TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כמעט שליש מכל התקפות הפישינג נועדו לגנוב כספים


על פי נתונים שנאספו במחקר של מעבדת קספרסקי
"איומי סייבר פיננסים ב- 2013", יותר מאי פעם, מנסים היום פושעי רשת להשיג מידע חסוי של משתמשים ולגנוב כסף מחשבונות בנק, באמצעות אתרים מזוייפים של מוסדות פיננסים. ב- 2013, 31.45% מכל התקפות הפישינג עשו שימוש בשמות של בנקים מובילים, חנויות מקוונות ומערכות לתשלומים אלקטרוניים. עליה של 8.5 אחוזים בהשוואה לשנה החולפת.

פישינג היא סוג של הונאה המשמשת עברייני רשת כדי להשיג מידע חסוי של משתמשים בעזרת אתרי אינטרנט מזויפים. בשונה מתוכנה זדונית הנוצרת עבור מערכת הפעלה מסוימת, התקפות פישינג מאיימות על כל המכשירים אשר יכולים לגשת לרשת. זו הסיבה שהן פופולאריות מאוד בקרב העבריינים – ב- 2013 לבדה, מעברת קספרסקי הגנה על כמעט 39.6 מיליון משתמשים מפני איום זה.

אתרי פישינג נועדו לקצור פרטים פיננסים של משתמשים, כשהם מסתתרים מאחורי שמות מותג ידועים של חנויות מקוונות, מערכות תשלומים אלקטרוניים ומערכות בנקאות מקוונות. ב- 2013, רוב המטרות לזיופים היו הבנקים, שעמדו במרכז 70.6 אחוזים מכלל הפישינג הפיננסי. מדובר בעליה חדה מ- 2012, אז הבנקים היוו רק 52% ממטרות הזיופים. בסך הכל, אתרי בנקים מזויפים היו מעורבים בפי 2 התקפות פישינג (22.2%) במהלך 2013.

בחיפוש אחר רווחים גדולים, עושים פושעי הרשת שימוש בשמות מותגים של החברות המובילות בשוק יחד עם בסיס נתונים גדול של לקוחות. לדוגמא, כ- 60% מכל התקפות הפישינג משתמשות בדפים מזוייפים של 25 ארגונים פיננסים בלבד. בין מערכות התשלום האלקטרוני, "האהובות" ביותר על שולחי הפישינג הן מובחנות אף יותר: 88.3% מכל התקפות הפישינג בקטגוריה זו מנצלות אחד מ- 4 מותגים בינלאומיים: אמריקן אקספרס, פייפאל, מאסטר קארד וויזה.

במשך מספר שנים ברצף, אמזון היוותה הכיסוי השכיח ביותר עבור התקפות פישינג המנצלות מותגי חנויות מקוונות. במהלך התקופה המדווחת נוצל שמה ב-61% מכלל התקפות הפישינג הקשורות למסחר. 3 המובילות כוללות את אפל ואיביי, שתיהן הרחק מאחורי אמזון.

"התקפות פישינג הן כה פופולאריות מכיוון שהן פשוטות להפעלה ויעילות במיוחד. לעיתים קרובות, אפילו עבור משתמשי אינטרנט וותיקים לא תמיד קל להבחין בין אתר שזויף בקפידה לאתר לגיטימי. עובדה שהופכת למהותית יותר את חשיבות ההתקנה של פתרון ייעודי. בנוסף, פישינג גורם לנזק פיננסי ופגיעה במוניטין עבור ארגונים הצופים במותג שלהם מנוצל על ידי התקפות פישינג", מציין סרגיי לוזקין, מנהל מחקר בכיר במעבדת קספרסקי.

המנגנונים נגד פישינג הכלולים בפתרונות מעבדת קספרסקי עבור משתמשים ביתיים ועסקים קטנים, זוכים להשלמה באמצעות טכנולוגית Safe Money המגנה על נתוני משתמשים במהלך ביקור באתרי בנקים או בעת תשלום אלקטרוני. היעילות של טכנולוגיה זו אומתה במבחנים מיוחדים שבוצעו על ידי מעבדות מבחן עצמאיות, כגון AV-TEST, MRG Effitas ו- Matouse.

חברות הזקוקות להגנה על הלקוחות שלהן מפני עברייני רשת ולהגנה על המוניטין, יכולות להשתמש בפתרון ה- Kaspersky Fraud Prevention, שפותח כדי לספק אבטחה רב שכבתית הדוקה עבור בנקאות מקוונת, והוא כולל תוכנות לנקודות קצה של לקוחות, פתרונות לשרת הבוחנים תקינות פעולות של לקוחות, וכן מערך של רכיבים לפיתוח אפליקציות ניידות מאובטחות.

שולחי פישינג אינם רק מחקים את האתרים של המוסדות הפיננסים – הם גם תוקפים לעיתים קרובות דרך רשתות חברתיות. ב- 2013, מספר ההתקפות שעשו שימוש בדפים מזוייפים של פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות גדל ב- 6.8 אחוזים, והיווה 34.5 אחוזים מסך ההתקפות.

דוח ה"איומי הסייבר הפיננסים ב- 2013" מסתמך על מידע שנמסר בהסכמה על ידי המשתתפים ברשת האבטחה של קספרסקי. רשת האבטחה היא תשתית מחשוב ענן הפרוסה בעולם, שנועדה לעבד במהירות מידע אודות איומים המזוהים על ידי מוצרי מעבדת קספרסקי. סטטיסטיקה אודות התקפות פישינג מתקבלת בהתבסס על זיהוי של טכנולוגית אנטי פישינג של מעבדת קספרסקי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il