקות והפירות ירדו ב-6.9%, מה שגרע כ-0.2% מהשורה העליונה)".


בן-דוד אומר כי "מקורה של חלק מההפתעה השלילית נבע גם מהקושי לחזות מראש את מידת ההשפעה של שינוי המתודולוגיה שביצעה הלמ"ס במדידת סעיף ההלבשה וההנעלה. מנגד, הירידה שהציגו סעיפים אחרים, הקרינו בעיה חמורה יותר והיא ההשפעה הממתנת שיש לחוזקתו של השקל בעולם על מחיריהם".
בן-דוד מציין כי "פחות משבוע עבר מאז החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל והצהרת הנגידה כי חוזקתו של השקל בעולם מהווה את אחת הסכנות הבולטות להתחזקות האינפלציה בישראל, ומדד חודש יוני הוכיח לנו מדוע החשש הזה מוצדק".


בו-דוד מתייחס לסעיף שכר הדירה במדד שעלה בחודש יוני ב-0.2%. "מחד, בהינתן מדד בו מגוון סעיפים כה רחב מפתיע כלפי מטה ייתכן ששיעור העלייה המתון רק במעט מהרגיל במחירי השכירות בחודש זה יצליח "לברוח מתחת לרדאר" ולרכז הפעם מעט פחות עניין. מנגד, חייבים לשים לב שהסעיף ממשיך להתקשות בהצגת שיעורי עלייה של ממש, וחשוב מכך, מתקשה לתקן את שיעורי הירידה המפתיעים של החודשיים הקודמים. בהקשר זה, נציין את מדד חודש יולי, שעונתית מהווה את 'מדד הדגל' של סעיף הדיור בישראל. אכזבה שם, ובבנק ישראל יצטרכו לדאוג באמת האם הירידה הנוכחית במחירים הייתה רק יריית הפתיחה להתמתנות עתידית משמעותית יותר".


בן-דוד מעריך כי "למי שחשב שעליית ריבית בישראל הפכה בתקופה האחרונה לקרובה יותר, כדאי שיקח כמה צעדים לאחור. בהמשך להודעת הריבית האחרונה של בנק ישראל, ללא התבססות האינפלציה ביעד, רמת הריבית בישראל תישאר ללא שינוי עוד תקופה מאוד ארוכה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il