TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

עידכון

יראה, 22/3/15
כל עוד המדד שומר על רמת ה 1620 אז הוא בדרכו ל 1638 מינימום



הקלה כמותית - מה זה בעצם

עד היום במצב הנורמלי הבנקים המרכזיים השתמשו בריבית ככלי שבו נילחמים באינפלציה

או בדיפלציה על ידי הורדת או העלאת הריבית

אבל במצב בו הריבית נמוכה ממילא כמו שקיים כיום ואין למעשה לאן להוריד אותה

ניכנס למשחק עניין ההקלה הכמותית

באנגלית קוראים לזה "Quantitative Easing" ובקיצור QE

זה עובד כך:

בנק מרכזי מתחיל ברכישה מסיבית של אג"ח ממשלתי

התוצאה - מחירו עולה ומחיר המטבע המקומי יורד - במקרה הנוכחי למשל השקל מול הדולר

איך זה עוזר ?

ראשית זה טוב ליצואנים

שנית זה מביא את העסקים או האזרח לקחת הלוואות בריבית האטרקטיבית הקיימת

שלישית זה מעלה תחושה של עושר בקרב המשקיעים שחשים מדושנים וגורם להם להוצאות

ול"ביזבוזים" - התוצאה הישירה של זה היא עלייה באינפלציה

זה כמובן מתווסף למצב הקיים של ריבית נמוכה שבה אין לכסף היכן לשבת

אלא שאם עד היום לכסף לא היה היכן לשבת...אז עכשיו שוק ניירות הערך מציף לו ערך

התחושה הזו והמצב הזה דוחפים את האזרח והמשקיע לעשות שימוש בכסף ולהוציא אותו

החוצה לרכישות - ומכאן לגרום לעלייה באינפלציה

זה בדיוק המצב כיום - הסימנים מראים על כניסה לדיפלציה ובזה מנסים להילחם...זו מחלה כלל עולמית

בן ברננקי התחיל בה כדי להאיץ את הצמיחה

היפנים הפכו את עצמם לשדה ניסויים בעניין הזה

מריו דארגי מה ECB התחיל בזה לאחרונה

ועכשיו השוק כאן מתודלק רק משמועות והערכות בדיוק בעניין הזה שיתחיל לכאורה גם אצלנו

מחר הנגידה פלוג יכולה לתדלק את הענינים ולחילופין לפוצץ נקודתית את הבלון הזה

הדגש הוא על נקודתית כי עדיין אין לכסף אלטרנטיבה

בכל מקרה - הן הריבית הנמוכה והן תוכנית הקלה כמותית כלשהו אמורות להאיץ בשער הדולר ולהחליש את

השקל...ועדיין אין שום ביטחון שהולכים לראות מהלך כזה בישראל

הכל התחיל דרך הערכה שנתן HBSC

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il