TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 28/5/14
בוקר יום רביעי 28.5.2014 יום לפקיעה ויום ירושלים

ה S&P סיים כצפוי בירוק כשהוא מוסיף 0.56%
נתוני המקרו אפשר לומר שלא ניספרו
אני מעריך שגם אם היו מאכזבים היו נירשמות עליות
ככה זה כשהסנטימנט ניקבע...הוא פשוט מיישר את המהמורות לטובתו
בכל אופן עוד כ 2% מגיעה ההתמודדות הראשונה 1940/50
עוד כ 5% מגיעה פיסגה בעייתית 2000
אומנם מדובר על מעט לכאורה אבל במונחי זמן זה עשוי להימרח בגלל רמת התנודתיות הנמוכה שקיימת כאשר ה VIX נימצא קרוב לשפל שאותו ראה רק ב 2013
ולא ניראה לי שהוא ירד ממנו
עצם העובדה שהוא מתקרב לרמה הזו היא סיבה לזהירות
אבל כאמור זה יכול להימשך גם חודשים
אני מניח שוול סטריט וגם הדאקס נעים לפי ציפיות להרחבה מוניטרית
גם הדעיכה של המתיחות באוקריאנה כניראה תורמת

ואחרי כל זה אני מעלה חלק מהדברים שכתבתי בתחילת השבוע שוב:

הסבר כללי של המצב:
1. צימצום ברכישות האג"ח החודשיות של הפד יש? יש וממשיך
כל עוד הכלכלה ניראית במצב סביר

2. התחייבות של הפד לתמוך בכלכלה בכל מקרה ולא להיגרר למיתון יש ? אכן יש
אבל כאן גם טמון זרע פורענות לזעזוע קצר טווח ממנו אני חושש
ואחזור לסעיף הזה בהמשך

3. הרחבה מוניטרית באירופה אמורה לתת פוש וחיזוק למדדים

4. תשואות האג"ח ל 10 שנים ארה"ב לא מצביעות נכון להיום על זעזוע
אבל סביר שבטווח הקצר הן יטפסו ל 3.5% כאשר לעניות דעתי
כל עוד הן מתחת ל 4% זה מצב סביר אבל יתכן שזינוק ל 3.5% קצת ישפיע לרעה

5. בהמשך לסעיף 2:
קיימות שתי אפשרויות:
1. או שמצב הכלכלה ימשיך להיות בסדר ולהצביע על שיפור
ואז הצימצום ברכישות האג"ח ימשיך כסידרו עד לסיומו בסתיו
מצב כזה יביא מן הסתם לחששות כבדים להעלאה של הריבית כבר במחצית הראשונה
של 2015 ועלול לגרור לחץ שלילי במדד המניות

2. או ש... המשך תוכנית הצימצום תיתקל בבעיות בכלכלה או בשוק העבודה
שלא יאשרו לפד להמשיך בצימצום...הפד יעצור את המשך הצימצום ויעשה רגע
חושבים איך ובאיזה כלים לנקוט
עצם ההגעה למצב כזה בוודאות תגרור השפעה שלילית על השווקים

לסיכום:
המסקנה המתבקשת מסעיף 5 היא שאנחנו ניקלע בטווח של חודשים למצב מימוש
בוול סטריט ולא משנה שכרגע היא זורמת על מי מנוחות
כל זה כמובן מבלי להתייחס כרגע למצב באוקריאנה שנידחק לקרן זוית
מבלי להתייחס לאינדיקטורים שונים שמרמזים לי על נקודה ממנה יצא זעזוע כלשהו
מבלי להתייחס למצב בסין או למצב בשווקים המתפתחים ומדינות ה BRICS
כלומר כמו שציינתי ביום חמישי צריך להינות גם מפוש נוסף בשוקי המניות
שכניראה הולך להיות בטווח הקצר


מדד המעו"ף חי בסרט משלו...הוא היה ונישאר מדד מרדן (בעצם ת"א כולה כזו)
אתמול סגר המדד על האפס בנטייה שלילית קלה
מה זה אומר ? ממש לא הרבה
למעו"ף אין בעיה לצמצם פערים גם ביום אחד
אתמול לא היה את הדואליות שכבר נתנו תמיכה ביום ראשון
מצד שני הבנקים לא נותנים פוש
וכמובן מעל כל זה עומדת הפקיעה ושיקוליה שזה אולי הכי משמעותי

לסיכום:
אני עדיין ממתין לראות את המדד קודם כל ב 1412
אני גם מצפה ממנו להשיג את השיא האחרון שלו 1423
ועל 1480 אני לא רוצה לדבר בשלב זה בקול רם
אם צריך לתחום את התנועה של המדד לא תוך יומית אז זה 1423 עד 1386

מדד 75 ממשיך לנוע בטווח דישדוש 900 עד 920/30
אני כן מצפה שהוא יפרוץ קדימה וכמובן שמעדיף שהוא ישמור על רמת ה 900
בכל מקרה הוא לדעתי יחזור ל 940 ואף 970/80 על הפרק


הבוקר הארבירטאז הוא כמעט חסר משמעות בנטיה שלילית אפסית
חוזה S&P ניסחר כרגע חיובי בשיעור של 0.15%
הדאקס כאמור פרץ כבר שלשום את החסם של 9800
שתי רמות קרובות הן 10000 ו 10400
אני מעריך שאת 10000 הוא יעבור בלי בעיות וילך ל 10400
בגדול יעד עליון תיאורטי אבל מוטל בספק בסייקל ישיר הוא 11000
אין היום נתוני מקרו מיוחדים

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1402 עד 1412
טווח מורחב יותר הוא 1397/8 עד 1412
מאחר ומחר הוא יום פקיעה קשה לחזות לאן יכוונו האינטרסים את המדד ולא בהכרח שיהיה יישור קו מול חו"ל
בכל מקרה המדד ילך ל1412 בין אם לפני ובין אם אחרי הפקיעה

יום לפקיעה - המסחר הוא פשוט בהגדרה כמעט איזור אסור למעט מצב של שוקת קרובה לכסף בה הסיכון הוא בעיקר שחיקה
אני אבדוק מה אפשר לעשות דרך אופציות יוני
ואם אראה תנועה טובה אפשר גם דרך מאי

יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il