TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בובליל: "שום סיני לא יגיע. מי יבנה?"


יו"ר התאחדות בוני הארץ ניצל את מושב הפתיחה של כנס לשכת שמאי המקרקעין ה-30 כדי לתקוף את הממשלה ואת תוכנית מחיר למשתכן
גם יו"ר לשכת שמאי המקרקעין תקף את הממשלה: "ניתן לנצח את שוק הדיור עם 2 אחוזים מהתקציב?". איתן כבל: "עד שהממשלה לא תתערב במחירים הכל ימשיך לדשדש". היקף המשכנתאות ב-2015: 62 מיליארד שקל

מושב הפתיחה החגיגי של כנס לשכת שמאי המקרקעין, שנערך אמש, הפך המהירה להתקפה רבתי על ממשלת ישראל ואוזלת ידה בכל הנושא של שוק הדיור. המושב כלל את ראשי ענף הנדל"ן בישראל: יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, סגנו, אומיד סולימני, יו"ר התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמינץ ויו"ר מועצת השמאים נעמי זמרת. עוד נאמו ראש העיר אילת, וסגן מנהל החטיבה הקמעונאית של בנק מזרחי טפחות, יעקב רויטר.
"הממשלה החליטה ש-20 אלף סינים יגיעו לישראל – החלטה שמאוד הרגיזה את עמיתי לשולחן, ארז קמינץ", אמר בובליל. "אבל אני יכול להרגיע אותך, מר קמינץ – שום סיני לא יגיע! ואני שואל: מי יבנה??". בובליל הסביר את דבריו באי הרצון של ממשלת סין לחתום על הסכם עם מדינת ישראל להבאת העובדים – דבר שמלמד על עוד החלטת שווא של הממשלה. בובליל עוד אמר: "הניתוח של יו"ר לשכת השמאים את דוח הבינוי האחרון היה נכון, וגם במשרד השיכון האוצר הבינו זאת מאוחר, לאחר שתקפו אותו. משרדי השיכון והאוצר לקחו את מחיר למשתכן כמשימה לאומית. המשמעות היא לתת כ-400 אלף שקל במתנה למי שרוצה. הם מדברים על בניית 26 אלף יח"ד, אבל ייבנו לדעתי 4,000. יש 120 אלף זכאים. צריך לזכור שמדובר בהגרלה. אראלה תתקשר ל-3 האחוז שיזכו ותבשר להם את זה, אבל מה יהיה עם ה-97 אחוז שלא יזכו ויתאכזבו?". ביקורת נוספת של בובליל הייתה על החשש מאיכות בנייה נמוכה בפרויקטים של מחיר למשתכן. "איך ייראו אותם בניינים בעוד 20-30 שנה?", הוא שאל. "לבנות 100 אחוז דירות במסגרת התוכנית בכל פרויקט זו טעות. נמצא את עצמנו שוב במעברות. חייבים לעשות תמהיל ואינטגרציה".
גם דנוס תקף קשות את הממשלה: "אנו מצויים בתקופה שבה תחושות התסכול והזעם בציבור, אשר התחלפו בהמשך לתקווה ואכזבה, שוב שינו צבען וכיום, הינן בעיקר תחושות מיאוס וחוסר אמון. זו הממשלה השלישית אותה הלשכה מלווה במהלך שנות כהונתי, חמש שנים של הבטחות, איומים, תכניות ולא מעט טעויות אשר הביאו אותנו עד הלום. צעירים וצעירות צופים בעיניים כלות, מיד עם שחרורם מהצבא, שמישהו כבר מזמן שדד להם את המדינה, שהשיטה לא עובדת ושצפויות להם, בנוסף לסוגיית הביטחון הקבועה, גם התמודדות עם סוגיות כלכליות לא מבוטלות ובראשן משבר הדיור. הם יוצאים לעולם מחולק, בו העשירים ובעלי השררה מצד אחד ויתר הציבור, עליו מן הסתם מרביתם נמנים, בצד השני.
והעוגה מתחלקת, מיותר לציין, בצורה לא שיוויונית".
