סקירת בוקר
יראה, 12/4/15
בוקר יום ראשון 12.4.2015
וול סטריט -
במהלך שלושת ימי המסחר האחרונים בלעדינו וול סטריט ראתה בעיקר ירוק
ה S&P בשלושה ימים ביצע סיומות ירוקות קלות ומתקרב חזרה ל 2120
במהלך שלושה ימים ה S&P הוסיף קצת מעל אחוז ועומד על 2102
התומנה מצביעה נכון לעכשיו על פריצה של 2120 לכיוון 2180
זה אמור להיות בזחילה וכפי שאפשר לראות כל תוספת למדדים שם נעשית בצוארה איטית
ברקע - עונת הדוחות שניפתחה עם הדיווח של אלקואה
עוד ברקע מחיר הנפט ומחיר הדולר שמתחזקים
עוד ברקע העלאת הריבית שכניראה קצת מתרחקת לכיוון סוף השנה
מדד המעו"ף איבד ביום חמישי כ 0.6% וסגר על 1650 לערך
כמעט כל מניות המדד רשמו יום אדום על רקע היציאה לחופשת שביעי של פסח
הדואליות + סקטור הגז הכבידו
מניות הבנקים רשמו הכבדה גם הן אם כי לא מהותית
לסיכום:
יום חמישי למרות הירידה אמרתי שהמדד צפוי לחזור לשיאו לפחות ולפגוש את 1670 כניראה
בפועל המדד סגר על 1650 סגירה בנטייה פסימית קלה
אבל התמונה בסגירה השאירה את המצב פתוח ליום ראשון ללא חד משמעיות
סביר שהיום על הפתיחה המדד יתן פתיחה חזקה מאוד שדיי נדירה בו
אני נוטה גם להעריך שגם אם המדד ייחלש לאחר הפתיחה הוא יחתור לפגטש את רמת ה 1700 במוקדם או במאוחר גם אם לא החודש
מדד 75 איבד ביום חמישי כאחוז וסגר על 897
למרות זאת אני נותר עם הערכה עבורו ל 940 בקירוב
הבוקר הארביטראז מפלצתי חיובי ונדיר
ארביטראז כזה ראינו רק בימי מלנוקס העליזים
מדובר על ארביטראז בחסות פריגו וטבע
פריגו על הנייר אמורה להקפיץ את המדד כ 2% כאשר טבע אמורה להוסיף עוד 0.4%
כל זה מתווסף לרוח החיובית שיש בוול סטריט ובדאקס ממילא
בפועל לא בטוח כלל שניראה יום ירוק בכל מניות המדד
יש מצב שבעלי האינטרס יאזנו את הזינוק בפריגו וטבע דרך שאר מניות המדד שאינן דואליות ובראשות הבנקים הגז ומכל הבא ליד
כבר ראינו את זה בעבר בזינוקים של מלנוקס וזה עשוי להתרחש גם היום
כלומר המדד יעשה את שלו בפתיחה בזינוק אבל לא מעט מניות יהיו דוקא אדומות
הדאקס סיים את הסופ"ש עם אמירה נחרצת -
ככל הניראה הוא בדרך ליעד המשנה שלי 13000
הדולר קצת חוזר לעצמו וחותר חזרה ל 4 שקלים עד 4.05 שקלים
סין נימצאת בפוקוס דרך שלל נתונים שעשויים להוביל גם שם להרחבה כמותית מסויימת
השבוע יתפרסמו שם מספר נתונים בעלי חשיבות
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1684 עד 1672
זה כרגע הטווח שניראה לי והוא קשה להערכה עקב תנאי הפתיחה
סביר שניראה גם פתיחה אנגלית
בכל אופן הפתיחה עצמה ניראית לי הכי סבירה באיזור 1677 אם כי גם איזור 1680 עד 1684 הוא ריאלי בתנאים האלה
הרבה תלוי באיך יאזנו את הזינוק דרך מניות אחרות במדד
שבוע הבא הוא שבוע פקיעה חודשי עקב היציאה ליום העצמאות והפקיעה תהיה ב 21 לחודש
אם המדד פתוח ב 1680 ומעלה אז מי שיצא עם קולים 1670 או 1680- לדעתי לממש בפתיחה ...אומנם אמרתי שהמדד יחזור לשיא אבל לא תיכננתי שכך הוא יעשה את זה
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה