סקירת בוקר
יראה, 20/8/14
בוקר יום רביעי 20.8.2014
וול סטריט -
בינתיים הדברים בוול סטריט מתרחשים בדיוק כפי התרחיש שלי
מדד הנסדאק מתקדם ל 4800
ה S&P מתקדם ל 2000 ואני מעריך שמשם הוא יתקדם ל 2100
ה VIX צפוי לדשדש שוב בקירבת רמות התחתית השנתיות
אבל מצד שני הוא צפוי גם ליצור תנודה עולה מסויימת
אני מעריך שבטווח הקצר היא מוגבלת אבל בטווח הבינוני הוא עוד יטפס בחדות
ברקע ישנה רגיה מסויימת במתיחות הרוסית אוקראינית
הושג איזה הסכם נקודתי לגבי השיירה הרובית שניכנסה לאוקריאנה
זה לא אומר שהמשבר הזה פתור ואני מניח שהוא עוד יצוף
עוד ברקע המשך זרימת נתוני המקרו כאשר גם בארה"ב מוצגת קריאה של מדד מחירים נמוכה בדומה לאירופה שראינו לאחרונה
מדד המעו"ף ממשיך להתנהל באותה צורה כמו ביום שני
המדד למרות העולם פתח אומנם חיובי סביב 1386 בדיוק הגבוה היומי של סקירת הבוקר של אתמול אבל עד לסיום הוא נסוג חזרה ל 1378
סה"כ סגר המדד בנטייה שלילית קלה עדיין תחת השפעת הבנקים
טבע ופריגו בעיקר הן אלה שתמכו את המדד
לסיכום:
כפי שאמרתי אתמול עדיין קיים לי אינדיקטור שלילי שהמדד יסקר שוב קרוב לנמוך של יום שני
כלומר רמות 1374 עד 1372
אני מעריך שניראה אותן אפילו היום בין אם בפתיחה או לאחר מכן
כלומר במידה והמדד יפתח חיובי אז סביר שהוא ירד לאחר מכן לבקר ב 74/2
הרמה הקריטית לטווח הקצר נימצאת באיזור 1362
מדד 75 ממשיך לדשדש אבל לפחות בניגוד למעו"ף הוא מדשדש בירוק
סה"כ הציפיות שלי נותרו אותן הציפיות שהמדד יחזור מעלה בקרוב לרמות 900 עד 915 קודם כל
הבעיה בעזה אמורה ליצור עיכוב ולא ברורה עדיין מידת השפעתה
מדד הבנקים עדיין נע בטווח 1270/80 ל 1320
אתמול הוא סגר בירידה של 0.44% לרמת 1384
אני מצפה שהמדד יחזור מעלה לכיוון 1320
ושוב גם כאן הבעיה היא בעיקר המצב לוחמה בעזה
הבוקר הארביטראז הוא חיובי קל בשיעור של כ 0.15%
חוזה S&P ניסחר כרגע על גבול האפס לא משמעותי
הדאקס סגר אתמול חיובי 0.96% על 9334
גוברים הסיכויים שהדאקס ימשיך בדרכו מעלה ל 9800 ישירות קודם כל
סה"כ ההנחה שלי היא שבסופו של דבר מה שרשמתי לגבי הדאקס יתרחש
בד"כ ההערכות שלי לגבי הדאקס הוכיחו את עצמן ואני מקווה שגם הפעם
רעשי הרקע הם המצב ברוסיה...
עוד רעש רקע הוא האינפלציה הנמוכה בגוש האירו שמחייבת לדעתי צעדים של דארגי
היום יהיה אירוע מקרו אחד מרכזי וגם הוא לא בשעות מסחר החפיפה מולנו
בשעה 21:00 ייחשף פרוטוקול ההצבעה על הריבית האחרונה שניקבעה בארה"ב
כלומר כל ההערכות ומחשבות הפד
לנתון הזה יש השפעה חשובה נקודתית ובפרט כשמדברים על הריבית והצפי לגביה
אני מקווה שהפד יספר למשקיעים שהיא תישאר נמוכה עוד זמן רב ללא לוח זמנים מדוייק
אבל לנתון הזה יש יכולת ליצור איזה סערה נקודתית במדדים
אני מניח שהם יתנהלו בירוק רוב הלילה ואז יתפרעו עד שיתאזנו סביב השעה 21:00
תרחיש שני - הם יפתחו שלילי ויתנהלו שלילי ויחזרו לירוק אחרי 21:00
בכל מקרה היעדים שלי למדדים שם נותרים בתוקף
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1374 עד 1384
על הנייר זה הטווח הריאלי היחיד מבחינתי כרגע
אני מעריך שהמדד יתנהל מעורב ...חלק מהיום שלילי וחלק חיובי
אם הוא פותח חיובי עד 1384 יש לצפות למעבר לשלילי עד 1374
אם הוא פותח שלילי עד 1374 אני לא בטוח שיעבור לחיובי כבר היום אבל זה רק על רקע הלוחמה
בעזה ...אחרת הוא היה אמור לעבור לחיובי
ירידה מ 1374 תוביל ל 1372
ירידה מ 1372 בסבירות גבוהה מאוד קרוב ל 1364
יש לקחת בחשבון שהמדד יבקר היום גם ב 1364 בהחלט
היום לא אהיה נוכח ברוב היום עקב סידורים אישיים אבל אשתדל לעדכן
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה