TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

Falcon 2:


המוסד לחדשנות טכנולוגית של איחוד האמירויות מפרסם סדרה של מודלי AI חדשים, עם ביצועים חזקים יותר מאלה של Meta New Llama 3.


אבו דאבי, איחוד האמירויות, 13 במאי 2024, (BUSINESS WIRE):

The Technology Innovation Institute - המוסד לחדשנות טכנולוגית (TII), מרכז מחקר מוביל בעולם ועמוד התווך של המועצה לחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC) של אבו דאבי, מרכז מוביל בעולם למחקר מדעי , הכריז היום על הגרסה השנייה של מודל השפה הגדול והידוע (LLM) – ‏Falcon 2. בסדרה זו נחשפו שתי גרסאות פורצות דרך: Falcon 2 11B, מנוע LLM יעיל ונגיש יותר אשר אומן תוך שימוש ב-5.5 טריליון סמלים עם 11 מיליארד פרמטרים, וכן Falcon 2 11B VLM, המתבלט הודות ליכולות מודל ראייה לשפה (VLM), המאפשרות המרה נטולת שיבושים של קלט ויזואלי לפלט טקסטואלי.


שני המודלים רב לשוניים, אך Falcon 2 11B VLM מתבלט כמודל הרב מודאלי הראשון של TII - והיחיד בשוק העליון בעל יכולת מעין זו להמרת תמונה לטקסט, מה שמקנה יתרון משמעותי בהתפתחות הבינה המלאכותית.

Falcon 2 11B נבדק מול מודלי בינה מלאכותית בולטים מקרב המודלים המאומנים מראש, והוא מתעלה על ביצועי Llama 3 החדש של Meta עם 8 מיליארד פרמטרים (8B) ומשתווה בביצועיו לאלה של Gemma 7B של Google במקום הראשון (Falcon 2 11B: 64.28 מול Gemma 7B: 64.29), זאת כפי שאומת באופן עצמאי על ידי Hugging Face, פלטפורמה אמריקאית לאירוח של כלי בדיקה אובייקטיבי וכן מקום השוואה גלובלי עבור LLM פתוחים. חשוב מכך, Falcon 2 11B ו-11B VLM הם יישומי קוד פתוח אשר מעניקים למפתחים ברחבי העולם גישה בלתי מוגבלת. בעתיד הקרוב ישנן תכניות להרחיב את מודלי הדור הבא של Falcon 2, ולהשיק מגוון גדלים. המודלים הללו ישופרו עוד יותר באמצעות יכולות למידה חישובית מתקדמת כגון ‘תמהיל מומחים’ (MoE), אשר נוצרה במטרה להעלות את רמת הביצועים עוד יותר גבוה.

כל מודלי הבינה המלאכותית של TII אשר שוחררו עד היום דורגו באופן עקבי במקומות המובילים ברחבי העולם כפתרונות ה-LLM החזקים ביותר בעלי קוד פתוח. מודלי Falcon 2 11B החדשים, הגמישים והמוקטנים, יאפשרו אימוץ נרחב יותר של TII בעולם הבינה המלאכותית הגנרטיבית אשר משתנה ללא הרף.
מודלי Falcon 2 11B, המצוידים ביכולות רב לשוניות, מתמודדים בקלות עם משימות בשפה האנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, פורטוגזית ומגוון שפות נוספות תוך העשרת הגיוון ושיפור האפקטיביות על פי התרחישים המגוונים. Falcon 2 11B VLM, מודל ראייה לשפה, מסוגל לזהות ולפרש תמונות ופריטים ויזואליים מהסביבה תוך אספקת מגוון רחב של יישומים בענפים כגון שירותי הבריאות, פיננסים, מסחר אלקטרוני, חינוך ומשפטים.


היישומים הללו נעים בין ניהול מסמכים, גניזה דיגיטלית ויצירת אינדקסי הקשר לתמיכה בבני אדם הסובלים מליקויי ראייה. בנוסף, המודלים הללו יכולים לפעול ביעילות עם יחידה אחת בלבד של עיבוד גרפי (GPU), מה שהופך אותם לבעלי יכולת מדרוג חזקה ומאפשר הטמעה ושילוב בקלות בתשתיות קלות יותר כגון מחשבים נישאים והתקנים מסוגים אחרים.

פייסל אל בנאי, מזכ"ל ATRC ויועץ נשיא האמירויות לטכנולוגיה מתקדמת ולמחקר אסטרטגי, אמר: "ההשקה של Falcon 2 11B מהווה את הדגם הראשון בסדרת Falcon 2. Falcon 2 11B הפגין ביצועים יוצאים מהכלל, ואנו מחזקים את מחויבותנו כלפי תנועת הקוד הפתוח ו-Falcon Foundation. ההשקה הקרובה של יישומים רב מודליים בגדלים שונים באה במסגרת מטרתנו לוודא שמפתחים וגופים המעריכים את פרטיותם יקבלו גישה לאחד ממודלי הבינה המלאכותית הטובים ביותר שיאפשרו להם לנווט במסע ה-AI".

ד"ר חכים האסיד, מנכ"ל וחוקר ראשי פעיל של AI Cross Center Unit ב-TII, אמר בהתייחסו למודל: "הבינה המלאכותית מתפתחת ללא הרף, והמפתחים מזהים מגוון יתרונות הטמונים במודלים קטנים ויעילים יותר. בנוסף לצמצום עוצמת המחשוב הנדרשת ועמידה בקריטריוני הקיימות, המודלים הללו מציעים גמישות משופרת ושילוב חלק בתשתית קצה של בינה מלאכותית, המגה מגמה המתפתחת הבאה. בנוסף, יכולות הראייה לשפה של Falcon 2 פותחות אופקים חדשים של נגישות לבינה מלאכותית, ובתורן מעניקות למשתמשים את הכוח לקיים אינטראקציה הכוללת מעבר בין תמונה לטקסט.

הגיוון של Falcon 2 11B עודד את TII לשקול גם עבודה על חידושי GenAI נוספים. בין אלה ישנו האימוץ של יכולת למידה חישובית מסוג חדש המכונה ‘תמהיל מומחים’. שיטה זו כוללת מיזוג של רשתות קטנות יותר בעלות תחומי התמחות ברורים, במטרה להבטיח את שיתוף הפעולה המיועד ביותר בין תחומים שונים לקבלת התגובה המתוחכמת והמותאמת ביותר - כמעט כמו צוות של סייעים חכמים אשר כל אחד מהם מצויד בידע שונה במקצת, הפועלים יחדיו כדי לחזות דברים או כדי לקבל החלטות במידת הצורך. גישה זו משפרת את הדיוק, אך גם מקצרת את תהליך קבלת ההחלטות וסוללת את הדרך למערכות חכמות ויעילות יותר של בינה מלאכותית.

Falcon 2 11B מסופק בכפוף לרישיון TII Falcon License 2.0, רישיון תוכנה מבוסס Apache 2.0 הכולל מדיניות שימוש מקובל לקידום השימוש האחראי בבינה המלאכותית. ניתן לקבל פרטים נוספים על המודל החדש בכתובת FalconLLM.TII.ae.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il