דנוס דיבר על 3 פרדוקסים בשוק הנדל"ן: "רבות דובר לאחרונה על הריכוזיות במשק, השחיתות והעדר התחרות שמלוות אותה. וכאן, בדיוק בנקודה זו, אנו נתקלים בפרדוכס הראשון – משק הנדל"ן אינו ריכוזי. ניתן אף לומר שהוא תחרותי ביותר. ולמרות העדר הריכוזיות בתחום, המחירים עולים. ממשלת ישראל הנוכחית, זו המכהנת היום, עומדת לאשר את תקציב המדינה ביום חמישי הקרוב, וכאן, בדיוק כאן, מצוי הפרדוכס השני. בעוד תקציבי הביטחון, החינוך, הבריאות והרווחה, באופן טבעי, מקבלים את מירב תשומת הלב והכסף בסעיפי התקציב, שוק הדיור נותר הרחק מאחור, עם סדר גודל כולל של 2-3% מהתקציב. ואני שואל – ניתן לנצח בקרב על מחירי הדיור עם 2% מהתקציב? ימים יגידו.
המחירים אגב – ממשיכים לעלות. הפרדוכס השלישי הוא שהממשלה הנוכחית, לא למדה מטעויות העבר. עם הכניסה לתפקיד ניתנו הבטחות ותכניות, שינויים משמעותיים יותר או פחות, ולבסוף, כניעה לפופליזם וניסיון לא ראוי להשפיע על המחירים באמצעות התקשורת והילך הרוח הציבורי. הפרדוכס כאן, למי שלא הבין, הוא שאינך יכול לעודד תחרות וייצוב מחירים, בשוק תחרותי ואפילו אתה מונופול, באמצעות אמצעי התקשורת. הממשלה יכולה להמשיך ולהתבשם בנתונים לא רלוונטיים, אך הציבור לא טיפש והמספרים לא משקרים. כנראה שרק שמאי המקרקעין יודעים באמת איך לקרוא אותם.
נמשיך לנתח בדייקנות ולהביא את האמת לציבור, ללא משוא פנים וללא מורא מאיש. הניתוחים הללו הוכיחו עצמם עד כה, במדויק".
ח"כ כבל ניסה תחילה לגונן על הממשלה כשאמר שציפיות יוצרות לעתים מציאות ושלאמירות שר האוצר בדבר ירידת מחירים יש בה כוח להוריד מחירים, אך עבר גם הוא, די מהר, להתקפה על הממשלה. "כל הזמן הממשלה עושה רפורמות ועוד רפורמות כי היא זו שתוקעת את הכל. עד שהמדינה לא תתערב במחירי הקרקע ובפיתוח – הכל ימשיך לדשדש. הדיור הוא ההוצאה הכי גדולה. המחאה פרצה על הרקע שלו – לא על רקע המילקי והקוטג'.אז היום אולי אפשר לקנות מילקי וקוטג', אבל עדיין אי אפשר לקנות דירה. אני רוצה לראות את דנוס בישיבות ועדת הכלכלה. דבריו חייבים גם הם להישמע".
רויטר הציג במושב מצגת לפיה אשראי המשכנתאות שעמד בשנת 2006 על 26 מיליארד שקל, יגיע בסוף 2015 לסך של 62 מיליארד שקל.
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי תקף שוב את הממשלה בעקבות החלטתה לסגור את שדה התעופה "שדה דב" בתל אביב,מבלי להתייעץ את הגורמים באילת. "איך קיבלו החלטה כזו מבלי לשמוע ולבדוק את ההשפעה על העיר אילת. 65 אלף תושבים שהולכים להיפגע מההחלטה הזו הם שקופים.ההשפעה של סגירת שדה התעופה על העיר הפריפריאלית ביותר בישראל תהיה הרסנית. התיירות תיפגע, רופאים, מרצים ומורים שבאים לעבוד באילת ייפגעו ונתב"ג לא נוןפיתרון", אמר יצחק הלוי. "אנחנו נילחם בהחלטה הזאת עד שימצאו פתרונות לתיירי העיר ותושביה. אני לא מתנגד לבנייה בגוש הגדול ואפשר למצוא פיתרון גם לזה – שיסתפקו בבנייה חלקית,אבל חייביםלקבל החלטה עם היגיון".

קרדיט תמונה: פוטו מרסלו


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il