סקירת בוקר
יראה, 19/4/15
בוקר יום ראשון 19.4.2015 יומיים לפקיעה
וול סטריט -
סוף שבוע של ירידות שערים בוול סטריט כאשר ה S&P איבד כ 1.13%
מדד הנסדאק איבד כ 1.5%
סה"כ שני המדדים נעים עדיין בטווח דשדוש
הירידה התנקזה ליום אחד יום שישי
ברקע ליריעדה היו שני גורמים
1. הסיפור היווני שצריך לדון בו ולקבל החלטה
2. החלטה ריגורלטורית בסין שמאפשרת לבצע שורט במניות
העניין הסיני הוא נקודתי ולא אמור להיות מעבר להשפעה נקודתית לדעתי
אבל יוון שהמו"מ איתה נימשך היא זו שמשמשת טריגר למימוש
אני מאמין שבסוף יימצא פתרון כי האינטרס הוא הדדי
בכל אופן -
ההערכה שלי היא שהירידות של יום שישי הן נקודתיות
אני מעריך שהמדדים יחזרו לעצמם ויאיימו שוב על השיאים האחרונים
מדד המעו"ף אומנם ירד ביום חמישי עד 1678
אבל עד לסוף יום כבר סגר כמעט על האפס 1686
מניות הבנקים תמכו את המדד
הדואליות ניסחרו מעורב ואיזנו את הירוק של מניות הבנקים
בזק ממשיכה לתמוך גם היא במדד ועל פניו יש לה עוד מה לתת
לסיכום:
המדד אומנם סגר על האפס ביום חמישי אבל סגירה שמשמאירה תמונה פתוחה עדיין
סביר שהמדד יפתח היום בבוקר שלילי על רקע המימוש בסופ"ש הן בדאקס והן בוול סטריט
בעיקרון כבר אמרתי שהמדד עד לפקיעה אמור להיחלש
אבל החולשה הזו ניראית לי נקודתית
אני מניח ומעריך שהמדד יחזור גם לשיאו ויכבוש בהמשך את 1700
מדד 75 עומד על איזור ה 900
ההערכה שלי היא שהוא יבצע מימוש לאיזור ה 880/90
אבל יעדו הכללי נותר 940
הבוקר הארביטראז הוא כאחוז שלילי וללא ספק ישפיע על הפתיחה לרעה במדד
עיקר הארביטראז נובע מטבע ופריגו
עד כאן הסיפור הלכאורה שלילי בשתיהן על פי נתוני הפתיחה היבשים
אלא שאני בספק גדול אם הן יטרחו לרדת את הארביטראז השלילי הזה
כי לדעתי רובו דוקא יימחק מהצד השני אולי כבר ביום שני מחר
הדאקס גם הוא סגר ביום שישי שלילי משמעותי מעל 2.5%
אבל הן בדאקס והן בוול סטריט אני נותר עם הערכה חיובית - כלומר המדדים להערכתי יסיימו את המימוש ויחזרו קרוב לשיאם שוב
צריך לתת לסיפור היווני להירגע ואני מקווה ומעריך שזה באמת יסתיים בפשרה
הדולר ירד בסופ"ש לביקור ב 3.9 שקלים והוא גם תורם להשפעה השלילית על הדואליות
הדולר נע בטווח דשדוש של 3.9 עד 4 שקלים בשלב הזה
לא יפתיע אותי אם הוא יתקרב חזרה ל 4 שקלים
מבחינת המקרו -
בארה"ב יש נתונים מהנדל"ן
ויש עוד מעט נתונים מגרמניה
עונת הדוחות האמריקאית היא החשובה כרגע + הסיפור היווני
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1672 עד 1684
כרגע זה הטווח שניראה לי וסביר שהפתיחה תהיה מתחת 1677
אבל מצד שני אני בספק אם המדד מרגע נקודת הפתיחה יחריף את הירידה שלו
כלומר נכון לעכשיו אני נוטה לומר שמרגע הפתיחה או סביבה
הוא ישאף כמו מגנט לחמזור מעלה ולקזז את הירידה בפתיחה לכיוון 1680 ומעלה
אם יסתמן לי אחרת אעדכן
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה