TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ניו זילנד מאמצת את מודל החדשנות הישראלי


אירוע 'חדשנות ישראלית לעולם טוב יותר
ביוזמת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה, התקיים באוקלנד – בירת העסקים של ניו זילנד – האירוע הוביל לסיקור תקשורתי אוהד, שורה של שיתופי פעולה עסקיים והחלטת הממשל המקומי לאמץ את מודל החממות הטכנולוגיות של המדען הראשי במשרד הכלכלה הישראלי. נציגי ממשלת ניו זילנד הודיעו במהלך האירוע כי החליטו להזמין מומחים ישראליים לניו זילנד, שיסייעו בהקמת מערך חממות טכנולוגיות התואם את המודל הישראלי.

זקני אוקלנד אינם זוכרים אירוע כזה: לא פחות מ -150 איש נהרו לאירוע 'חדשנות ישראלית לעולם טוב יותר', שהתקיים לפני מספר ימים (24 מרץ) באוקלנד, בירת העסקים של ניו-זילנד. האטרקציה המרכזית של הערב: משלחת בת 12 חברות ישראליות בהובלת אתי לוי, הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה האמונה על אוסטרליה וניו-זילנד. החברות הישראליות התבקשו להציג עצמן באופן שלא יעסוק בשיווק מרכולתן, אלא בהצגת מגוון הפיתוחים המדעיים הייחודיים, שהביאו ליצירת פתרונות מתקדמים, מרתקים וידידותיים-לסביבה שבקצה שלהן מוצר שיש בו בכדי לקדם אוכלוסייה או סקטור.

מהצד הניו-זילנדי, השתתפו קובעי מדיניות ומנהלים בכירים מהתעשייה, הממשלה והאקדמיה המקומית. מהצד הישראלי, השתתפו החברות הישראליות במשלחת, ביניהן: Argo, Blue I, Checkmarx, Dario, Haifa-group, Mobileye, Nirosoft, Rad, Solaredge, UET, Verint. החברות קיימו עשרות מפגשים עסקיים עם עמיתיהם מאוסטרליה וניו-זילנד, שתואמו מבעוד מועד ידי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה באוסטרליה וניוזילנד. כתוצאה מן המפגשים, הוצעו לחלק מן החברות חוזי הפצה מידיים ואחת החברות הישראליות, אף זכתה להצעת השקעה משמעותית.

מרבית האזכורים של מדינת ישראל בתקשורת הניו-זילנדים מתייחסים לסוגיות מדיניות ופוליטיות, תוך לא פעם השמעת ביקורת על המדיניות הישראליות. בהתאמה, גם לקראת אירוע החדשנות הישראלית, שהתקיים באוקלנד, בירתה הכלכלית של ניו-זילנד, בסוף חודש מרץ, מיקדה התקשורת המקומית, שסיקרה את ביקור המשלחת, את מירב השאלות לסוגיות הנוגעות לסכסוך הישראלי – פלשתינאי.

ואולם, ככל שהתקדם הביקור, נטשו התקשורת ואנשי הממשל אפיק זה, והחלה גם לעסוק במהות, בטכנולוגיה ובזיהוי הפוטנציאל לשיתוף פעולה עם תעשיית החדשנות הטכנולוגית הישראלית, שנעלמה מעיניהם במהלך השנים. בסופו של יום, סיקרה התקשורת המקומית את ביקור המשלחת באופן מכובד ביותר ונתנה לה מקום בחדשות הערב לצד ידיעות חדשותיות אודות המטוס המלזי שאבד. אנשי התקשורת, חברי הקהילה העסקית וגורמי הממשל המקומיים נצפו מתרשמים נוכח ההצגה של חברת ארגו, שפיתחה מערכת חכמה המסייעת לנכים ללכת על רגליהם. הקהל הניו-זילנדי הודה, שמערכת Rewalk, שפיתחה חברת Argo עומדת בסטנדרט גבוה הרבה יותר מהמערכת המקבילה שפיתחה חברה מקומית והביע עניין רב במערכת.

נציגי הממשל בניו-זילנד אף הודיעו כי ניו-זילנד מעוניינת להעתיק את המודל הישראלי של פרויקט החממות הטכנולוגיות ולעודד חדשנות ויזמות עסקית הלכה למעשה. לצורך כך, הזמין הממשל המקומי את אורן גרשטיין, מומחה ישראלי בתחום, כדי שייעץ כיצד ניתן להקים בניו-זילנד חממות טכנולוגיות על פי המודל הישראלי. בתום האירוע הודיע מנכ״ל חברת טלקום מובילה בניו זילנד, כי בכוונתו להגיע לארץ במהלך החודשים הקרובים לשם איתור חברות בתחום דחיסת וידאו, ביג דאטה ומחשוב ענן.

אתי לוי, הנספחת הכלכלית בסידני, אשר אמונה על הפעילות הכלכלית בניו- זילנד ציינה: " בפועל, 'תיאוריית המגדלור' של השר בנט פועלת ולפחות מול ניו-זילנד ניכר היה, כי יש בכוחה של הטכנולוגיה הישראלית לשמש גשר בין המדינות. במסגרת האירוע האחרון, יצרנו כר הזדמנויות מעניין ומגוון עבור חברות ישראליות שהשתתפו באירוע וכעת יהיה עליהן לפעול למימושן. אנו נמשיך לסייע להצלחת שיתוף הפעולה העסקי בין המדינות. ניו-זילנד מונה כ – 4.5 מיליון תושבים בלבד אולם, היקף הייבוא שלה והתל"ג לנפש משתווה לזה של מדינות מרכזיות באירופה. לפיכך הפוטנציאל הוא עצום ובר מימוש".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il