סקירת בוקר
יראה, 8/2/15
בוקר יום ראשון 8.2.2015
וול סטריט -
ה S&P עלה ביו חמישי כאחוז כשהוא נושק ל 2060
אבל ביום שישי לאחר פרשום דו"ח התעסוקה הוא חצה את ה 2060 ונסוג מתחתיו כשהוא סוגר שלילי 0.34%
ברקע היו שני גורמים עיקריים:
1. דו"ח התעסוקה שהוצג עוד לפני פתיחת המסחר הצביע על שלושה דברים
תוספת משרות מעל לצפי שעל הנייר זה טוב
המשכורות עלו בחצי אחוז
שיעור האבטלה עלה מעט ל 5.7%
המדדים קיבלו את הדו"ח בצורה סבירה ועלו אבל נסוגו עד לסיום
2. יוון עושה ברדק -
היוונים קיימו שיחות עם שרי האוצר של האיחוד על מנת להקל את הצנע במדינה
השיחות האלו כשלו -
דירוג האג"ח של יוון ירד לזבל כאשר במצב כזה יוון לא תוכל לקבל שום הלוואה
בנוסף יוון קיבלה אולטימטום - עד ל 16 בפברואר עוד כשבוע
או שמגיעים לאיזה הסדר - או שהתמיכה של האיחוד תיפסק לאלתר
לסיכום:
סעיף 2 הוא זה שלחץ את המדדים למטה בוול סטריט לאחר הפתיחה החיובית אחרי דו"ח התעסוקה...זה לא אומר שזה לא יסתיים בלא כלום אבל זה סוג של מתח
דו"ח התעסוקה - היה טוב למרות מחיר הנפט
הנפט גורם לפיטורים בתעשיית הקידוחים האמריקאית
זה שדו"ח התעסוקה טוב זה סוג של חרב פיפיות
זה טוב לכלכלה האמריקאית לטווח הבינוני ארוך ...אבל יוצר לחץ כי החשש מהעלאת הריבית עולה וכבר יש חבר פד שטוען שהיא תעלה ביוני
שורה תחתונה:
המצב במדדים בוול סטריט איננו חד ואיננו חד משמעי
עדיין קיימות שתי אפשרויות
או שהולכים ל 1900 או שפותחים במסע ל 2180
עד שיוכח לי אחרת אני נוטה לומר זליגה ולא עלייה
מדד המעו"ף עלה ביום חמישי 0.28% בלבד במחזור ממוצע
בגבוהה ראה המדד את 1467 אבל סגר על 1461
מי שתמך את המדד היו הדואליות כמעט לבדן
וזה על רקע דוחות של שלוש הגדולות טבע + פריגו + נייס
מניות הבנקים הכבידו
סקטור הגז הכביד קלות
לסיכום:
אני עדיין בדיעה שהמדד צריך להשיג החודש או בכלל קרוב ל 1440 בחזרה ולפחות
אני לא שולל שהמדד ינסה לתקוף בדרך את 1470
אבל הוא אמור לרדת בחזרה קרוב ל 1440
ואם הוא לא ישיג בסייקל העולה הנוכחי את 1475 אז מעריך שהוא יחזור לשם בהמשך ואף יפרוץ את 1500
פירוט נימצא בסקירות קודמות
מדד הבנקים - עושה רושם שכל ניסיון שלו לטפס הוא לצורך המשך ירידה לכיוון 1150
אין עוצמה בבנקים והמדד ממשיך להראות לא טוב
כאשר בריזולוציה חודשית הוא במוד דשדוש
חלק מיזה נובע מהחששות לרפורמות של פוליטיקאים
הבוקר הארביטראז מצביע על איזון
פריגו מאזנת בצד השלילי את טבע ונייס שחוזרות עם פערים חיוביים
הדאקס סגר את השבוע ללא הכרעה חד משמעית ופניו לכאורה עדיין מעלה ול 12000
הבעיה היתה ונישארה יוון - לא ברור מה יסתיים במו"מ עם יוון
הבעיה היא שגם הדאקס עצמו סיים את המסחר ביום שישי
עוד לפני שראה את ההתפתחויות ביוון - בכל אופן -
גם אם הדאקס יגיב לשלילה החל ממחר בבוקר -
אני מעריך שהוא יחזור לשיאו ויפרוץ לכיוון 12000
הנפט - לאט לאט בונה לכאורה מגמה חיובית
הדולר - צנח ביום חמישי והשפיע על כל הדואליות
אבל נכון להיום הוא מחק את מרבית הצניחה בסוף השבוע כאשר הוא מבקר ברמה חשובה איזור ה 3.85 שקלים וסוגר מעליה
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1458 עד 1464
אני מעריך שהמדד לא יצא מהטווח הזה היום
אם הוא יפתח שלילי - סביר שהוא יעבור לחיובי מעל לסגירה של יום חמישי
אבל בכל מקרה כל עלייה שלו להערכתי לצורך ירידה נוספת לכיוון 1440...
קול 1470 - סביר שיראה היום או מחר מחיר 800 מינימום בחזרה גם אם יפתח שלילי
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה