TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משפרי הדיור והמשקיעים תפסו בחודש יוני 85% מנתח השוק של רוכשי דירות חדשות בישראל


רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק
על פי נתוני חברת שיווק הנדל"ן אלדר, פלח השוק של משפרי הדיור זינק בחודש יוני ל-56% לעומת 35% בתקופה המקבילה. אחוז רוכשי דירה ראשונה ירד בחודש יוני ל-12% לעומת 36% אשתקד. אחוז המשקיעים נותר כמעט ללא שינוי ועמד בחודש יוני על 29% לעומת 23% אשתקד.

יש לציין כי משפרי הדיור והמשקיעים תפסו בחודש יוני 85% מנתח השוק של רוכשי דירות חדשות בישראל

לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק "מבחינת מספר העסקאות אנחנו עדיין רואים ירידה מסויימת בהשוואה לחודשים שלפני ההכרזה על תוכנית המע"מ ומחיר מטרה. עם זאת, בשבועות האחרונים ראינו זוגות צעירים שמגיעים למשרדי המכירות ומסמנים לעצמם את הדירה המיועדת כאשר חוק המע"מ יעבור ומשפרי דיור שממהרים לסגור עסקאות. אני מעריך שבתקופה הקרובה על רקע הקושי לאשר את חוק המע"מ, נראה עלייה נוספת ברכישת דירות חדשות".

אהוד רוטמן השקעות ובניה: רק 20% מהרוכשים עשויים בכלל להיות זכאים להטבת המע"מ

שי רוטמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אהוד רוטמן השקעות ובניה, הבונה ברובע יזרעאל בעפולה, אומר כי "בבדיקה שערכנו בחצי השנה האחרונה, גילינו שבעצם רק 20% מהרוכשים עשויים בכלל להיות זכאים להטבת המע"מ. רוב הרוכשים בחודשים האחרונים הם או זוגות משפרי דיור שאינם זכאים, או משקיעים. גם זוגות זכאים עושים את השיקול שלהם, ומעריכים כי בבוא היום לא יישארו להם דירות לרכוש בהטבת המע"מ, והיו לנו גם זכאים שפשוט החליטו לרכוש ולא להמתין. ברובע יזרעאל בעפולה המחירים במגמת עלייה כבר שנים, אך עדיין מדובר במחירים אטרקטיביים של החל מכ-850 אלף שקל לדירת 4 חדרים. ההערכה בקרב הרוכשים, ואני שותף לה, שתוכנית מע"מ 0 במתווה הנוכחי שלה, מחטיאה את המטרה אליה שואפת המדינה, ולכן מי שצריך לרכוש היום דירה פשוט רוכש אותה וזהו".


יד2: מאז 18 במרץ אז הוכרזה תוכנית מע"מ אפס ,נחתמו מאות עסקאות ובהן נרכשו דירות שמחירן נמוך מ – 1.6 מיליון ₪ בכל הארץ.


גל עופרים, סמנכ"לית שיווק אתר יד2 מציינת כי למרות ההערכות שהטבת מע"מ אפס יצרה קיפאון בשוק הדירות, נתונים שנאספו על ידי מחירון דירות יד2 מראים כי בחודשים האחרונים , מאז 18 במרץ אז הוכרזה תוכנית מע"מ אפס ,נחתמו מאות עסקאות ובהן נרכשו דירות שמחירן נמוך מ – 1.6 מיליון ₪ בכל הארץ.

המשמעות היא שהדירות המוטבות אותן מצפים לרכוש הזכאים, הולכות ואוזלות בזמן שחברות קבלניות רבות הקפיאו יציאה לפרויקטים חדשים ואין יצירת מלאי מספק של דירות נוספות . מהנתונים עולה כי באשקלון לדוגמא נמכרו מאז מרץ למעלה מ - 126 דירות חדשות בעפולה נמכרו למעלה מ- 86 דירות חדשות מתחת למחיר של 1.6 מיליון שקל ובבאר יעקב נמכרו למעלה מ – 71 דירות .


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il