TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הוגשה תביעה נגד ראש עיריית נהריה ג'קי סבג


ראש העיר ובכירים נוספים נדרשים להשיב לקופת העיריה כ-125 אלף שקל שהוצאו על ידם או לפי הוראתם בניגוד לחוק; כל ארבעת הנתבעים לא שעו להחלטת שר הפנים ולא שילמו לקופת העירייה את סכום החיוב
פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי) הגישה תביעה נגד ראש עיריית נהריה ג'קי סבג, מ"מ ראש עיריית נהריה לשעבר, דוד קדוש, מנכ"ל העירייה לשעבר, גדעון צימרמן, וגזבר העירייה דוד קביסה להשיב לקופת העירייה סכומי כסף בסכום מצטבר של 125,901 ₪ שבהם חויבו לפי החלטת שר הפנים בהתאם לפקודת העיריות ונוהל חיוב אישי שנקבע בחוזרי מנכ"ל המשרד.

חיובם של ארבעת הנתבעים - נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים בעירייה, בחיוב אישי, מקורו בשתי פרשות שונות, לגביהן הצביעו ממצאי דו"חות ביקורת שנעשו בעירייה, על הוצאות בלתי חוקיות בידי או לפי הוראתם של הנתבעים.

הפרשה האחת, במסגרתה חויבו ראש העיר וממלא מקומו בחיוב אישי, נסבה על עשייה אסורה בכספי העירייה, שלפיה התבקשו הנחות מזוכים במכרזי העירייה תוך הסבת ההנחות על פי הנחיית הנתבע מס' 1, לגופים ציבוריים או לאנשים נזקקים, וכל זאת תוך פגיעה במינהל התקין, בקופתה של העירייה, בנוהל התמיכות העירוני ובסדרי ההתקשרויות של העירייה עם משתתפים במכרזים;

הפרשה האחרת, במסגרתה חויבו מנכ"ל העירייה לשעבר וגזבר העירייה בחיוב אישי, עוסקת בהתקשרות מתמשכת של העירייה, עם קבלני אשפה, ללא מכרז, אשר נעשתה על דרך הארכת התקשרויות מספר פעמים.

כל ארבעת הנתבעים לא שעו להחלטת שר הפנים ולא שלמו לקופת העירייה את סכום החיוב בו חויב כל אחד מהם ומכאן מוגשת תביעה זו לאכיפת החיוב.

על פי פקודת העיריות היה על העירייה להגיש תביעה נגד הנתבעים לאכיפת תשלום סכומי החיוב האישי האמורים. ואולם, העירייה הודיעה למשרד הפנים, באמצעות סגן ראש העירייה, מר דימיטרי אפשטיין, כי אין בכוונת העירייה להגיש תביעה כאמור.

הודעת סגן ראש העיר אינה מתיישבת עם החובה להבטיח מינהל תקין ועם שלטון החוק.
ועל כך נמתחה ביקורת חריפה בידי בית המשפט העליון, שהכריע בימים אלה בעתירה, שתקפה את היעדר העשייה לגביית החיוב האישי שהוטל על ראש העיר כמו גם להיעדר התשלום על ידו (בג"צ 1554/10) מפי כב' השופט א' רובינשטיין.

העתירה נמחקה תוך חיוב העירייה וראש העיר בהוצאות, על רקע הודעת המדינה כי הממונה על המחוז במשרד הפנים כבר הסמיך את הפרקליטות להגיש תביעה לאכיפת החיוב בשם העירייה, וכי תביעה כאמור תוגש בהקדם.

יובהר כי ביסוד החיוב האישי עומדת תכלית ההרתעה של נבחרי הציבור ונושאי המשרה הבכירים, מהפרת אמונו של הציבור, כמו גם התפיסה שהקופה הציבורית, עליה הם אמונים בתוקף תפקידם, אינה קניינם הפרטי. נבחרי הציבור ונושאי המשרה ברשות המקומית משמשים בתפקידם זה כנאמני הציבור, ומופקדים בין היתר על הקופה הציבורית. לפיכך, חלה עליהם מחויבות מן המעלה הראשונה לנהוג ביושר ובאחריות ולחתור במילוי תפקידם לקיים את עקרון שלטון החוק תוך שמירה על סדרי מינהל תקינים.

הסמכות לחיוב אישי בגין הוצאות בלתי חוקיות, משמעה הטלת סנקציה שנועדה להביא להחזרת כספים לקופת הרשות המקומית, בין אם הוצאתם הביאה למושא החיוב רווח כלכלי, ובין אם לאו.

התנהלותם של הנתבעים כמו גם החלטתו של סגן ראש העיר, משדרות מסר בלתי ראוי של התנהגות סלחנית כלפי פגיעה בתקינות השלטון, ועל כן הוטלה האחריות להגשת תביעה זו, בשם העירייה, על הפרקליטות.

התביעה מוגשת כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של הפרקליטות האזרחית לפעול באופן אקטיבי לשמירה על שלטון החוק והקופה הציבורית.

התביעה הוגשה ע"י עוה"ד אילה פיילס - שרון, סגן בכיר א' לפרקליט מחוז חיפה (אזרחי) , בשיתוף עם משרד הפנים והיחידה לתביעות ומיקור חוץ בפרקליטות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il