TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פנינסולה זכתה במכרז של משרד הכלכלה לניהול קרן השקעה בעסקים בינוניים


"פנינסולה קרן השקעות צמיחה לעסקים בינוניים" יוצאת לדרך
הקרן תנוהל על ידי צבי זיו - מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, אורי פז - מנכ"ל בנק ירושלים לשעבר, מיכה אבני - מייסד ומנכ"ל בפנינסולה ואייל ליאור - המשנה למנכ"ל בפנינסולה
***
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה הודיעה כי "פנינסולה קרן השקעות צמיחה לעסקים בינוניים" זכתה במכרז ותהיה אחת משתי הקרנות החדשות שמטרתן לבצע השקעות (חוב ו/או אקוויטי) לטווח ארוך בעסקים בינוניים בעלי מחזור פעילות של 10 עד 130 מיליון ש"ח בשנה, שמרכז העסקים שלהם הוא בישראל ושאינם עוסקים בנדל"ן או בפיננסים. הקרן תנוהל על ידי צבי זיו - מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, אורי פז - מנכ"ל בנק ירושלים לשעבר, מיכה אבני - מייסד ומנכ"ל פנינסולה ואייל ליאור - המשנה למנכ"ל פנינסולה. כולם יחד מספקים ערך מוסף ללקוחות הקרן, באמצעות ניסיון מצטבר רב במערכת הבנקאית, בהשקעות ובאשראי מסחרי, ניהול של עשרות אלפי חשבונות של עסקים קטנים ובינוניים והיכרות מעמיקה עם מערכות המימון והאשראי.

צבי זיו, שותף מנהל ויו"ר ועדת ההשקעות של הקרן מסר: "אנו שמחים וגאים על הזכייה במכרז ועל הקמת הקרן החדשה. מדובר בתהליך מבורך שיזמה המדינה שבסופו נראה שוק אשראי לעסקים קטנים ובינוניים תחרותי ומפותח יותר". אורי פז, שותף מנהל בקרן, הוסיף כי "בשוק האשראי כיום קיימים כ-3,500 עסקים בינוניים עם מחזור של 10-130 מיליון שקלים; רבים מהם רוצים ויכולים לצמוח ולגדול, כמהים למקורות אשראי נוספים, אך לא קיבלו מענה מספק עד היום. כיום קיים מחסור משמעותי של מימון לעסקים בינוניים, וכאן תיכנס לפעולה הקרן החדשה, שתציע ללקוחותיה הלוואות ל-5 עד 10 שנים בתנאי מדיניות ביטחונות גמישה ותספק פתרון מימוני לטווח ארוך עם מאפיינים הוניים".

מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה ושותף מנהל בקרן מסר: "הקרן החדשה תשתמש ביכולות הקיימות ובתשתית הקיימת של פנינסולה, העוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בישראל לצרכי הון חוזר, כמו גם בהיכרות המעמיקה של החברה עם השוק וברשת הקשרים הענפה שצברה החברה בשנות פעילותה, בכדי להתחיל את הפעילות באופן מיידי ולתת את הפתרונות הטובים ביותר לבעלי העסקים. בעולם קיימות קרנות דומות למימון צמיחה לעסקים בינוניים, אך בארץ מדובר ביצירת קטגוריה".
"פנינסולה קרן צמיחה לעסקים בינוניים" צפויה לבצע מספר עסקאות מדי שנה. אחד הקריטריונים למתן הלוואה או ביצוע השקעה, מעבר להכנסה שנתית (מחזור פעילות) של 10-130 מיליון ₪ בשנה, יהיו עסקים עם פוטנציאל צמיחה. ההלוואות יינתנו למטרת צמיחה; בין היתר, בכדי להרחיב מפעלים ולהגדיל את כושר הייצור, להרחיב ולהשקיע בערוצי השיווק, בכדי לרכוש עסקים סינרגטיים (מתחרים, ספקים) וכדומה.

פנינסולה קרן צמיחה לעסקים בינוניים גייסה במסגרת המכרז התחייבויות להשקעה, בין היתר, ממשקיעים מוסדיים וממשלת ישראל בסך של כ-322 מיליון ₪. על פי תנאי המכרז, הקרן רשאית לגייס משקיעים נוספים עד לסך התחייבויות של 450 מיליון ₪ תוך 4 חודשים ממועד הסגירה הראשוני. יצוין כי הקמת הקרן כפופה להשלמת הפעולות לאחר הזכייה במכרז, המנויות במסמכי המכרז. עוה"ד דניאל מרקוביץ ושי מרגלית ממשרד יגאל ארנון ושות' ייצגו את המציע בהליכי המכרז.

אודות קבוצת פנינסולה מבית מיטב דש: פנינסולה בע"מ, שהוקמה בשנת 2004 על ידי מיכה אבני, עוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בישראל לצרכי הון חוזר, בעיקר באמצעות מסחר בממסרים דחויים. בעשור האחרון פנינסולה העמידה לרשות אלפי עסקים מגוון פתרונות אשראי בהיקפים של מיליארדי שקלים למימון צמיחה עסקית. באוקטובר 2015 הפך בית ההשקעות מיטב דש לבעל השליטה בחברה, ונכון להיום אחזקותיו עומדים על 39.75% ממניות קבוצת פנינסולה. מניותיה של פנינסולה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב ונכללות במדד הפיננסים. בין בעלי המניות בפנינסולה נמנים גופים פיננסים, הכוללים את בית ההשקעות מיטב דש וחברת הביטוח מגדל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il