TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 9/6/14
בוקר יום שני 9.6.2014

אלה הדברים שכתבתי אתמול
שבוע סוער עבר - גם אם זה לא התבטא בתנודות הכלליות וטוב שכך
דיברתי בחודשים האחרונים על הרחבה מוניטרית באירופה - סוד שלה יצא לדרך
דיברתי על רמות 1940/50 ב S&P והוא אכן הגיע

מצב נוכחי -
ה S&P סיים את השבוע כשהוא נושק ל 1950 וסה"כ הוסיף בסופ"ש כ 1.1%
על רקע הפעולות שנקט מריו דארגי מה ECB
דארגי - ביצע שתי פעולות
ראשית הורדה של הריבית ב 0.1% לרמה של 0.15%
אבל הוריד במקביל את הריבית לפקדונות הבנקים לשלילית וסה"כ מינוס 0.1%
צעד שמטרתו לדחוף את הבנקים לתת הלוואות ולעודד צמיחה בסה"כ
לאחר מכן ביצע צעד נוסף של הזרמה של 400 מיליארד אירו לבנקים
סוג של הקלה כמותית מאולצת לאור ריבוי המדינות בגוש
בכל אופן כל הצעדים האלה לא גרמו להשתוללות במדדים
הסיבה היא כי כבר שבועיים לערך שהמדדים מצפים לזה ומתמחרים חלק מיזה
זו גם עובדה שחזרתי עליה מספר פעמים
ביום שישי כבר הגיע דו"ח התעסוקה ללא הפתעות מיוחדות

כאמור - ה S&P עומד על 1950 לאחר הכרעות גורליות ותקופה בכלל מסובכת
ציינתי בסקירות את רמת ה 1940/50 כרמת יעד בה תהיה צומת החלטה
תכלס הגענו אליה ולא מסתמן סיבוב פרסה
ציינתי שהרמה הבאה היא 2000
בזהירות אני חושב עליה למקות שעוד לא נחצתה 1950 בפועל
שתי רמות הן הבאות בתור :
האחת היא 2000
השניה היא 2100
בשלב זה אני לא רוצה לומר מאיזו רמה יגיע מימוש משמעותי
אני מעדיף לבחון את הדברים תוך כדי תנועה אבל ברור לי שהוא יגיע
מהלך העולה המדובר עשוי להימשך גם חודשים
יהיו מהמורות בדרך והכלכלה האמריקאית והאירופאית יבחנו בשבע עיניים
עיקר הבעיה היא מצב הריביות העתידי והכלכלה הסינית ולא נרחיב על זה כרגע

ונוסיף מספר מילים לחידוד:
שתי עובדות בולטות לעיין
1. ה S&P קבע בסוף השבוע שיא חדש ומדד הנסדאק עדיין לא
2. ה VIX ירד לשפל בין למעלה מ 10 שנים
מדד הנסדאק עדיין לא בשיאו האחרון ואני חושב שהוא מבחן חשוב עבורו ב 4400 יותר מגירוד של עוד אחוז ב S&P
אם אני מסתכל על ה S&P – אז הוא כבש בסוף השבוע את רמת ה 1950
1940/50 זו רמת יעד שחזרתי עליה מספר פעמים
אפשר לומר שלאור התנהגות המדד עד עכשיו – הוא ישאף גם ל 2000 עם קריצה ל 2100
אני לא מצפה מה VIX לרדת מרמת ה 10
אני כן מצפה שלקראת ספטמבר ועד סוף השנה נרגיש לחצים מכיוון וול סטריט שתצטרך להכריע איך היא משקללת את סיום הצימצום מול העלאת הריבית


מדד המעו"ף הוסיף אתמול בתגובה לעליות סוף השבוע בוול סטריט כאחוז
במחזור נמוך של יום ראשון טיפוסי כשהוא סוגר לערך ברמת 1414
מתוך זה ראויה לציון תרומת המניות הדואליות שהסתכמה בחצי אחוז
כלומר סה"כ חצי מסך העלייה במדד אתמול
אנחנו ממשיכים לנסוע על הדלק של הדואליות כמנוע
כאשר את ההשלמות מבצעות המניות השוליות במדד

לסיכום:
המדד חזר חזרה ל 1412 שזו הערכה שחזרתי עליה לא מעט
מצד שני אני לא חושב שהוא קבע את הטופ שלו גם לא לטווח הקצר
אני מצפה שהוא יחזור לשיאו קודם כל קרוב ל 1424
אחר כך 1440 שעליה אפשר לחשוב גם בקול רם
וכבר אמרתי אתמול שאני גם חושב במונחים של 1480 ומעלה אבל ממש לא בקול רם
ובטח שלא בשלב הזה

הבוקר הארביטראז חסר משמעות
חוזה S&P ניסחר כרגע בנטייה שלילית קלה לא משמעותית
הדאקס צפוי להיבחן היום ברמת ה 10000
אני כמובן מדבר על 10400 אבל השאלה האם זה הולך לקרות ישירות או בזיגזג
השבוע מבחינת נתוני המקרו בארה"ב - בעיקר המכירות הקימעונאיות בארה"ב
אבל ישנם נתונים מסין
אני מציע לא להזניח את הגיזרה הסינית - יש לעקוב אחריה
יש מצב שהיא תעמוד במוקד בזמן הקרוב ובפרט לאחר הנתונים שהיא תציג השבוע
אני גם אשלח איזה סקירונת בהמשך היום

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1412 עד 1417/8
אני לא מצפה לתנודה משמעותית
אני כן מצפה ליום מעורב
הפתיחה מן הסתם תהיה באיזור האפס של הסגירה אתמול
משם תהיה נדנדה אבל אני מצפה לחתירה לכיוון השיא האחרון במדד באופן כללי
הרמות המשמעותיות מלמטה הן:
1406 --> 1400 - -> 1394
כלומר ביקור בכולן לא משנה מגמה ואני לא חושב שנרד בסייקל הנוכחי מ 1406 בטווח הקצר

יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il