TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ישיר בית השקעות: האטה כלכלית גם בשנת 09


מעריכים כי האינפלציה תחזור ליעד של בנק ישראל בחודש אפריל/מאי 09
רקע כללי: פסימיות, צפי להאטה כלכלית גם בשנת 2009 – הסביבה הכלכלית העולמית מתאפיינת בהאטה בצמיחה תוך משבר פיננסי מתעתע. המשבר הפיננסי לכאורה נרגע בעוצמתו אך צפוי לשוב ביתר שאת ואף רחוק מסיומו. באשר לישראל, הערכתנו הפסימית מתחילת השנה מתממשת כשהבעיה המרכזית כיום אינה עומק המשבר הכלכלי אלא צפי להימשכותו לשנת 2009.
צמיחת התמ"ג בארץ: האטה השנה – תחזית הצמיחה שלנו לשנת 2008 נותרת בשיעור של 3.6% תוך צפי להאטה שתחריף לאורך הרבעונים של השנה. כבר בנתוני הרבעון השני תורגש ירידה לאור ירידה במסירות רכבים לעומת Q1, ירידה בתוצאות Q2 של חברת מכתשים אגן שתרמה משמעותית לצמיחת התמ"ג ב-Q1, וירידה של חודשיים ברציפות במדד המשולב.
אינפלציה: גבוהה אך תתמתן – סביבת האינפלציה גבוהה אך היא תתמתן ותחזור ליעד של בנק ישראל בחודש אפריל/מאי 2009. האינפלציה 12 חודשים אחורה, בארבעת החודשים הקרובים תרד מ-4.8% לכ-4%, ותעלה חזרה לרמתה הנוכחית. ממדד נובמבר צפויה האינפלציה לרדת משמעותית. בסה"כ האינפלציה בשנת 2008 תסתכם בכ-4.3% וב-12 החודשים הקרובים בכ-3.3% (בנק ישראל צופה 2.2%-2.8%) כאשר מדדי יולי, אוגוסט וספטמבר צפויים לעלות ב-0.7%, 0.3% ו-0.1%.
ריבית בנק ישראל: יציבה – בנק ישראל העלה את הריבית 3 פעמים ברציפות ב-0.25% לרמה של 4%. להערכת כלכלני ישיר בית השקעות, הריבית תישאר ברמה זו עד סוף השנה.
תקציב ממשלתי: חיובי – הממשלה צפויה לעמוד ביעד הגרעון השנה לאור עודף מפעילותה מתחילת השנה בסך של כ-1.9 מיליארד ₪ לעומת גרעון תקציבי מתוכנן לכל השנה של כ-11.5 מיליארד ₪.
סחורות: סימנים לשינוי מגמה – לא ניתן כיום לזהות האם נפילת מחירי הסחורות מהווה שינוי מגמה, במיוחד לאור ההערכות כי המשבר הפיננסי העולמי רחוק מסיומו. גם אם מחירי הסחורות ישובו לעלות בקרוב עקב התחדשות ביקוש ספקולטיבי, תהא זו עלייה קצרת זמן.
מט"ח: סטנלי כל הכבוד – התחזקות הדולר בעולם נתנה רוח גבית למהלך של בנק ישראל להחלשת השקל על ידי רכישת מט"ח בהיקף גבוה. בישיר בית השקעות מעריכים כי בטווח הזמן הקרוב תימשך מגמה זו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il