TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יד 2: זינוק של עד 61% במחירי הדירות בישראל בעשור האחרון


איילת ניצן סמנכלית שיווק של יד2 צילום עיבל רונן
המחאה החברתית נכשלה: בפילוח לפי ערים חיפה ואילת מובילות את עליות המחירים
ניתוח מחירי הדירות בעשור שעבר מאז המחאה החברתית הגדולה של 2011 מלמד כי חלה עליית מחירים ממוצעת מדי שנה ברמה ארצית מאז ועד היום, למעט ריסון זמני של המחירים בשנת 2012 מיד לאחר המחאה.

לפי נתוני אתר יד 2, מאז 2011 מחירי הדירות למכירה באתר (דירות 4 חדרים) זינקו ב-22% בממוצע ארצי מ-1.259 מיליון שקל ל-1.533 מיליון שקל כיום. בפילוח המחירים לפי ערים ניתן לראות קפיצה חדה של עד 61% במחירי הדירות בעשור, שמעידה על כשלונה של המחאה למעשה.

לדברי שמאי המקרקעין חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, "עפ"י הנתונים, ניתן לראות שלא רק שהמחאה החברתית לא סייעה להורדת מחירי הדירות, הם אף זינקו בעשור האחרון בשיעור חד של עד 60% בערים הגדולות בארץ. אי לכך, לאחר כינונה של הממשלה החדשה, כדאי להזכיר למקבלי ההחלטות שיש לשים בראש סדר העדיפויות את הטיפול בשוק הנדל"ן הישראלי, כל הפעולות שננקטו בשנים האחרונות מסתבר שהיו חלקיות ולא מספקות. השוק חייב לעבור טיפול שורש של ממש, הממשלה החדשה צריכה לפעול במרץ כדי לטפל בחוליים של השוק וביניהם חסמי הבירוקרטיה המכבידים, הגברת קצב מתן היתרי הבנייה וקיצור משך הזמן, הגדלת כמות המכרזים הציבוריים לקרקעות לבנייה פרטית, המשך עידוד התחדשות עירונית, משיכת אוכלוסייה צעירה לערי הפריפריה על-ידי מתן תמריצים כלכליים הולמים, המשך שיפור תשתיות התחבורה, יצירת מספיק מקומות עבודה וכיוצ"ב. אם לא יינקטו כל הפעולות האלה, בעשור הבא כשנבחן את השינוי במחירים נראה תמונה דומה אם לא גרועה יותר".

בפילוח לפי ערים מובילות בישראל, ניתן לראות כי חיפה ואילת מובילות את עליות מחירי הדירות בעשור עם זינוק של 61% במחירים. בחיפה המחירים עלו מ-919 אלף שקל בממוצע ב-2011 ל-1.482 מיליון שקל בממוצע כיום, באילת המחירים עלו מ-788 אלף שקל ל-1.271 מיליון שקל.

במקום השלישי בעליית המחירים בעשור האחרון ממוקמת העיר אשקלון עם זינוק של 58% מ-808 אלף שקל ל-1.279 מיליון שקל; תל אביב במקום הרביעי עם קפיצה של 55% במחירים מ-2.374 ל-2.671 מיליון שקל בממוצע; העיר לוד במקום החמישי עם עליית מחירים של 51% ל-1.292 מיליון שקל.

איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של יד 2, ציינה בהתייחס לנתונים כי "חלף עשור מהמחאה החברתית ונראה כי משבר הדיור עדיין כאן ומחירי הדירות שוברים שיאים חדשים. ניתן לראות ששיעורי העלייה הגבוהים ביותר נרשמו בעיקר בערים שבהן עדיין ניתן לרכוש דירת 4 חדרים בפחות מ-1.5 מיליון שקל כאשר יוצאת הדופן היא כמובן תל אביב שעל אף המחירים הממוצעים הגבוהים מציגה עלייה של 55% במחירי דירות 4 חדרים בעשור. האינדיקציות שלנו על ענף המגורים אינן מעודדות בכל הקשור למחירי הדירות המגזרים מהביקושים - בחודשים האחרונים חל גידול חד בביקוש לדירות בכל הארץ, אנחנו רואים שהביקוש עלה גם לדירות זולות שנחשבות כדירות המבוקשות על ידי משקיעים וגם בדירות גדולות יותר המיועדות לשוק הזוגות הצעירים ולמשפחות. כתוצאה מכך אנו עדים לעליית מחירים ולקיצור הזמן שבו המודעה פעילה באתר עד לביצוע העסקה".

אבי כראל, יזם ומייסד קבוצת כראל אחזקות שהחלה השנה בבניית פרויקט מלונאי חדש באילת – "BROWN 42°", מציין כי "הזינוק במחירי הדירות באילת משקף את תנופת הבנייה והפיתוח שעברה העיר בעשור האחרון ובמיוחד בשנתיים האחרונות. בעידוד העירייה ובתמיכה ממשלתית העיר עוברת ועברה מהפיכה נדל"נית הכוללת השקעה של מיליארדי שקלים בבנייה למגורים, הקמת שכונות חדשות, אזורי מסחר, תעסוקה ומלונאות בהיקף עשרות אלפי מ"ר. העיר הפכה בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי להשקעה ולמגורים, ואם נוסיף לזה את הסכמי השלום עם איחוד האמיריות ובחריין, הפעלת שדה תעופה בינלאומי רמון, יחד עם התוכניות וההשקעות הממשלתיות, קיבלנו משולש צמיחה שיביא להאצת פיתוח בעיר גם לעשורים הקרובים".

קבוצת רם אדרת מקימה את פרויקט "כרמי אדרת" בשכונת עיר היין באשקלון ולאחרונה זכתה במכרז לבניית 99 יח"ד במתחם כוכב הצפון בעיר. לדברי טלי שרון, סמנכ"לית השיווק והמכירות של החברה, "בעשר השנים האחרונות אשקלון נהנתה מתנופת בנייה שכללה אלפי יחידות דיור חדשות. רבות מהדירות שווקו במסגרת תוכנית דיור למשתכן, התוכנית הזו מחייבת את הרשויות לספק את כל התשתיות הדרושות לבנייה של שכונה חדשה, כמו גני ילדים, בתי ספר, מרכז מסחרי, תשתית כבישים, פארק ועוד. המעטפת הזו מושכת באופן טבעי רוכשים שקונים את הדירה במסגרת השיווק לשוק החופשי, כך שבעצם תוכנית מחיר למשתכן תרמה לעליית המחירים בפרויקטים החדשים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il